Specificaties 55" Ultra HD OLED TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG OLED55B6V Zwart Review

Da Queen 30 maart 2017, laatste update op 4 juli 2017, 7.394 views

LG OLED55B6V Zwart (Product gekocht)

Zie de uitgebreide review zou ik zeggen. :-)

Pluspunten

• 4K HDR10 + 4K Dolby Vision
  • Smart platform
  • Zwart is zwart
  • Lage inputlag 27/28ms
  • Ondanks de minpunten één van de beste tv's die er is

Minpunten

• Geen Soundcloud app
  • YouTube streamen werkt nog niet helemaal naar behoren
  • Doorzichtige poot, kabels zie je lopen
  • Chroma 4:4:4 zorgt voor verdubbeling inputlag
  • Ondanks 120HZ native panel accepteert de tv geen 120HZ signaal
  • ABL (Automatic Brightness Limiter) kan storend zijn
  • Zwarte balken niet altijd weg te krijgen
  • ''Paneelgeluid wissen'' (Clear Panel Noise), ''u scherm'' ... Really LG? Zoekt u nog een vertaler? Het menu staat (weer) vol fouten ...

Laten we deze review een beetje raar beginnen! Al zal deze review sowieso wel anders zijn dan je waarschijnlijk gewend bent maar dan ben je bij deze in ieder geval alvast gewaarschuwd!

Intro
Ondanks we al 2 tv’s en een big ass soundbar van LG (LAS950M) in ons bezit hebben en daarvoor ook nog een LG monitor en een andere tv van hen eerder op de kop hadden getikt, ben ik (de schrijver van de familie) absoluut geen fan van het bedrijf. Sterker nog, ik vind het merendeel dat er werkzaam is prutsers en dat vind ik tot op de dag van vandaag nog steeds. Waarom vind ik dat en waarom koop ik dan nog wel steeds producten bij ze?

Laten we beginnen met dat we al een (semi) high end toestel uit 2013 van ze hebben, de LA8609 (FHD 47 inch in de slaapkamer) en een UF850V uit 2015 (4K 60 inch in de woonkamer). Het fijne van deze toestellen is dat ze beide passive 3D ondersteunen, dat vonden we toen nog interessant. Dit is toch wel de fijnste manier om 3D materiaal te bekijken, zo loop je niet te klooien met batterijtjes en ook zijn de brillen niet asociaal duur mocht je ze kwijtraken of de hond er flink op lopen kauwen.

Verder levert LG (samen met Sony) de mooiste TV’s als het om de buitenkant gaat en hebben ze m.i. mooiere standaarden dan hun concurrenten die ook nog eens passen op zeer kleine tv tafeltjes. Vele standaarden van Samsung zijn ook afgrijselijk en passen niet op de wat kleinere tafeltjes. De tafel waar de tv er bij ons op moet, is maar 60cm breed. Daar past de 55 inch B6 OLED met zijn standaard van 56cm dus perfect op!

Misschien wel aardig om even te vermelden, LG gebruikt voor haar LED tv’s IPS panelen. Deze zorgen voor een grotere kijkhoek, vandaar dat we twee jaar geleden voor in de woonkamer de UF850V hadden gekocht. Zo kan onze hele familie vanuit elke hoek goed genieten. In de slaapkamer stond recht voor het bed de LA8609, die nu plaats heeft moeten maken voor deze B6 OLED. De LA8609 heeft ook een IPS paneel. Die aanschaf was achteraf van ons niet zo slim, want wij zitten in de slaapkamer er recht tegenover. Als je van plan bent recht voor een tv te gaan zitten, kun je beter een VA panel (of OLED dus) aanschaffen. In 2013 hadden we nog niet zo’n verstand van zaken, vandaar onze ‘foute’ keuze. Voor de mensen die nog niet helemaal op de hoogte zijn: VA panelen hebben een veel beter contrast en dien je dus te kopen als je recht voor de tv gaat plaatsnemen. Neem je met de hele familie plaats achter een tv, koop dan een tv met een IPS paneel (of een OLED) want de kijkhoeken van een VA paneel zijn niet erg goed. Al is dat nu inmiddels ook wel (iets) verbeterd bij sommige fabrikanten, maar IPS blijft VA verslaan op dit punt.

