Specificaties Hexa (6) core @ 3,2GHz-3,6GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler Review

aminam 16 april 2017, laatste update op 9 juni 2017, 1.568 views

AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler

Goede cpu voor het spelen van de laatste games en virtuele machines. Laag verbruik en warmteproductie waardoor een aftermarket koeler niet perse nodig is.

Pluspunten

• Snelle multicore prestaties
  • Goede bijgeleverde koeler
  • lage temperaturen
  • relatief laag verbruik
  • prijs/prestatie verhouding is hoog
  • veel features op x370 en b350 chipset voor lage prijs

Minpunten

• Nog veel problemen met geheugen in het platform

Een paar dagen geleden heb ik deze cpu in gebruik genomen in combinatie met een asrock x370 taichi en corsair 3200c16. Game prestaties zijn erg goed in AAA titels, makkelijk 120+ framerate met een laag cpu gebruik haalbaar. De bijgeleverde stock koeler beviel erg goed voor de korte tijd dat ik hem gebruikte, kon een overclock tot 1.3v prima aan en was amper hoorbaar.

Huidige clock is 4ghz op 1.375 en 2133mhz ram, voor een cinebench score van 1329. Na wat verder testen vind ik hogere clocks het al niet meer waard, ik denk dat 3,9 ghz op 1,325v de sweetspot is voor mijn cpu.

[UPDATE] nu 3 bios versies later(agesa6) wordt 2933 geheugen van hynix dies prima ondersteund, wat nog weer een boost in prestaties geeft.

Heb jij ook een AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler?

Prima Clocksnelheid bij dat voltage. Weet jij toevallig de max te behalen snelheid bij laten we zeggen 1.400?

Mijn i7 2600k. Die draaid momenteel 4.2ghz op 1.365, dus toch wel redelijk vergelijkbaar :)

Al met al een leuke korte review, ik had alleen graag wat foto's van de build willen zien, gezien ik de stock cooler van Ryzen echt super tof vind ! :*) :*)

Gr,
Thijs
Hey Thijs, ik denk dat je met 1,4 niet genoeg hebt om hoger te komen dan 4ghz. De stap van 3,9 naar 4 vergt al een behoorlijk hoger voltage. Zover ik het heb kunnen zien gaan de overclock restultaten van deze cpu's aardig gelijk op met cpu's uit de R7 serie, die doen ook 4ghz rond de 1.4v.

De stock koeler heb ik alleen gebruikt tot ik mijn corsair am4 beugel binnen had, hij beviel erg goed en hij is vooral heel stil. Een overclock tot 1,3v kan hij de temperaturen erg goed bijhouden, dat zou een overclock van ong. 3,8 zijn. P-state overclocking moet ik nog aan beginnen, wellicht dat ik daarbij betere resultaten kan halen.
Dank voor de reactie. Ok!

1 vraag nog, Ik ben van plan de Ryzen 5 1600 aan te schaffen. De stockkoeler heeft RGB Led toch?

Gr,
Thijs
Hey,

Volgens mij niet, ik dacht dat alleen de wraith spire van de r7 1700 led had. Mijne gaf geen licht en ik zie ook niet zon wit transparant randje op de shroud. De koeler van de 1600 en 1700 zijn dezelfde maar volgens mij heeft alleen die van de 1700 led.
heb jij hem voor 24/7 gebruik met een manual voltage, of heb je hem voor benchmarks alleen geclockt.
Ik heb hem sinds gisteren ook maar ik heb offset voltage ingezet voor overclock van 3.8ghz maar dat geeft op load toch al snel iets over de 1.4v met stock koeler.
Nee ik heb het echt voor 24/7, als je voltage op auto houd gaat hij al snel naar 1.440 en daar word ik wat zenuwachtig van. Ik gebruik daarnaast gewoon fixed voltage.
1.375v voor 4ghz Nice met welk moederbord
x370 taichi, met level 2 llc en c states uit cool 'n quiet aan.
We zullen vanavond eens kijken met asus prime x370 pro wat we kunnen
Dat dacht ik ook al ! bedankt voor de reacties ! _/-\o_