Specificaties Soundplate - Bekijk alle specificaties

Sonos Playbase Zwart Review

Cerv47 7 april 2017, laatste update op 6 juli 2017, 1.502 views

Sonos Playbase Zwart (Product gekocht)

Mooi geluid, design, kwaliteit, installatiegemak, gebruiksvriendelijk, ... Voor mij checkt dit product veel vinkjes af. Alleen de hevige prijs is een zware dobber, al is dit natuurlijk een bekend gegeven voor Sonos.

Pluspunten

• Afwerking
  • Installatiegemak
  • Gebruiksgemak
  • Voelt kwalitief aan
  • Integratie met Spotify en andere

Minpunten

Geluidskwaliteit Score: 5
Als niet audiofiel is dit een verademing bij het kijken naar fims & luisteren naar muziek. Al lang was ik op zoek naar een ideale geluidsoplossing voor mijn tv & leefruimte. Voor specifieke redenen waren de meeste soundsbars (ook die van sonos) geen oplossing wegens de grootte ervan.

Ik had deze playbase dan ook op het oog sinds de bekendmaking ervan, geduldig heb ik gewacht tot 05/04 en onmiddelijk besteld via Coolblue (eerst nog wel even de reviews nagelezen). De dag erna had ik het nieuwe speelgoed al in huis. De doos ziet er strak uit, buiten 3 kabeltjes (optical, ethernet & voeding) & 2 handleidingen is er niet veel in terug te vinden. De doos is op de zijkant afgesloten met een 'lock' functie om ongelukken te vermijden.

Installatie is op enkele minuutjes (en dat is misschien nog veel) afgerond, appje installeren op de smartphone en kort daarna is alles al geconfigureerd.

Het geluid is voor mij persoonlijk heel goed te noemen, al heb ik wat moeten spelen met de instellingen. De bas woog voor mezelf teveel door. Aan mij hoef je echter niets te vragen over de kwaliteit van het geluid, ik ken er niets van. Klinkt het goed voor mij, dan ben ik een happy camper. :)

Als multimedia/gadget fanaat is de feature set gewoon geweldig. Nu kan ik mijn Spotify Premium abbonement nog meer uitbuiten. Een liedje starten vanop de smartphone/tablet/pc doe je in 1 klik, de nood om alles aan te sluiten met kabels of andere is helemaal verdwenen. Heerlijk, gebruiksgemak ten top! Dit is ook de voornamelijkste reden (icm de draadloze intercommunicatie) dat ik voor Sonos gekozen heb. Sommige zullen wel als nadeel ondervinden dat er alleen een optische aansluiting aanwezig is & geen HDMI.

Het enigste (grote) nadeel ligt bij de prijs, voor 799 kan je heel wat anders vinden op de markt. Hoe dan ook wogen de Sonos voordelen bij mij op om dit product te kopen. Ik had bij vrienden ook al veel positieve ervaringen gezien van Sonos producten. In de nabije toekomst wil ik dit combineren met een Sonos SUB, voor een nog betere ervaring & nog later wil ik van dit setje een 5.1 maken icm met Play1 speakers. Helaas kost dit grapje alles samen zo'n 1800 wat niet van de poes is..

Heb jij ook een Sonos Playbase Zwart?