Bij ons in de slaapkamer, al lijkt het tegenwoordig meer op een extreem nerdy gamekamer (sorry schat), moest dat IPS paneel er in ieder geval uit! Ondergetekende werd namelijk gek van de belabberde zwartwaarden (kenmerk van een IPS paneel). Ook de clouding en andere ongein zoals de hoge inputlag zaten mij dwars. Tijd voor een nieuwe tv dus!

We hadden eigenlijk een KS7000 of KS8000 van Samsung op het oog, maar de poot van die twee passen niet op onze tafel en bovendien zijn het nog lelijke poten ook. Al is dat een kwestie van smaak natuurlijk. Balen, want laat het nou net Samsung zijn die hoog scoort wat betreft een lage inputlag. Ik kon dan wel naar een Sony uitwijken, maar de tv’s die dan net op de tafel pasten hadden of een IPS paneel, een tergend trage soc of een te hoge inputlag. En dat laatste verzin je toch niet als je je bedenkt dat Sony ook de producent is van de PS4/PS4 Pro. Kuch, kuch …

LG voor in de slaapkamer? LED in ieder geval no way, er komt geen IPS LED meer in deze slaapkamer! Laat dat alsjeblieft duidelijk zijn. Maar what about een OLED van LG? Misschien de B6? Met op het moment nog de vrij onzinnige HDR10 en Dolby Vision ondersteuning (waarvan Samsung de laatste in ieder geval niet ondersteunt) … Ja doen dan toch? Dan ben je in de toekomst in ieder geval verzekerd dat je tv beide versies ondersteunt! Het klinkt allemaal leuk en aardig maar ondertussen van dit schrijven, is er natuurlijk alweer een andere marketingterm in het leven geroepen en zijn ze nu ook al druk bezig met termen voor het volgend jaar! Ze moeten immers blijven vernieuwen toch? Begrijpelijk, maar trap niet in alles! Anders trapt het hard op jou! Dit leg ik je later uit.

In ieder geval was ons bekend dat de B6 niet zo veel nits (belangrijk voor helderheid tv/HDR) heeft als de high end Samsung toestellen hebben, maar dat is in ons geval niet belangrijk daar we meestal met gedimd licht of in het donker tv kijken. Dan boeit die 1000/1500 nits echt 0,0! Of wil je ‘s nachts zonnebaden soms?! Nee toch, nou dan! Voor in de slaapkamer volstaat deze OLED onder genoemde omstandigheden prima en zijn het aantal nits voldoende, ook met een normale lamp boven midden in de kamer. Kijk je vaak buiten tv onder het genot van een kleffe worst van de bbq of in een fel verlichte ruimte, koop dan een scherm met veel nits, bv een high end Samsung.

Wat mij tegenhield om weer voor LG te gaan is de slechte aftercare, belabberde updateprocedure, de hoge inputlag, slechte (app)ondersteuning en onwetendheid van uiterst onprofessioneel personeel. Het zijn echt klungels eerste klas, een enkele van een tweede klas misschien maar het blijven klungels.

Als je men iets vraag op de chat / mail weten ze geen moer en laten ze niets los over bv het paneel. Men is niet transparant naar de klant. Dit is misschien bij vele andere merken ook niet het geval, maar bij LG slaat het als een vagina op een kikker. Zo willen ze bv niet zeggen of een soundbar van een ander merk gekoppeld kan worden aan een LG tv, zodat je hun spullen natuurlijk gaat kopen.

Daarop hadden we uiteindelijk dan toch een soundbar van LG (LAS950M voor zo’n 800 euro destijds) gekocht voor bij de UF850V, omdat we geen risico wilden lopen dat een ander merk niet (goed) compatable zou zijn met de tv. En een soundbar van hetzelfde merk zal wel het beste werken toch? Néééén!!

