Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING

GeForce GTX 1080Ti ROG Strix OC

Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING Review

pclinde 7 april 2017, laatste update op 10 april 2017, 6.846 views

Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING

De ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti doet monden laten opvallen. Dikke prestaties onder geweldige koelprestaties en geluidsproductie. De GTX 1080 moet écht plaats vrij maken als het om hogere resoluties gaat. De GTX 1080 Ti is meedogenloos!

Pluspunten

• De plug-and-play voor 4K gaming & VR.
  • Grote sprong met de GP102 GPU t.o.v. de GP104 van de GTX 1080.
  • Nieuwe koeler samen met MaxContact een grote verbetering voor geluid en temperatuur.
  • Direct uit de verpakking een ruime overklok.
  • AURA-verlichting (RGB) voor disco fever.
  • Fans idle met temperaturen tot maximaal 55 graden Celsius.
  • Twee 4-pin fan headers + 4-pin AURA RGB header op de kaart.
  • "May the Ti Force be with you!"

Minpunten

• Flinke kaart (gewicht en afmeting) 2.5 slots.
  • De 1080 Ti wordt pas goed benut bij hogere resoluties samen met moderne/veeleisende titels op 1440/4k. (Zie dit minpunt als belangrijke opmerking).
  • Premium prijs.

Review: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti OC

- Software
- Temperatuur & overklokken
- Conclusie

Extra:
Een klein sprongetje naar de reacties

Links:
Asus ROG STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING productpagina

Kort geleden werd de GTX 1080 Ti Founders Editie aangekondigd, waarna al snel de after market versies volgde op het web. Nu wil het soms wat langer duren voordat de kaarten daadwerkelijk goed leverbaar zijn, op het moment geven de webshops nog een lange leverdatum met zich mee. Dit geldt ook voor de ASUS ROG Strix GTX1080 Ti OC, wel vermeldt in de prijsvergelijker, maar nog onduidelijkheid over de exacte leverdatum. Dit weerhoudt mij er niet van om alvast een review te presenteren van het nieuwe paradepaardje van Nvidia.

De ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti OC is wat kilo’s aangekomen t.o.v. zijn voorganger de ASUS ROG Strix GTX 1080. Een betere verwoording is spierballen. De grootte van het koelblok groeit met 40 procent, wat resulteert tot een 2.5-slot videokaart i.p.v. 2-slot kaart. De DirectCU techniek maakt plaats voor MaxContact. Een koperblok dat vernikkeld is in het zilver. Met deze nieuwe techniek zouden de koelresultaten volgens ASUS nog gunstiger moeten zijn dan DirectCU. Toevoegingen als RGB-verlichting (AURA), fan headers en een nieuwe RGB-header op de kaart zelf zijn ook aanwezig.

Op het moment van schrijven is de ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti ongeveer 875 tot 900 euro. Deze prijs zal naarmate de beschikbaarheid waarschijnlijk nog wat zakken.

De nieuwe GTX 1080 Ti is voorzien van een GP102 GPU samen met 11GB GDDR5X geheugen. We zagen eerder de GP102 in actie op de Titan X. Nog steeds gaat het hier om de Pascal generatie op 16 nanometer. De GTX 1080… terwijl ik het aan het typen voelt de kaart al bijna oud, is uitgerust met een GP104 GPU. De stap van GP104 naar GP102 is immens groot als het om prestaties gaat op papier. Persoonlijk had ik dit niet zien aankomen en waren mijn verwachtingen wat milder.

De GP102 van de GTX 1080 Ti komt met een volwaardig pakket aan 12 miljard transistors, 3584 CUDA Cores, 11GB aan GDD5X geheugen en een 352-bit bus, wat nogal verassend is. Ik vermoed dat Nvidia de grote stappen van AMD serieus neemt. Op het gebied van CPU’s heeft AMD natuurlijk een aardige inhaalslag gemaakt, alleen of VEGA dit ook gaat waar maken is afwachten. Het antwoord van Nvidia is heel simpel: een dikke GTX 1080 Ti.

Door naar de specificaties van de ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti OC:

Gezien de vele overeenkomsten met de GTX 1080 Ti Founders Editie bespreken we de speciale features van de kaart zelf. Om te beginnen de overklok. Uit de verpakking heeft de videokaart een GPU Boost van 100Mhz.

