Specificaties 5" • 1920x1080 (Full HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Lenovo K6 16GB Goud Review

tsjech@ 1 april 2017, laatste update op 19 juli 2017, 864 views

Lenovo K6 16GB Goud (Product gekocht)

Mooi en vlot toestel met zeer goede specs voor een budget max. 200,- De Lenovo K6 is het uiteindelijk geworden na een vergelijking met de motorola G5 en wileyfox swift 2.

Pluspunten

• Mooi helder 5" 1080p scherm
  • 3000mAh batterij
  • Vingerafdrukscanner en kompas
  • Stereo speakers met goed geluid
  • Beste specs voor 200,- EURO

Minpunten

• Geen verwisselbare batterij
  • Geen verlichte knoppen onder scherm

Ik was op zoek naar een midrange android telefoon voor max. 200,- voor mijn dochter. Minimale eisen waren, HD scherm, vingerafdrukscanner, 5" HD Scherm, accuduur voldoende voor hele dag en android 6.0 of hoger.

Na wat uitzoekwerk bleven de Wileyfox Swift 2 en Motorola G5 over, waarbij de laatste de voorkeur had vanwege het 1080p scherm. Helaas zag ik via het forum dat de Europese versie geen kompas heeft, aangezien Pokemon Go gespeeld wordt, viel de G5 af.

Toen via de pricewatch op specs gefilterd om te kijken of er nog andere alternatieven waren. Deze Lenovo K6 is redelijk onbekend, maar is qua specs gelijk aan de G5 maar met een betere batterij (3000mAh) en kompas en ziet er wat strakker uit, vooral aan de achterkant. In de reviews werd commentaar gegeven op de softwareschil en soms gebrekkige vertaling en het onzekere updatebeleid (al geldt dat nu ook voor de G5)

Mijn ervaringen tot nu toe:
- Mooi helder scherm
- Hoogwaardige metalen behuizing
- Dolby Atmos leek mij onzinnig, maar de stereo speakers zijn zeer goed en absoluut een verbetering tov mijn eigen Nexus 5x
- Na installeren direct 4 updates gehad. Laatste android veiligheidsupdate is van januari 2017. Versie is nu android 6.0.1
- Telefoongesprekskwaliteit is goed, geen klachten over
- Lenovo schil is redelijk licht en bevat weinig bloatware
- De knoppen onder het scherm zijn niet verlicht, dit zal na enige gewenning wel meevallen, maar viel wel op de eerste avond
- Vingerafdrukscanner reageert vlot en tot nu toe accuraat
- Speelt zonder haperingen casual games
- Extra geheugen toevoegen mogelijk

Al met al een goede aankoop voor uiteindelijk 179,- via Amazon.de. Ik denk een redelijk onbekend toestel die eigenlijk net wat betere specs heeft dan de bekende Motorola G5 (niet de plus). Als er nog een update naar Android 7.0 komt die van mij 5 sterren.

UPDATE: vandaag de update naar Android N gekregen!

Heb jij ook een Lenovo K6 16GB Goud?

Mooie samenvatting, zat naar dezelfde toestellen te kijken alleen maar deze lijkt voor mij toch ook de beste optie. Alleen zonde van de android versie maar daar zal je in de praktijk toch weinig van merken.
Inmiddels update naar Android N gekregen :)