Logitech X-540 Review

Logitech X-540

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Geluid

Minpunten

• Kabels zijn kort

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
waarom?
Ik had een nieuwe geluidskaart ( (5.1) (chipset) C-media CMI8738/8768) gekocht en wilde er wel wat meer geluid uit halen.
Ik had eerst van die dingen die op je scherm zitten.

Bouwkwaliteit en vormgeving
Goed, het ziet er gelikt uit en oogt expensief.
Het is mooi afgewerkt en er zijn goede kwaliteit materialen gebruikt.
Er is niks te zien als schade van gebruik.

Opzetten
Het systeem is niet draadloos dus let op, de lengte van de kabels is niet extreem lang.
Een verlengkabel is handig wanneer je de kabels weg wilt werken.
Zelf heb ik een verlengkabel langs de muren van mijn kamer gelegd om de boxen achter mi aan te sturen.

Installatie
De installatie van het systeem is zeer gemakkelijk.
Alle kabels hebben gekleurde stekkers en zijn dus makkelijk uit elkaar te houden.
Het aansluiten met je pc is zo gedaan, aangezien de stekkers voor in je pc dezelfde kleuren hebben als de uitgangen op je geluidskaart.
Het is dus een kwestie van kleur bij kleur.

Geluid muziek
Lekker, de bastonen zijn (zoals het hoort) IN het nummer en niet ERDOOR (bij sets zonder subwoofer verstoren de bastonen de muziek).
Het geluid klinkt vol en zonder ruis.
Deze set is voor van alles te gebruiken, dance, hiphop, R&B, jazz, alle muziekstijlen klinken goed.
Ook als je een nummer even wat harder draait komt het geluid er met dezelfde kwaliteit uit.

Geluid films en games
Heerlijk, met DTS ingesteld op de dvd klinkt het geweldig.
Naar mijn idee komen de films zo goed tot hun recht.
Ik kijk liever een film op mijn pc dan voor de tv.
In games klinkt het geluid ook geweldig, je merkt goed als je beschoten wordt van achteren.
Wanneer er een granaat voor je neus ontploft lijkt het reality (als het geluid hard staat).
Zet natuurlijk wel de geluids instellingen van de game op 5.1 surround sound.

Bereik en volume
Het bereik is zeer groot en de bas tonen klinken als ze horen te zijn (diep en krachtig).
Er komt een aardig volume uit deze set (mijn buren zijn niet zo blij).
Mijn buren zijn dan misschien er niet zo blij mee (ik woon in een flat), maar ik wel.

Toen ik hem kocht was hij 80 euro.
Ik vindt hem het geld dubbel en dwars waard, ik heb er lang plezier van gehad en ga er nog lang van genieten.

Ps. Binnenkort breidt ik deze review uit, ik heb nu geen tijd.

Heb jij ook een Logitech X-540?

beetje onduidelijk en kort reviewtje is dit.
Misschien nog een beetje duidelijk maken wat je met bassen bedoeld en de zinnen een beetje rechttrekken.

Heb zelf deze set ook, prachtige budget 5.1 set alleen heb ik dus ook het probleem dat de kabels te kort zijn
""De subwoofer kan doorbranden bij te lang te insentief gebruik (bij alle geluidsinstallaties)""
U bedoeld waarschijnlijk intensief?

Waar haalt U die wijsheid vandaan? ---> bij alle geluidsinstallaties<---.???
Uitgaande van die wijsheid is het een slechte speakerset die U gekocht heeft.
Dan zou ik voor die set de positieve eigenschappen toch maar even aanpassen.

Ken hele volkstammen die een subwoofer gebruiken. Actief en passief. Zowel in hun Hifi/pc of welke config dan ook,maar niet eerder gehoord dat het bij lang gebruik door kan branden.
Overbelasting ( passief gestuurde) is wat anders.Maar een beetje merk heeft een beveiliging, dus dat valt dan ook te overzien.
sorry moet idd intensief zijn.
ik zal mijn review aanpassen.
Ik had op het moment dat ik hem schreef weinig tijd en maakte een aantal fouten.
bedankt voor de tips.
ps. zeg maar jij, zo oud ben ik nou ook weer niet