De kaart is zoals eerder vermeldt qua formaat wat groter geworden. Het koelblok is hier verantwoordelijk voor, niet zo gek, gezien de sprong in TDP. De GTX 1080 Ti gebruikt tijdens volle belasting 250 Watt. Waar de GTX 1080 een maximaal TDP had van 180 Watt. Heel praktisch is dat de 70 Watt aan warmte afgevoerd moet worden. De kaart heeft de volgende afmetingen: 29.8 x 13.4 x 5.25 cm, in vergelijking met de ASUS ROG Strix GTX 1080: 29,9 x 13 x 4 cm. Qua hoogte verschilt dit 1.25 cm wat de 1080 Ti van ASUS een 2.5-slots videokaart maakt.

Net als de andere GTX1xxx series is de ASUS ROG Strix 1080 Ti ook voorzien van de 0dB techniek tot 55 graden Celsius. Tijdens het benchmarken hebben de fans niet stil gestaan. Je kunt bij de visueel sterkere games op hogere resolutie actieve fans verwachten. In Windows en al surfend op het web zit de videokaart altijd (gelukkig) onder de 55 graden Celsius. De fans zijn uitgerust met een IP5X stofcoating. De coating moet voorkomen dat stof zich gaat ophopen op de fan bladen, met oog voor betere koeling prestaties.

Op de videokaart is het zogenoemde ASUS FanConnect II aangebracht. De ASUS ROG Strix 1080 Ti is voorzien van twee 4-pin headers voor fan, voor zowel PWM als DC fans. De fans combineren de GPU met CPU en reageren automatisch wanneer nodig. Naast de fan-headers is ook nog een 4-pin AURA connector te vinden voor een standaard 5050 RGB LED-strip.

Laten we de kaart en zijn verpakking eens beter bekijken. De verpakking is vrijwel gelijk gebleven aan dat van de GTX 1080 van ASUS. Een kartonnen omhulsels met daarin een mat zwarte verpakking. In de verpakking komen we een schuimopvulling tegen, een driver CD een korte handleiding, twee velco straps en een 2x 6-pin naar 8-pin converter.

Door naar de ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti OC. Bekijk je de kaarten van bovenaf, dan moet je zoeken naar het onderscheid. Het design is intact gebleven en vergelijkbaar met dat van een GTX 1080. Zelf vind ik het prima, het huidige design van de Strix line-up van de 1xxx series is degelijk. Deze is goed te combineren dankzij het ietwat grijs- zwarte kleurtje met verschillende setups. Laten we eerst een wat ‘allround’ foto’s bekijken.

Wat doet de ASUS GTX1080 Ti anders dan de GTX 1080? We komen twee 8-pin PEG aansluitingen tegen i.p.v. één 8-pin PEG + één 6-pin PEG, de kaart is een 0.5-slot gegroeid mede door het vergrootte koelblok en we komen dit maal een 4-pin AURA connector tegen op de videokaart zelf. Kleine veranderingen waaruit je kunt opmaken dat je een 1080 Ti in handen hebt. De fysieke groei van de videokaart gaat niet onopgemerkt als je deze eenmaal in handen hebt. Je ziet dadelijk in de foto reeks nog wat vergelijkingen tussen de ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti en ASUS ROG Strix GTX 1080.

Laten we de ASUS GTX 1080 eens erbij pakken, in de praktijk is het aardig wat naar binnen en buiten lopen tijdens de fotografie. Ik begin de foto met beide kaarten van bovenaf. Je moet van goede huizen komen om de 1080 Ti er snel uit te kunnen vissen. Mocht je wel eens een 1xxx serie van Asus in handen hebben gehad, stel je dan gewoon een dikkere en zwaardere kaart voor.

De ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti is aangekomen in zijn natuurlijke habitat. Eigenlijk voelde de ‘uil’ zich buiten ook wel op zijn gemak, maar om echt te genieten van de kaart is deze beter gemonteerd dan buiten op een steen. De kaart heeft in een Cooler Master MasterCase Maker 5 gezeten en de Phanteks Enthoo Pro M met gehard glas. Beide kasten waren voorzien van een ASUS Strix X99 moederbord. Een leuke feature is het synchroniseren van de verlichting op de videokaart samen met het moederbord. Met een toegevoegde LED-strip op de 4-pin AURA header maak je het feestje helemaal compleet.

