Zalman CNPS7000B-AlCu Review

KappeNou 9 november 2005, 663 views

Zalman CNPS7000B-AlCu

Pluspunten

• Onhoorbaar bij lage standen.
  • Koelt erg goed voor prijs/kwaliteit
  • Gratis fan controllertje
  • Goedkoop

Minpunten

• Niet echt negatieve eigenschappen.
  • Beetje zwaar.. Maar valt mee vergeleken zijn broer de Cu.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Ik heb deze koeler op mijn MSI KT3 Ultra2 en AMD XP2200+ zitten.

Als eerst ging het monteren bij mij aardig lastig omdat bij mijn oude MSI moederbord wat componenten in de weg zaten, dus ik moest vervolgens ongeveer een centimeter van de bevestigings beugel af zagen. Maar verder is hij redelijk makkelijk te monteren.
Overigens is de informatie over op welke moederborden die niet past te vinden op de Zalman website.

Op de laagste snelheid hoor je hem totaal niet en dan koelt hij gewoon redelijk. Iedergeval al beter dan een stock amd koeler op max. En daar ging het bij mij om, absolute stilte als ik beetje in windows aan het k*tten ben en als ik snachts aan het slapen ben, en bij full load zoals spellen des noods sneller zetten

Als je hem vervolgens sneller zet wordt er langzaam een heel licht zoemend geluid merkbaar. Op de snelste stand is het misschien heel klein beetje hinderlijk, maar dat komt denk ik ook alleen maar omdat je hem gewent bent te horen op de langzaamste snelheid, waarbij je hem gewoon niet hoort.
Verder koelt hij op halve snelheid en volle snelheid echt perfect. Dus als je je cpu overclocked voor spellen etc dan heb je tog geluid aan en hoor je hem als nog niet dus dan is het een perfecte koeler.

Ik heb verder die losse fan controller niet gebruikt omdat ik zelf een zalman 6x fancontroller heb voor al me fans. Een vriend van me heeft dat ding wel en werkte gewoon perfect bij hem.

De prijs daarbij is zeer goed. tegenwoordig rondt de 25 a 30 euro. Dat valt heel erg mee voor wat je krijgt.

Verder is die wel erg grooten beetje zwaar.. maja wat wil je.. Daarom koelt die ook zo goed. Als je goede prestaties wilt en stilte dan moet dat, anders moet je waterkoeling nemen imo.

Heb jij ook een Zalman CNPS7000B-AlCu?