Ga je naar YouTube en heb je net een filmpje met een ‘verkeerde’ codec bekeken en schakel je terug naar bv een normale tv uitzending, dan is het geluid weg en dien je ALLES opnieuw te koppelen. Dit hoort niet en al helemaal niet bij een soundbar in die prijsklasse. Als je het meldt, krijg je soms antwoord op iets heel anders of ze bevestigen het probleem maar doen er niets aan. Alleen bij veel klachten doen ze er natuurlijk wat aan. Bij weer een andere TV was er iets stuk buiten onze schuld om en de kosten wilde LG na reparatie eerst op ons verhalen. Uiteindelijk na welgeteld 6 maanden lukte het ons om de kosten terug te krijgen. Pff, wat een gedoe!

Helaas konden we de LAS950M niet met deze OLED testen, gezien hij is ingebouwd in een kast in de woonkamer. Je doet er dus goed aan om eerst ergens te informeren of dit probleem inmiddels is verholpen. Raadzaam is om dit in een winkel zelf te checken en vraag het LG vooral niet want die komen aanzetten met een hoop onzin. Voor je het weet krijg je uitleg over een piano.

Verder belooft LG ook van alles, zo zou de UF850V een update krijgen naar WebOS 3.0 en ook dat gebeurt niet evenals alle andere loze beloftes zoals bepaalde updates die we nog zouden ontvangen. Dit soort praktijken kun je dus verwachten, maar ik moet je eerlijk bekennen dat andere merken er vaak ook een handjevol van hebben. Een tip voor LG als ze meelezen (en believe me, dat doen ze), deze houding werkt uiteindelijk averechts!

B6
Goed, het gaat natuurlijk om de B6. Als je intussen nog niet afgehaakt bent, kan ik je alvast geruststellen; je doet absoluut geen miskoop! De B6 zag ik allereerst totaal niet zitten vanwege de ,voor ons, te hoge inputlag. Er waren veel klachten online en LG had er (weer) eens geen zin in om dit te verhelpen met een update. Uiteindelijk namen de klachten de overhand en LG zag toen klaarblijkelijk (en gelukkig) ook wel in dat het slecht was voor hun imago en heeft uiteindelijk de inputlag weten te verlagen met een update. Ook voor HDR Gaming! Het heeft m.i. wel te lang geduurd, maar goed …het is er!

Volgens Rtings (een goede site om tv reviews te bekijken) was de inputlag gedaald naar 27/28ms. Dat maakte de keus voor ons toch wel een stuk makkelijker! Ik had eerst nog de C6 (die wel 3D ondersteunt, dat ons inmiddels niet meer echt boeit) op het oog, maar die had een hogere inputlag en iets minder helderheid in de meeste gevallen. Bovendien past die poot niet en zijn we ook niet gecharmeerd van een gebogen scherm. Ik ga mijn tafel toch ook niet buigen? Ik bedoel maar!

De B6 heb ik inmiddels getest zonder de nieuwe update en daarna met de update. En ja, er is merkbaar verschil in (HDR) gaming. Fighters en shooters zijn heel responsive. Wil je nog minder inputlag, dan kun je beter een Samsung pakken, maar of je het verschil gaat merken is een tweede. De games zien er echt geweldig uit, vooral de HDR compatible games. Alleen jammer als je de 4:4:4 mode aanzet (prettig bij pc gebruik, leestekst wordt duidelijker dan) de inputlag meer dan verdubbeld. Wees gerust, deze mode maakt verder niet (veel) uit bij games, alleen de tekst wordt er iets duidelijker van. En zelfs dat merk je niet/nauwelijks als je op een normale kijkafstand zit. Wat ook jammer is, is dat deze OLED een 120hz paneel heeft maar geen 120hz signaal van de pc accepteert.
Heel herkenbaar bij tv’s van LG. Die 120FPS, mocht je videokaart het überhaupt ondersteunen, kun je dus vergeten. Ga dan voor de nieuwe Sony (X93E), die ondersteunt het wel en ook zonder problemen. Veel oudere Sony’s ondersteunden 120HZ signalen al, maar het zorgde niet altijd voor een 100% goede weergave. (gekke lijnen in beeld etc) Dus LG, als u weer even meeleest … het zou leuk zijn als de inputlag ook wat minder zou zijn met 4:4:4 mode aan! Ook het accepteren van een inkomend 120HZ signaal zou aardig zijn. Gezien ik op het moment 60FPS wel genoeg vind, heb ik er geen problemen mee. Al zeg ik er geen ‘nee’ tegen uiteraard!

