Toshiba Satellite L500-128 Review

EddieCoulantNewbie 6 december 2009, laatste update op 6 december 2009, 1.731 views

Toshiba Satellite L500-128

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit verhouding
  • Toetsenbord
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Accuduur

Hier volgt een kleine review van de Toshiba L500-128

Ik heb deze laptop nu een aantal maanden in bezit (sinds september) en ben zeer tevreden over dit product. Mijn overweging om deze laptop aan te schaffen had te maken met de goede prijs-kwaliteit verhouding (afgaande op expertmeningen op diverse fora). Er zit een goede processor (T6500) in en idem videokaart (Ati 4570), de windows prestatie-index is dan ook 5,1, met als hoogste score de grafische weergave voor spellen (6,3). Hij draait games als COD MW2 degelijk en ook windows 7 functioneert als een zonnetje. Ik ben vooral te spreken over de beeldkwaliteit en het toetsenbord. Het toetsenbord heeft een erg prettige toetsaanslag. Minder te spreken ben ik over de accuduur: op energiebesparingsmodus kan ik ongeveer 1 a 1 1/2 uur op accu werken. Maar het is voldoende om de treinreis te overbruggen. Ook vind ik de harde schijf van 320 GB een beetje aan de krappe kant, maar dat heeft te maken met de HD-grootte die op mijn desktop gewend ben.

Al met al is het een prima laptop waar ik naar ik mag aannemen nog enkele jaren veel plezier aan kan beleven.

Heb jij ook een Toshiba Satellite L500-128?

1 a 1 1/2 uur op accu?
Wat doe je dan zoal? Ik haal met gemak ruim 3 uur met office applicaties, firefox, wifi aan, scherm op laagst. Al vind ik dit zelfs wat aan de lage kant.

Het toetsenbord typt inderdaad heel erg prettig, al ben ik niet te spreken over het 'gespoten verf' op de toetsen. Het voelt net aan als een schoolbord wanneer je er met je nagel over gaat :P

Waarom geef jij 'maar' 3 sterren aan featureset? Wat mis jij?
3 sterren voor featureset door o.a. relatief kleine HD en belangrijker nog: het gebrek aan extra usb-aansluitmogelijkheid. Dit zijn er maar 2, een voor de muis, een voor speakersetje en als ik dan een usb-stick wil inpluggen heb ik een probleem, hoewel ik dit heb opgelost door een hubje te kopen. De 'gespoten verf'-feel gaat vanzelf weg als je met wat vette vingers hebt lopen werken ;)

3 uur op de accu? Raar. Bij mij absoluut korter.
het gebrek aan extra usb-aansluitmogelijkheid. Dit zijn er maar 2, een voor de muis, een voor speakersetje en als ik dan een usb-stick wil inpluggen heb ik een probleem.
Je hebt in totaal 3 usb poorten de esata is tegelijk ook een usb poort. ;)
idd deze heeft 3 usb 2.0 poorten en hdmi