Specificaties 16,1MP, Full HD filmen, 8x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon PowerShot N2 Wit Review

carbonspeed 11 april 2017, laatste update op 11 april 2017, 262 views

Canon PowerShot N2 Wit

Mijn vriendin heeft de N2 gekocht voor het maken van vakantiefoto's. Tijdens één van die vakanties heb ik de N2 uitvoerig getest. Als ik hem een cijfer mocht geven gaf ik hem een 7.

Pluspunten

• Erg compact, makkelijk mee te nemen.
  • Mooie foto's.
  • Kantelbaarscherm.
  • WiFi + App.
  • Touchscreen is van goede kwaliteit.
  • Het maken van selfies/vlogs.

Minpunten

• Bediening (zie uitgebreide review).
  • Ik mis een "maak foto knop".

Snelheid en automatiek Score: 2
Batterijduur Score: 4
Algemene indruk
De N2 is een mooi klein apparaatje dat wat mij betreft erg mooie foto's maakt. Dit maakt de N2 dan ook uitermate geschikt om mooie vakantiefoto's mee te maken. Ben je echter opzoek naar een professionele (vlog)camera waarbij je allerlei waardes kan instellen dan denk ik dat je beter kan kijken naar een hoger segment. De Canon g7x mark 2 bijvoorbeeld. Dit apparaat is meer geschikt voor mensen die gewoon foto's of video's willen maken zonder veel gedoe. Dit is waar de N2 in uitblinkt, ik zou mijn oma nog kunnen uitleggen hoe dit ding werkt.
Beeldkwaliteit opname
De N2 maakt mooie plaatjes, die ik hieronder zal plaatsen. Ook kan hij lekker ver inzoomen, mocht je dat willen. Erg ver uitzoomen kan hij dan weer niet en ook een panorama functie heb ik niet direct kunnen vinden. De camera maakt betere foto's dan mijn Oneplus 3 en daar ben ik behoorlijk tevreden mee. Uiteraard komt hij niet in de buurt van mijn spiegelreflexcamera.
https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1CXRin3bOGYEYML.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1CXRin2kMb3fX3z.jpeg
Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit van dit apparaat is dik in orde. Hij voelt stevig aan en ik heb niet het idee dat hij snel stuk zal gaan. Ook het kantelbare scherm is stevig.
Batterijduur
De camera ging makkelijk een paar dagen mee. Natuurlijk is het wel afhankelijk van het gebruik.
Ergonomie & bedieningsmogelijkheden
Canon heeft met de N2 iets gedaan wat voor mij geheel nieuw was. Foto's maken met de zoomring. Ik was altijd gewend dit te doen met een fysiek knopje. De camera goed vasthouden met de ene hand en met de andere de knop indrukken. Bij de N2 gaat dit helemaal anders. Je kan de camera met één hand vasthouden en met één vinger de zoomring (zachtjes) indrukken, vervolgens maakt de camera een foto. In de afbeelding hieronder is te zien hoe dat werkt.
Selfies en vlogs maken met dit apparaat is echt geweldig en super makkelijk, door het kanterbare scherm in combinatie met de zoomring. Een selfie is in één seconde gemaakt. Nadelig is deze ring echter als je normale foto's wil gaan maken, geen selfies zegmaar. Je moet dan de ring weer gebruiken en op het moment dat je die indrukt beweeg je soms automatisch de camera omdat er een kleine weerstand zit op de zoomring. Gelukkig zit er een soort stabilisatie software in die dit wel weer rechttrekt, maar als ik fanatiek foto's aan het maken ben kan het voorkomen dat deze bewogen zijn. Puur vanwege de weerstand van de zoomring in combinatie met de grote van het toestel. Daarnaast moet je ook zoomen met de zelfde ring als waar je foto's mee maakt. Dit is wel even wennen. Zie in de foto hieronder wat ik bedoel:
Goed de prijs altijd belangrijk. Wat moet ik erover zeggen, de N2 is zeker een mooi apparaat. Er zijn echter een paar features die mij weerhouden om zelf ook een N2 te kopen, maar waar mijn vriendin prima mee kan leven. Ik zou altijd een aparte maak foto knop vereisen, iets makkelijker willen zoemen, iets sneller achter elkaar foto's willen nemen en een net iets betere fotokwaliteit willen. Daar zou ik best 500 euro voor over hebben. Echter is dit apparaat de helft goedkoper en dat is heel redelijk denk ik.
Voor de plug-play gebruiker is dit een mooie vakantiecamera. Die niet duur is en toch mooie foto's maakt. Daarnaast komt de camera met een erg praktisch kantelbaarscherm. Al met al zeker een aanrader.

Heb jij ook een Canon PowerShot N2 Wit?