Specificaties Soort casemod: Bay - Bekijk alle specificaties

Icy Dock ToughArmor MB998SP-B Review

Ayporos 5 april 2017, laatste update op 27 april 2017, 169 views

Icy Dock ToughArmor MB998SP-B

Doet wat het moet doen. Solide degelijke bouwkwaliteit maar wel met enkele minpunten voor de prijs.

Pluspunten

• Degelijke metalen constructie
  • ongekende datadichtheid

Minpunten

• klepjes erg klein, moeilijk te openen
  • dunne trays, verbuigen makkelijk
  • nummering lelijk plastic
  • sata stroomkabels knellen een beetje

Er is voor zover ik weet geen concurrentie voor dit product dus de prijs van rond de 150,- euro is wat dat betreft wel begrijpelijk.

De minpunten die ik aankaart zijn dan eigenlijk ook de enige dingen die het ervan weerhouden het 'ideale' product te zijn. Ik kan er persoonlijk mee leven maar desalniettemin vind ik het nodig ze aan te kaarten:

De gleuf tussen de zijrand en de klepjes is erg klein, als je iemand bent die zijn nagels frequent kortwiekt zoals ik zijn ze erg moeilijk om te openen maar het is wel mogelijk.

De metalen trays waarin je de SSD's vast schroeft alvorens ze in de icybox te schuiven horen aan het uiteinde in een metalen groef te vallen maar het is heel moeilijk om de trays (als ze leeg zijn) helemaal recht naar achteren te schuiven. Als ze niet in de groef vallen kun je de tray alsnog dicht klikken maar dan verbuig je de achterkant. Dit is geen enorme ramp (ik heb een paar trays zonder problemen weer recht gebogen) en hoort er natuurlijk bij als je zo veel datadichtheid wilt realiseren maar het is wel jammer. Volgens mij hadden ze prima een geleidende rail kunnen ontwerpen waardoor dit niet kon gebeuren.

De plastic nummertjes die je op de buitenkant van trays kunt pluggen staan in sterk contrast met de anders strakke mooie zwart metalen afwerking. Ik zelf gebruik ze dan ook niet gezien je ook schijven kunt herkennen door ze te laten pingen met de statusleds. Leuk dat ze eraan gedacht hebben maar jammer dat het niet mooier geïmplementeerd is.

De 2 sata stroomvoorzieningskabels die je hierop moet aansluiten passen maar 'net'. Aan de linker(achter)kant heb je maar weinig ruimte tussen de 5.25" muur van je case aan de ene kant en de fan aan de andere kant. Ik heb er wel een doorgelusde SATA stroomkabel in kunnen krijgen en het doet gewoon zijn werk maar het voelde wel een beetje stom voor een product van deze prijs. Aan de rechter(achter)kant heb je alleen last van de fan aan de ene kant maar daar zit je kabel wel gewoon strak tegenaan. Indien je van plan bent om after-market fans te installeren op deze unit houd er dan rekening mee dat dikkere fans installeren dan de bijgeleverde OEM fans waarschijnlijk lastig zal worden. :+

Het is een prachtig product, maar het is niet hét perfecte product.
Als je per se 8 SSD's in een 5.25" bay moet hebben dan is dit dé oplossing, als je echter met 6 ook uit de voeten kunt heeft icy dock ook een 6-bay oplossing welke dikkere SSD's toestaat (dit product neemt ze maar tot 7mm hoog wat een gangbare en de meest voorkomende maat is.. maar niet de 'enige' maat)

Heb jij ook een Icy Dock ToughArmor MB998SP-B?

Bedankt voor de review :) Kan je ook nog wat vertellen over het geluid die de fans produceren? Ik zit er aan te denken om deze bay in een pc te zetten op mijn studeerkamer ik ben dus erg benieuwd naar het geluidsniveau.
Vrees dat ik je daar niet echt mee kan helpen, ik heb altijd al 'luide' PC's gehad en het geluid van blazende fans stoort mij totaal niet gezien het een consistent gezoem is.
Hij heeft 2 40mm fans dus het geluid dat ze produceren is wel iets 'hoger' dan van grotere fans en vanwege de restrictie (de lucht moet door de kieren van de SSD's ed heen) hoor je de luchtverplaatsing wel een beetje.
Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken, je kunt altijd nog (vrij eenvoudig) de bijgeleverde fans vervangen voor betere/stillere modellen want het zijn maar gewoon standaard OEM fans natuurlijk. :+