Fibaro Dimmer Bypass 2 Review

patrickvanvalen 10 april 2017, 1.920 views

Fibaro Dimmer Bypass 2

De bypass werkt hier prima. Ik heb er nu zo'n 15 stuks gemonteerd. Enkele met maar een enkele ledlamp van 8 watt er op aan gesloten. Ik kan deze dan vrij goed terug dimmen naar 0,5 watt.

Pluspunten

• Lage vermogens toch kunnen dimmen.
  • Kwaliteit.
  • Simpel aansluiten.

Minpunten

• Misschien dan de afmetingen, als het in een inbouwdoos moet samen met de dimmer.

Kwaliteit Score: 4
De bypass werkt hier prima.
Ik heb er nu zo'n 15 stuks gemonteerd.
Enkele met maar een enkele ledlamp van 8 watt er op aan gesloten.
Ik kan deze dan vrij goed terug dimmen naar 0,5 watt.
Maar het kan zijn dat gebruikers misschien geen dimbare ledlampen hebben gemonteerd! Dan gaat het natuurlijk niet werken.
Ik heb zelf Philips Masterled, en made in China van ebay. Gaat allemaal prima.
Inbouwen is hier niet echt een issue, omdat ik al het Fibaro spul in mijn verlaagde plafond heb zitten.
Maar bij een inbouwdoos kan dat wel problemen geven

Heb jij ook een Fibaro Dimmer Bypass 2?

Ik neem aan dat je hem i.c.m. een Fibaro Dimmer2 hebt?

Zo ja, Hoeveel W gebruikte je (op vol vermogen) zonder de bypass2 en hoeveel nu met bypass2?
En wat is het verbruik als je de lamp uit hebt staan? (nog steeds die 0,3W?)

En is het pulseren/flickeren van de lampen ook minder geworden?
Op vol vermogen gebruik ik bv 10 watt.
Dat kan ik nu terug regelen naar 0,5 watt.
Flickeren doen de lampen niet, geen ervaring zonder bypass. Die heb ik meteen gemonteerd samen met de dimmer 2.
Als de lamp uit is verbruikt de dimmer no wel wat, maar geen idee. Maar dat echt niet afnemen met een bypass er overheen.
Zoiezo verbruikt het hele Fibaro systeem wel wat stroom als alles uit staat. Dat moet je gewoon weer met een ouderwetse schakelaar je lampen regelen.
Maar een zonnepaneel extra op je dak, en het leed is weer geleden.
Ik heb momenteel overal al Fibaro Dimmer2 dimmers zitten.
Het gaat mij er meer om of zo'n Bypass2 zelf ook nog weer extra vermogen gebruikt (ik heb het gevoel dat het gewoon een weerstand is zodat het opgenomen vermogen stijgt en ie daardoor beter kan dimmen).

Ik heb zelf redelijk last van flickering van de lampen. Hoe lager ik ze dim, hoe erger het wordt. Maar zelfs op bijna vol vermogen doen ze het.
En dat gaat dan om 2x een 1000Lumen lamp.
Of 8x een 600Lumen lamp, dus aan belasting kan het haast niet liggen.
De bypass wordt niet merkbaar warm, dus extra verbruiken zal ie niet noemenswaardig doen.
Ik zou zeggen gewoon proberen, zoveel kost het nu ook weer niet.
Ik heb ze meteen uit voorzorg gepkaatst.
Je geeft aan dat de bypass samen met de dimmer in de inbouwdoos moet. Bij de handleiding van de bypass staat echter dat ie bij het lichtpunt geplaatst moet worden en verbonden aan de blauwe draad. Zelf overweeg ik een fibaro dimmer omdat ik bij de betreffende schakelaar geen blauwe draad heb en ook niet kan trekken. Heeft het in geval van lekken zin om een bypass te plaatsen achter de schakelaar in de inbouwdoos?