De TV heeft verder een prachtige uitstraling en oogt vrij chique. Toch heeft LG weer iets oerdoms gedaan. De achterkant van de poot is namelijk doorzichtig. Het is leuk als je de tv aan de muur hangt, maar bij ons staat deze tv op een tafel. Het gevolg is dat er 2 kabels (Powercable tv/HDMI naar pc) van de tv naar beneden lopen, aangezien daar het stopcontact zit. Zit je stopcontact boven de poot, dan heb je geluk. Alhoewel, je console/pc/mediaplayer … die staan natuurlijk vrijwel ook altijd beneden! Dus sowieso loopt er dan een kabel naar beneden die je gaat zien. Ook kun je de kabels uit de tv niet ergens aan de achterkant van je tv vastbinden. De nieuwe Sony heeft dit bv mooi opgelost door kabels via de poot naar beneden te laten lopen … een veel beter en praktischere oplossing! Inmiddels heb ik de 2 kabels met kabelbinders samengevoegd. Nu lijkt het alsof er 1 kabel in het midden naar beneden loopt. Het valt enigszins mee, maar ik ga er in de toekomst nog iets op verzinnen. Misschien dat ik later in het midden van de poot een ondoorzichtig plaatje plak… we zullen zien. Boeien dit soort praktijken je niet, lees dan snel verder.

Het beeld van de tv is daadwerkelijk schitterend! Het is al zo vaak gezegd, zwart is ook echt zwart. Is er een donker stuk in het beeld, dan lijkt het net of de tv in dat stuk uit staat. Wel heb ik heel soms ervaren dat de helderheid van de tv automatisch verandert als er bv plots een beeld met veel wit verschijnt, dit komt door de ABL (Automatic Brightness Limiter). Hier heb ik tot nu toe niet veel last van gehad, maar kan me voorstellen dat het bij bepaalde content storend kan zijn. Je hebt in ieder geval geen last van LED-zones, herkenbaar aan de vieze witte vegen in het beeld bij LED tv’s. Niks nada van dat! Ben je gevoelig voor die onzin die LED met zich meebrengt, dan moet je vlug aan de OLED.

Inmiddels heb ik native 4K content gezien op deze OLED en het is werkelijk waar subliem. Echt schitterend! Maar toch als ik het filmpje van YouTube ‘Costa Rica in 4K’ bekijk op mijn oude non HDR tv, de UF850V, merk ik nauwelijks verschil in beeldkwaliteit. Het verschil is minimaal, in ieder geval niet een verschil waar ik normaal gesproken 100 euro meer voor zou uitgeven. Ook van dat 2 jaar oude scherm spat het filmpje van het beeldscherm af. Je ziet dan ook wel dat de bron heel belangrijk is. Oké, dan Native 4K HDR vergelijken op beide tv’s …O’wacht mijn oude UF850V tv geeft aan dat hij geen 4K HDR ondersteunt bij bepaalde YouTube filmpjes … We kunnen het dus niet vergelijken! Ik heb notabene laatst nog met LG gechat en daar vertelden ze me dat hoewel de UF850V geen HDR tv is deze het wel zou ondersteunen! Dit werd door hun eerder ook al gecommuniceerd in artikelen! De filmpjes zouden het dus moeten doen. Niet dus … En hoe zou dat nou komen? Ik hoop dat ik dat voor jou als lezer niet meer hoef uit te leggen. Let dus goed op en trap niet overal in, anders trapt het op … duidelijk ja?!

Of de OLED een beter paneel is? Natuurlijk wel, vooral het contrast is in veel gevallen vele malen beter en het zwart is echt zwart en onovertroffen. Maar hoe vaak zie je nou enkel zwart? Kijk je, vooral in een verlichte omgeving, veel films en/of game je vaak in zo'n omgeving, dan kun je met een ruim 1000 euro goedkopere non HDR 4K tv ook wel uit de voeten. Zorg aub wel dan dat de tv 24p ondersteunt van de bronnen waaruit de films komen stromen, anders krijg je judder (haperende beelden). Bij Samsung 2016 modellen kun je, zo even uit mijn hoofd, dan terecht vanaf de KS7000 serie. Niet daaronder gaan dus.

