Specificaties HTPC • 3 interne bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon QB One Review

martinvv1972 13 april 2017, 168 views

Sharkoon QB One

Prima kastje voor een kleine pc , met de mogelijkheid er toch een flinke videokaart in te zetten en er een gamer-pc van te maken, of, zoals in mijn geval, je oude onderdelen een 2e leven te geven ;-)

Pluspunten

• waar voor je geld !
  • Degelijk
  • prima foam-pootjes
  • op 2 manieren te plaatsen
  • met in totaal 8 duimschroeven haal je alle panelen er af en kan je prima overal bij.
  • tip.. neem een zwarte voeding als je eventueel de schuimlaag in het frontje die ik als minpunt heb genoemd verwijderd, op die manier zie je de voedding niet meer ;-)

Minpunten

• de kant waar de warme lucht uit je voeding komt zit achter het frontpaneel.. en daar zit een vrij dikke laag filtermateriaal, die houd warmte vast en heb ik daarom weggehaald, zie je niks van.

Prima kast om een kleine pc of htpc van te maken, je kan alles er netjes in kwijt, en kabelmanagement is een uitdaging maar de moeite waard en goed te doen, de standaard 12 cm fan aan de bovenkant is lekker stil, en aangezien hij naar buiten blaast heb ik het stof-mesh er uit gehaald, dat was zo gebeurd want het zit met dubbelzijdig tape bevestigd, dit zorgt voor een veel betere airflow en koeling..
makkelijk om alles in te bouwen en alle panelen kunnen er af, dus je kan overal ook NA het bouwen nog makkelijk bij, bijvoorbeeld om de CPU koeler te vervangen, als je gewoon de 2 duimschroeven van de bodemplaat losschroefd kan je zo bij de achterkant van je moederbord om eventueel een Backplate te monteren !

ik heb een zilverkleurige voeding, maar de kant die achter het frontje zit heb ik zwart gespoten ;-)

De standaard ventilator op de videokaart heb ik vervangen voor een stillere..

wil je iets vragen ? mail me gerust op martin@van4sen.nl

m.v.g
Martin

Heb jij ook een Sharkoon QB One?