Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard - US lay-out Review

sjwbos 6 april 2017, 93 views

Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard - US lay-out

Fijn toetsenbord om mee te werken, maar heeft zo hier en daar zijn manco's. Deze zijn allemaal firmwarematig en de support van Steelseries laat zeker te wensen over. Gemiste kans, anders zou dit bord zeker meer dan drie sterren krijgen!

Pluspunten

• Reactive keys
  • Veel macro's
  • Naar eigen inzicht in te stellen
  • Registreert alle toetsaanslagen tegelijk

Minpunten

• Start soms niet op
  • Typt soms helemaal niets

Het toetsenbord werkt prettig en is naar eigen believen in te stellen. Absoluut manco van dit toetsenbord is dat hij random geen toetsindrukken registreert en alleen bij een bepaalde instelling van het BIOS normaal opstart. Het is dat bord zo fijn typt en goed bij mijn setup past, anders had ik hem zeker al wel weggedaan. Heb nu alles zo in kunnen stellen dat hij het doet, maar dit is zeker niet zonder slag of stoot gegaan. Zo ben ik een paar maanden met Steelseries aan het mailen geweest over een oplossing, terwijl uiteindelijk de oplossing van een forum van Steelseries zelf (!) kwam. Onbegrijpelijk dat een bord met een dergelijk prijskaartje zo slecht wordt ondersteund door de fabrikant!

Heb jij ook een Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard - US lay-out?

Wat was je probleem en hoe heb je het opgelost.

Ik heb het toetsenbord ook en het is een fijn toetsenbord. Wel duur, maar zeker zijn geld waard. Typt en gamed vooral lekker. Het enige probleem wat ik af en toe heb is dat die niet opstart maar dat had ik met de Apex ook.
Ik had hiervoor een Apex 350 maar daar had ik nooit problemen mee. Gewoon out-of-the-box gaan met die banaan, dat was met dit bordje wel anders. Desalniettemin zou ik deze niet meer willen missen, afgezien van de manco's.