Verder zie ik (weer) geen SoundCloud app, ondanks veel vraag hiernaar. Ook vind ik het raar dat ik bij sommige films niet de zwarte balken kan weghalen. Dat vind ik wel eigenaardig! Hoe zit dat met inbranden dan, waar OLED’s last van kunnen hebben?! Oh nee, bij zwart beeld staan alle pixels uit bij OLED, dus dat moet goed gaan toch?! Maar wat nu als de zwarte balken niet echt zwart zijn?! Ai ... we zullen zien! Verder werkt streamen van YouTube nog steeds niet naar behoren. Als je een YouTube filmpje vanaf je telefoon of laptop wilt streamen, druk je rechts in de hoek op je telefoon/laptop op het vierkantje en dan speelt het filmpje af op de tv. Vaak werkt het wel, maar nog steeds niet altijd. Soms moet je dan eerst met de Wiimote, uhhh afstandsbediening, eerst YouTube op het tv scherm aanklikken en pas daarna kan je streamen vanaf je telefoon/laptop. Werkt het bij de eerste poging niet naar behoren, dan werkt het systeem andersom. Klik je dan voor een tweede keer op het filmpje op je telefoon/laptop en het beeldscherm van de tv staat al op YouTube, dan schakelt de tv YouTube weer uit. Dit probleem had ik al met mijn LG tv uit 2015 en heb dit euvel bij die pannekoeken ook meerdere malen gemeld, maar deze fouten hebben ze er dus lekker in laten zitten …Zucht LG, diepe zucht, doe toch eens wat!

Naast al dit geklaag ben ik zeer tevreden over de tv. Oh toch wel? Jawel! Vaak ben je zeer blij als je een nieuwe tv hebt gekocht en vind je in het begin ALLES TOP. ‘Nee’, zeg ik dan; dit doen we deze keer anders en we gaan alles opnoemen wat er dan ook maar mis is met deze OLED. Dit voorkomt teleurgestelde mensen en ik hoop hiermee natuurlijk ook dat bedrijven eens wat gaan doen aan de genoemde problemen. Je koopt voor duizenden euro’s een duur apparaat, dan mag je er ook wel wat van verwachten toch?

Verder is het smartgedeelte, ondanks het ontbreken van sommige apps, van LG het beste van alle fabrikanten. Het is vlot (oude low end modellen niet meegerekend), overzichtelijk en het is een genot om films uit te zoeken met je afstandsbediening. Voor als je er nog niet bekend mee bent: het werkt als een Wiimote. Wat is een Wiimote? Kom onder die steen vandaan! Ga niet alles voorkauwen natuurlijk! Netflix, Youtube, Google Play Movies & TV … het zit er verder allemaal in! Films afspelen van USB sticks en harde schijven werkt ook als een speer. Ook de ondertiteling kun je aanpassen naar formaat/plaats en kleur. En zelfs syncen kan! Top, top, top!

Ook het geluid is helder en heb hiervoor in de slaapkamer niets te klagen. Wil je echt ‘’dikke boom’’ horen, zie dan uit naar een soundbar. Bijna alle merken werken, geloof me in deze! Alleen moet je dan nog even uitzoeken of het geluid het nog wel doet na een 'verkeerd codec filmpje' en je niet daarna de hele zooi weer moet koppelen. Het lijkt de jaren 90' wel. Waar de C6 het met 3 HDMI inputs moet doen, heeft de B6 er 4! Verder heeft de tv ook weer genoeg USB aansluitingen, waarvan eentje 3.0 is.

Waarom 3 sterren? Om de aandacht te trekken van fabrikanten en mensen te waarschuwen en misschien zelfs aan te sporen om zo objectief mogelijk te reviewen en om niet alles maar als zoete koek te slikken van tv fabrikanten. Zoals eerder gememoreerd betalen we als consument een hoop en dan verdienen we natuurlijk ook een hoop!

