Jura Impressa Xs95 Review

Koenzie 8 april 2017, 165 views

Jura Impressa Xs95

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Veel servicepunten door het land heen
  • Ideale "one touch" bediening

Minpunten

• Onderhoud is best veel werk en duur
  • Lekbak is lastig schoon te maken
  • Cappuccino kost extra veel schoonmaakwerk

Heerlijk apparaat. Bediening erg makkelijk en veel instelmogelijkheden voor de koffieliefhebber. Iedere knop afzonderlijk in te stellen op sterkte en hoeveelheid (wat het probleem van slappe koffie met 2 kopjes oplost uit de andere review).
Theewater is ook qua temperatuur in te stellen in 3 standen. Waarbij voor mij de middelste stand heet genoeg is.

Regelmatig onderhoud is wel behangrijk en neemt best veel tijd in beslag. Gelukkig geeft hij goed aan wanneer dit nodig is en spoelt automatisch een keer in de zoveel tijd.

Voor gebruik thuis is hij wel erg groot. Zelf gebruiken wij hem op de zaak. Daarbij is het enorme water reservoir ideaal. Er kunnen genoeg bonen in en er is eventueel een losse grote hopper bij te kopen (wel duur). We hebben zelf ook nog de melkkoeler er bij gekocht. Wel een dure aanschaf maar wel de moeite waard.

Heb jij ook een Jura Impressa Xs95?