De testomgeving ziet er uit als volgt:

Zowel de GTX 1080 Ti als GTX 1080 zijn beide getest onder de meest recente Nvidia driver: 378.92. Beide kaarten zijn out-of-the-box op de standaardinstellingen behouden, in het geval van Asus de Gaming Mode. Door middel van de BIOS Flash tool heb ik voor zekerheid gecontroleerd of het om de ‘standaard’ BIOS gaat, dit is de BIOS die je kunt verwachten als je de kaart rond deze periode koopt. Volgens de tool kwam de BIOS overeen. De benchmarks worden gedraaid op 1920x1080, 2560x1440 en 3840x2160. Aanvullend zijn er ook wat DX12 benchmarks gedraaid, in dit hoofdstuk zijn ook de stijgingspercentages te vinden per resolutie/benchmark.

Ik heb weinig DX12 titels in mijn bezit. In deze review wilde ik sowieso Time Spy laten meedraaien als benchmark. Ashes of the Singularity heb ik ook onder DX12 laten meedraaien op extreme en crazy. De resultaten van alles reviews komen tezamen in de eindconclusie.

De stijgingspercentages per resolutie/benchmark:

AURA / AURA VGA
Laat ik beide versies van AURA maar gelijk meenemen in deze review. Standaard gebruik je voor de videokaart AURA VGA. Direct uit de verpakking is de verlichting standaard op oranje ingesteld. Krijg je een BSOD, dan resetten de lichteffecten zich meestal, met als gevolg opnieuw instellen via AURA. De color cycle optie en GPU Temperature zijn wat mij betreft de leukste opties.

Heb je meer producten van ASUS die compatible zijn met AURA, dan kun je alles synchroon gaan verlichten. De AURA software is een stuk uitgebreider dan de AURA VGA software, met meer mogelijkheden aan lichteffecten. Wel ontbreekt de optie zoals GPU Temperature in de standaard AURA software. Vooral jezelf is het dus even uitvogelen wat je het fijnste vindt werken. De AURA software is vooral handig om alles snel te synchroniseren.

GPU Tweak
GPU Tweak is de MSI Afterburner van ASUS. De software is wat mij betreft wel een aanvulling gezien de standaard overklokprofielen. On-the-fly schakel je tussen verschillende OC modi, waaronder OC Mode (GPU Clock 1708 Mhz | Memory Clock 11100 Mhz), Gaming Mode (GPU Clock 1683 MHz | Memory Clock 11010 Mhz) en Silent Mode (standaard instellingen). In de software zit GPU-Z ingebakken en nog een speciale Gaming Booster mode, deze zet Windows 10 Aero tijdens het gamen uit en zorgt voor hoge- lage prioriteit taken.

De fans van de ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti slaan aan bij de temperatuur van 55 graden Celsius. Zowel tijdens het testen met de Cooler Master MasterCase Maker 5 en Phanteks Enthoo Pro M heb ik de kaart niet gehoord. De ventilatoren van de Nepton 240M overheerste altijd het geluidsniveau. Ook met een lager toerental op de Nepton 240M was de kaart vrijwel niet te horen. Soms ging ik tijdens het benchmarken even naast de PC liggen, paneeltje eraf en luisteren. Eigenlijk is het bizar dat een kaart met een TDP van 250 Watt zo stil kan zijn.

Het overklokken was een ander verhaal. Ik heb zowel met MSI Afterburner als GPU Tweak zitten spelen. Met een powerlimiet op 120 procent tikte ik de 2 GHz aan, verder dan dit kwam ik simpelweg niet. Ik had gehoopt om de 2050MHz aan te tikken, maar boven de 2 GHz was vrijwel onmogelijk. Terwijl er ook andere reviewer(s) zijn die de 2050MHz wel aantikte met deze kaart. Net als CPU’s kan de potentie nogal verschillen.

De temperaturen van de ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti zijn bijzonder goed. Nogmaals: een TDP van 250 Watt maximaal 68 graden in een dichte Phanteks Enthoo Pro M. In de behuizing waren de standaard 140mm fans aanwezig (voor en achter) in DC mode. De groei van het koelblok, de nieuwe MaxContact technologie samen met de drie fans maken de ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti een zeer efficiënte kaart als het om koeling- en geluidsproductie gaat.

