Seagate Momentus 7200.2 ST9160823AS, 160GB Review

ThinkPad 7 december 2009, laatste update op 7 december 2009, 323 views

Seagate Momentus 7200.2 ST9160823AS, 160GB

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Niet echt snel, gezien de 5400RPM WD in m'n andere laptop net zo snel is

Deze ST9160823AS zat in mijn Lenovo ThinkPad T61 toen ik hem kocht.

De hardeschijf is 160GB, in Windows heb je 149,05GB bruikbare ruimte.

De schijf is zeer stil

Hij blijft redelijk koel in mijn laptop (33C tijdens idle / licht gebruik)

Ik ben erg tevreden over de schijf, hij is erg stil, en snel. Daar ben ik erg blij mee, want een lawaaierige en langzame schijf is voor iedereen een kwelling.

Ik kan verder niet echt veel over de schijf vertellen, aangezien ik hem nog nooit heb gezien, omdat hij in m’n laptop zat toen ik m’n laptop kocht.

Voor de snelheden, accestimes e.d., zie de afbeelding voor een screenshot van HD Tune (dit is gemeten onder Vista Home Premium 32bit NL)

Ik vind het wel apart dat hij net zo snel is als de WD schijf in m'n andere laptop. Daar zit deze schijf in:
http://tweakers.net/productreview/manager/168112 Vergelijk de 2 screenshots maar eens :P
Dit terwijl deze schijf 7200rpm is, en die andere schijf 5400rpm. Die WD zal wel weer iets nieuwere techniek zijn o.i.d.

• Lenovo ThinkPad T61
  • Windows 7

Heb jij ook een Seagate Momentus 7200.2 ST9160823AS, 160GB?

Is deze schijf nog leverbaar ergens? Echt exact typenummer ST9160823AS?
Ik heb hem niet uit m'n laptop gehad (nu ook geen zin in) dus je zult het HD Tune screenshot moeten geloven.

Maar heb je interesse in de schijf dan? Want ik wil m'n laptop graag upgraden met een 320GB schijf (kom nu ruimte tekort) en als jij geinteresseerd bent in deze schijf, kunnen we misschien een dealtje maken?

Als je echt interesse hebt kan ik hem natuurlijk wel even uit de laptop halen en kijken wat er op de schijf zelf staat :)

Stuur anders even een mailtje naar het adres in m'n profiel mocht je de schijf over willen nemen :)

[Reactie gewijzigd door ThinkPad op 14 december 2009 20:41]

waarom noem je deze schijf snel terwijl deze niet sneller is dan een 5400 WD schijf....

Nu heb je dus wel de nadelen (meer stroomverbruik) en niet de voordelen (sneller) t.o.v een 5400rpm
Ja beetje vreemd inderdaad, was er niet helemaal bij denk ik :P

heb het aangepast
Is hoger stroom verbruik itt tot een 5400rpm een positieve eigenschap of een logisch gevolg?

[Reactie gewijzigd door Ultraman op 7 december 2009 16:09]

Logisch gevolg, ook aangepast dus (delete in dit geval)