Specificaties 28" • 3840x2160 (UHD) • 60Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Samsung U28E590DS Zilver, Zwart Review

cyclone 1 april 2017, 1.732 views

Samsung U28E590DS Zilver, Zwart

Inmiddels bijna anderhalve maand in gebruik en scherm is ruimschoots prima zeker gezien de prijs. Op een paar kleine puntjes na zowat een perfecte prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Groot Scherm / Hoge resolutie
  • Prijs / kwaliteit verhouding
  • Freesync
  • Compleet geleverd (inclusief display port & HDMI kabels)
  • Snelle reactie tijd

Minpunten

• Bijgeleverde voet niet in hoogte verstelbaar
  • VESA mount punt niet heel gelukkig gekozen
  • geen fysieke aan/uit schakelaar.

In tegenstelling tot mijn voorganger in de review werkt audio via HDMI perfect dus zijn minpunt

Elders zag ik ook iemand beweren dat de monitor niet in stand-by zou gaan als jee pc uitgezet wordt, maar dat is ook onjuist. Ik twijfelde hier ook aan omdat (heel onlogisch) de "power led" aan gaat als de monitor in stand-by staat en uit gaat als de monitor in gebruik is.

Ik gebruik zelf een Vesa bureau steun, en vind de vesa mount erg onhandig zitten (bijna aan de bovenrand van de monitor ipv van in het midden). Maar gelukkig valt hij net buiten het zicht (maar dat scheelt geen 3 mm).

De standaard steun is inderdaad niet de meest handige (niet in hoogte verstelbaar), en persoonlijk mis ik een fysieke aan en uit knop om de monitor echt uit te zetten.

Anders dan dat is het gewoon een hele fijne nette monitor voor een hele nette prijs.

Heb jij ook een Samsung U28E590DS Zilver, Zwart?

Game je er ook mee? Is niet handig om erbij te zetten welke specs je computer heeft.
Hier een i5 4670k, gtx 780, 16 gig mem en wil ook graag weten hoe deze het doet op het gebied van gamen maar ga wel eens verder checken deze.
nee niet of nauwelijks is wel de bedoeling maar ben nu nog even druk bezig met BF1 op de PS4 :)

Spec's van mijn machine :

Corsair RM550x
Intel 600p 512GB

[Reactie gewijzigd door cyclone op 1 mei 2017 10:26]

Hoi Cyclone,

Toevallig wil ik wisselen van gaming monitor naar een 4k scherm.
Echter heb ik een normale ps4, nou merk ik als ik online speel op mijn 4k 65 inch tv dat ik enorm last heb van input lag, vermoedelijk door de upscaling, heb jij daar last van met BF1?

In afwachting van uw antwoord,

Grt. Bart
Sinds een week in het bezit van deze monitor.
De hoofdzakelijke reden dat ik op 4K ben over gestapt is omdat ik met het ontwikkelen van software veel vensters op het scherm kwijt kan.
Windows op 100% scalen is bijna geen werken omdat het dan erg klein wordt maar op 150% is het perfect en hou je nog ruimte genoeg over om meerdere vensters weer te geven.

Gamen heb ik gedaan met Command & Conquer wat prima gaat, mooi beeld en super overzichtelijk op 4K.

Specs van mijn PC:

I7-6700
8 gig memory
GeForce GTX 1060 3 gig

Ik kan dit scherm zeker aanraden.