Waar moet ik beginnen met de Asus ROG Strix GTX 1080 Ti. Het klinkt heel triest: maar mijn GTX 1080 voelt na een weekendje testen zwak aan, terwijl dit ook een beest van een kaart is. Ondertussen heb ik alweer afscheid moeten nemen van de ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti. Ik heb nog nagedacht om mijn GTX 1080 in de verpakking te doen van de GTX 1080 Ti, maar ook bij ASUS zal het kwartje snel vallen.

De ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti doet het hem gewoon: dikke prestaties waar ik tijdens het benchmarken mijn kleding deed uitrekken, zo warm, te heftig! Belangrijk is de vraag: waarom zou je een ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti willen, en hoe ga je deze inzetten? Speel je alleen Minecraft en kijk je een 4K-filmpje om de zoveel tijd, dan kun je beter een hoop leed besparen aan je portemonnee. Of je wilt vrienden de aankomende periode imponeren met iets geweldigs, kan ik mij volledig voorstellen!

Even back to basic. De GTX 1080 Ti blaast de GTX 1080 weg qua prestaties. Belangrijk is om na te gaan op welke resolutie je deze review nu leest. Zit je op 1920x1080 en ben je niet van plan om binnenkort over te stappen naar een hogere resolutie, dan is een 1080 Ti uit ten boze. Het zou gewoon doodszonde zijn om deze kaart niet optimaal te benutten. Ben je wel van plan om binnenkort te upgraden naar een hogere resolutie, dan is de 1080 Ti het overwegen waard, mits dit binnen je budget valt. Waar ik in mijn ASUS ROG Strix GTX 1080 nog sprak over ‘net voldoende’ op 4k, doet de ASUS ROG Strix GTX 1080 dit dik voldoende. De GTX 1080 zit voor veel moderne titels op 4k net niet op de sweet spot, terwijl de GTX 1080 Ti schreeuwt voor veel pixels en deze sweet spot claimt.

Prijs- prestaties verhouding blijft een gespreksonderwerp. Je kunt schreeuwen: “kost veel te veel, volgende!” Waar het voor sommige een sport is om het meest extreme hardware te hebben. Consumenten die in deze prijscategorie een 1080 Ti aanschaffen hebben veelal een dikke monitor staan, daar waar de 1080 Ti uitermate van pas komt. Zit je op een 2560x1440 resolutie of 3440x1440 dan zien we al grote verschillen. In de benchmarks en resultaten zien we dat de 1080 Ti sneller omhoog kruipt op 2560x1440 en 3440x2160. Ook als je het op basis van FPS bekijkt (in relatie tot goed- niet speelbaar, of op de schaal van 60 FPS. Nu moet ik wel stellen dat de ASUS ROG Strix GTX 1080 met driver 378.92 prima meekomt. Gezien de prijsverlaging is de GTX 1080 ook een stuk interessanter worden, meer bang for buck.

Ik was eerst in de veronderstelling om een extra hoofdstuk toe te voegen om de benchmarks te bespreken. Achteraf vind ik dit onnodig, de benchmarks en stijgingspercentages spreken voor zichzelf. Mocht je de exacte instellingen willen weten, dan kun je deze altijd vragen in de reacties of via een DM. Laten we één ding voorop stellen: de 1080 Ti pakt vrijwel iedere moderne titel. Voor de 144Hz gamers had ik graag wat meer informatie gehad omtrent de prestaties, alleen ben ik beperkt tot het niet in bezit hebben van een 144Hz monitor. Wellicht in de toekomst!

ASUS presenteert een stevige kaart met mooi features. De koelprestaties zijn zeer goed te noemen, de twee fan headers i.c.m. de 4-pin AURA header geeft een extra en qua design is de Strix op het moment goed aanwezig. Vergelijken we de prestaties met temperaturen, dan levert ASUS een zeer mooi kaart af. De prijs is een grote investering, wel is het investering waarvan je kan zeggen: ik heb iets machtigs moois in mijn systeem.

tweakers - nomineer voor review van de maand

http://techgaming.nl/image_uploads/reviews/Strix-1080Ti/low1.JPG http://techgaming.nl/image_uploads/reviews/Strix-1080Ti/low2.JPGhttp://techgaming.nl/image_uploads/reviews/Strix-1080Ti/low3.JPG http://techgaming.nl/image_uploads/reviews/Strix-1080Ti/low4.JPG

Heb jij ook een Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING?