Om je nog eens gerust te stellen; ga je deze tv vergelijken met andere tv’s, vergeet die 3 sterren en tel er maar 2 bij op. Een veel betere tv dan deze ga je namelijk NIET vinden!!! Houdt er alleen wel rekening mee dat er nog niet veel HDR10/Dolby Vision materiaal voorhanden is. En de vraag blijft natuurlijk of HDR bij deze huidige generatie panelen nou daadwerkelijk veel verschil voor je maakt en of het ene (HDR10) beter is dan de andere variant (Dolby Vision). Dolby Vision zou beter zijn, maar ik heb in het verleden bij demo's al eens de voorkeur gegeven aan HDR10. Is het dus allemaal marketing of......?!

Succes met jullie aankoop!

Heb jij ook een LG OLED55B6V Zwart?

Ik heb je review heel vluchtig gelezen, maar heb je deze nou in de slaapkamer staan en de UF850V in de woonkamer? Waarom??
In de woonkamer kijken we vooral tv, deze uitzendingen worden veelal uitgezonden in 1080i. In de slaapkamer gebruiken we de tv vooral voor het bekijken van 4K materiaal en voor gaming. Dit willen we dan ook in perfecte kwaliteit kunnen zien allemaal. We zijn nu aan het sparen voor een 1080ti videokaart, dan kan alles ook nog eens op 60fps! :)
Duidelijk, vond het al enigszins vreemd. Leuke review verder; keer wat anders dan normaal. :)
Aaaah, de koninklijke 'we' ;)
Met een 1070/1080 kom je ook aardig ver, of wat oudere kaarten in sli, 980 ti's bijvoorbeeld
Maar niet ver genoeg, net de 1080ti binnen en nog steeds niet alle spellen lopen op 60fps of net aan.
Leuke review, ik heb 'm met genoegen en een glimlach gelezen.
Ik slik zeker niet alles als zoete koek. Daarom bij ik zo blij dat de tv een recht scherm heeft ipv dat lelijke gebogen scherm. En ik zou bij koop altijd bedingen de tv eerst thuis uit te proberen, voordat ik definitief tot aanschaf zou over gaan.

Verder een mooie review 8)
Je hebt bij koop op afstand bij tv's gelukkig altijd 14 dagen bedenktijd en kun je hem terugsturen zonder daarbij een reden op te geven en je hebt dan altijd recht op teruggave van het aankoopbedrag.

Bedankt voor je reactie verder!
Ik heb ook slechte ervaringen met LG. De tv heb ik gekocht omdat deze 120hz zou odnersteunen, de verkoper vertelde mij dit ook. Nu sluit ik mijn PC eropaan en 120fps ondersteunt hij niet?!
Ha ''kamergenoot''! Helaas niet nee, volgens mij kan dit wel met een update verholpen worden gezien het paneel wel native 120hz is, maar ja die update kun je LG kennende wel vergeten.
Lekker dan. Dit is een probleem met de verkoper. Heeft met LG helemaal niets te maken.
Goede en leuke Review .
Dank je.
Bedankt voor je reactie!
Grappige review, ik hoop dat "LG" het leest. :)
Ik heb zelf de 55E6V, ook een " fijn ding " maar waar ik mij echter mateloos aan irriteer is de waardeloze web browser...en de slechte beschikbaarheid van apps.

Ik kijk graag mlb ( amerikaans honkbal) en die website via de browser loopt vast.
Zo vast dat ik de tv uit moet zetten om er überhaupt weer iets mee te kunnen doen.
En de app is hier( nog steeds) niet beschikbaar (wel in de Amerikaanse LG apps).
Nu gaan er gelukkig meerdere wegen naar Rome en het doet niets af aan de tv zelf maar toch .... :)

Veel kijk plezier verder !
Dank en ik begrijp je frustratie! Door het ontbreken van de SoundCloud app probeerde ik het op de UF850V via de webbrowser te benaderen. Dit lukte in het begin nog, maar nu werkt dat ook niet meer. Echt heel jammer en LG doet er niets aan.
Ja jammer, ook op mijn oude 60ph6608 plasma lukte het wel via de browser.
Ik hou hoop :)
Ja en vooral blijven 'zeuren' bij LG is mijn advies, hoe meer hoe beter. Tot ze er gek van worden! :)
Als je de lg services op Verenigd Koninkrijk zet kan je in hun appstore wel de MLB app downloaden. Daarna kun je weer switchen naar de Nederlandse appastore, mocht je dat willen.