Ook een topreviewtje. Wat een snelheid heeft ie zeg.
Ja, snelheidsmonster! Enorme stap t.ov. de GTX 1080. :) Tijd voor een upgrade? ;) :D
Ja, ik denk er zeer serieus over na om een nieuw systeem te bouwen met deze kaart. Welk moederbord kun jij aanraden? Heb voorkeur voor 1151.
Cool! Zit je nog te denken aan een specifiek merk en bijhorende features? Als je voor een ASUS kaart gaat is het wellicht leuk om dit te combineren met een ASUS moederbord. Je kunt de AURA lichteffecten dan laten synchroniseren. :)

Ik heb eerder deze 1151 bordjes ter review gehad:

productreview: Asus ROG Strix Z270E Gaming review door pclinde
productreview: Asus ROG Maximus IX Code review door pclinde
Ik ga ze eens doornemen, ASUS heb ik goede ervaringen mee. Dank!
Ik heb eergisteren een nieuw systeem gebouwd met deze kaart en ben voor een z270 Gaming pro carbon moederbord van msi gegaan. heel mooi bordje en met verstevigde pci-e sloten, iets dat wel een must is met deze kaart.
Het is inderdaad een flink zware kaart. :) Een verstevigd PCI-e slot is welkom. In het verleden heb ik ook 'zware' kaarten gehad, o.a. de GTX770 van Inno3D, was ook prima uit te houden op een normaal PCI-e slot.

Heb je toevallig een foto van je videokaart? Ben wel benieuwd hoe deze in zijn slot hangt. :D
Bij deze:

Niet de beste foto maar hopelijk duidelijk genoeg.
Lekker hoor! Hangt ook netjes in het slot. :) Hangt- zakt zeker niet door aan het einde van de kaart (bij de 8-pin PEG) aansluitingen.
Niet voor zover ik kan zien. Ik had het moederbord ook gekozen voordat de eerste reviews van de kaart uit waren. kwam dus mooi uit :)
Inderdaad. :D Nu zijn veel moederborden in de prijs range van 180-190 euro voorzien van een metalen slot. Alsnog; wel lekker met zo'n dikke en zware kaart.
Ik spring even in: U heeft de kaart al besteld en al in gebruik? Ze zijn toch nog niet leverbaar? :?
Bij Azerty was hij niet leverbaar maar bij centralpoint was hij woensdag 5 april op voorraad (2 stuks) en binnen 24 uur geleverd.

Ik zie inderdaad dat hij nu niet meer voorradig is. Lucky me :)
Zo, dan heb je inderdaad geluk gehad. Daar is nu ook niks meer leverbaar :'(
Nee, ik heb een sample mogen lenen van Asus. Deze is ondertussen alweer terug. :)

+ Nog niks gehoord van Asus. Ik geef een update als ik wat meer weet.

[Reactie gewijzigd door pclinde op 11 april 2017 15:47]

Prima hoor, ben benieuwd!

Op Megekko.nl overigens zijn er al wel wat te bestellen, als ik de levertijden moet geloven dus bijvoorbeeld donderdag wordt dan de MSI GTX 1080 Ti Gaming X geleverd...

You're welcome! :) Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Top review! _/-\o_

Even vraagje, is het zonde om met een MSI moederbord dan een videokaart van een andere fabrikant uit te kiezen? Vind deze qua looks toch minstens zo mooi als die van MSI, wat is dan wijsheid?

En is deze voeding: pricewatch: Corsair CX750M qua aansluitingen voldoende? Kon het zo gauw even niet vinden 8)7 ;)
Voeding is prima (4x 6+2-pins). Je kunt er dus vier 8-pins van maken. ;) (Twee 8-pins zijn benodigd voor de Ti).

Of het zonde is? Nee. Je zult er qua performance niks op inleveren. :) Het is puur voor je AURA RGB-verlichting, zodat je deze met het moederbord / videokaart kunt synchroniseren. Welk moederbord zat je aan te denken?