Switchen gaat via menu, alle instellingen, algemeen, locatie, en dan de lg services optie. Standaard staat dit op automatisch, dat vinkje moet je weghalen, dan pas kun je andere landen kiezen.

App staat in de Engelse appstore onder het kopje premium.

[Reactie gewijzigd door Jb! op 21 april 2017 12:37]

Dank je wel voor de tip!
Heb het gelijk geïnstalleerd.
Erg leuke review. Een keer niet vooral een opsomming van pluspunten en minpunten maar iets dat gewoon lekker doorleest :D

Maare - een TV van 1800 euro op de slaapkamer.... damn! :P
Ik had hem wel voor iets goedkoper gelukkig, maar het blijft veel hoor. Ik sta er zelf eigenlijk ook van te kijken, de hobby loopt een beetje uit de hand! Dank verder.
Je tafel is ook niet gebogen? Nee, maar iets zegt me dat je vaker naar je tv kijkt (en intensiever) dan naar je tafel... ;)
overigens ben ik ook blij dat ze gestopt zijn met die curved tv's: je betaalt er extra voor en echt mooi kan *ik* het niet vinden

Leuke review.
Maar ik verbaas me een beetje over dat inbranden: voor zover ik de verhalen lees/begrijp is dat nog nauwelijks een issue, en 1 persoon die er wat last van had kon dat oplossen door de "clean" modus (?) op zijn LG te draaien.
Haha uiteraard. Ik ben verder ook blij dat veel fabrikanten zijn gestopt ermee, in sommige gevallen gaat het beeld zelfs achteruit bij een curve.

Over het inbranden ... ik was ook geschrokken. Ik dacht dat dit echt iets was dat alleen bij Plasma's en oude OLED's gebeurde en zeker niet bij nieuwe OLED's.

Check hier ... https://www.youtube.com/results?search_query=lg+b6+oled+burn

Je hebt op de tv inderdaad een optie om het beeld te wissen die blijvende afbeeldingen moet opschonen, alleen dit schijnt niet goed voor je scherm te zijn. Tot op heden heb ik gelukkig nergens last van gehad.
Volgens wat ik al in diverse winkels heb gehoord en op diverse fora heb gelezen gaat die opschoonfunctie op de oled modellen van LG vanzelf aan nadat je de tv hebt uitgezet met de afstandsbediening. Je merkt er niks van, maar dit zou wel automatisch gebeuren...

Zeer leuke review trouwens, je vleugje humoristisch sarcasme, daar hou ik wel van;-).

[Reactie gewijzigd door stevenleemans op 6 april 2017 17:58]

De TV heeft een optie ''Clear Panel Noise'', mocht je last hebben van storingen kun je dit tooltje een uur laten lopen. Als je de taal op Nederlands hebt staan heet het ''Paneelgeluid wissen'' ... Die voegen we gelijk toe aan de minpunten, LG heeft ook hier weer niet geleerd en het menu staat weer vol spelfouten.

Bedankt verder :)
Dat je het zelf kon aanzetten het 'paneelgeluid wissen'😂, dat wist ik. Maar dat de tv dit automatisch doet bij uitschakelen dat wist ik niet. Groetjes
Even een kort vraagje . Ik heb recentelijk een b6 gekocht , maar ik krijg live tv en stb maar niet werkende . Mijn digibox ( set top box ) kun je enkel instellen als decoder , maar dan stopt het dan . Moet ik iets speciaal doen om dit werkende te krijgen ?
Hi Rooseke,

Daar kan ik je helaas niet bij helpen, dit gebruiken wij niet. Zou even met het bedrijf bellen van je digibox of anders http://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/telefoon . Er staat een speciaal OLED nummer.

[Reactie gewijzigd door Da Queen op 14 april 2017 12:17]