[Reactie gewijzigd door pclinde op 10 april 2017 11:04]

Snelle reactie :+

Heb momenteel moederbord MSI Gaming M7, dus die kan nog wel even mee. Dan ga ik denk ik toch voor deze, dan maar geen sync met m'n mobo ;)
Prima moederbord. :) Dan is het puur nog de keuze die je moet maken. Wat zeker is: de Strix 1080 Ti is een beest!
Dat heb ik gelezen ja! :D

Jammer dat ze nog niet verkrijgbaar zijn ;(
Dat is inderdaad voor nu nog het probleem. :( Ben wel benieuwd naar het eindresultaat als je de kaart in bezit hebt. :D
Ik ook, er zijn ook nog geen indicaties wanneer de release datum van deze kaarten (ongeveer) is?
Wederom een dijk van een review!
Toppert!
En framerate voor Freecell? ;)
Ik zou het graag willen testen i.c.m. Freecell. :( Maar de kaart is al weg. Wellicht kan ik ASUS nog porren, dan kan ik een Freecell + MineSweeper testje voor je doen. Zou je hier blij mee zijn? Denk dat ASUS het wel begrijpt. ;)

Bedankt!
Whaha. Heerlijk. Uiteraard. Echter een kaart van dit kaliber, is dan niet een klein beetje overdreven?? :P
Hahaha. Zou een beetje* te veel zijn van het goede. :p
12 biljoen transistors
-> miljard volgens HWI.
[...]
-> miljard volgens HWI.
Het zijn er 12 biljoen. :D
Het zijn er toch echt 12 miljard hoor. Zie voor uitleg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Miljard
Zelf kan ik niet wachten op GPUs met 12 biljoen transistors, maar dat zal denk ik nog wel even duren... ;(
Thanks voor de verheldering! Ik was dus niet op de hoogte. :p Ik ga het nog aanpassen. ;)

12 biljoen is inderdaad een beetje te extreem, zou niks mis mee zijn. :D Wellicht in de toekomst.

[Reactie gewijzigd door pclinde op 10 april 2017 14:49]

Wow wat een vette kaart en wat een top review wederom _/-\o_ +3
Dankjewel Repr! Inderdaad een stuk vetter geworden 1.25 cm om precies te zijn. :D
De 1080 Ti wordt pas goed benut bij hogere resoluties samen met moderne/veeleisende titels (1440p / 4k).
En dat is een minpunt omdat?
Hoi, terechte opmerking. Heb deze aangepast. :) Dankjewel. :D
Misschien omdat het de kostprijs niet waard is als je toch enkel op FullHD speelt? Of dat je tegen andere limieten aanloopt zoals de monitor etc.. Ik weet ook niet of het een minpunt is, maar wel iets om rekening mee te houden.

Natuurlijk met een beetje verstand ga je zo'n kaart niet aanschaffen als je enkel en alleen Fullhd als resolutie gebruikt. Want dit kan ook prima met een GTX1080.
Inderdaad ^. Alsnog is het handig om te vermelden, ook om de huidige generatie qua prestaties te positioneren. Wat kan en mag je verwachten, en wanneer moet- wil je het overwegen.
Ik bladerde ff snel door de review heen en het viel me op dat je exact dezelfde benchmarkscores hebt staan bij de Ashes of the Singularity DX12 extreme en crazy presets. Foutje :)

Verder een review waarvan ik zou denken dat 'ie van Foritain was. Compliment dus :)
Co-creatie. :D Door de tabellen de correcte informatie niet meer zien. :P Direct aangepast. Bedankt.

[Reactie gewijzigd door pclinde op 9 april 2017 11:29]

ik vind het toch raar dat de prijs een min punt is, je koop ook geen ferrari voor de prijs van een fiat.

als je de beste kaart wilt betaald je ook de hoogste prijs, 900 euro voor de beste videokaart vind ik nog wel meevallen.

tuurlijk is dit een kaart voor de liefhebber, en zou ik die zelf niet halen.
want ik heb er geen belang bij, maar zou ik veel gamen, en zou dat ook mijn hobby zijn. wat is 900 euro dan nog ?
De Strix GTX 1080 versie was gemiddeld wat duurder dan de concurrentie. Tevens is 900 euro veel geld, een hobby is geweldig, maar alsnog halen veel mensen die veel gamen een goedkopere kaart. Alles te danken aan het simpele feit dat ze een GTX 1080 Ti / GTX 1080 te duur vinden.

[Reactie gewijzigd door pclinde op 10 april 2017 21:15]

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport