HTC HD2 Zwart Review

Joost B 4 december 2009, laatste update op 4 december 2009, 4.528 views

HTC HD2 Zwart

Pluspunten

• Groot, helder en scherp scherm
  • Capacatief scherm
  • Beter bereik
  • Mooi gestiled
  • Past relatief goed in de broekzak

Minpunten

• Slechtere belkwaliteit dan ik gewent ben (van nokia)
  • Loopt nog wel eens op opera browser vast

Ik ben sinds een paar weken de trotse gebruiker van een HD2 UK. Hiervoor was ik in het bezit van een N95.

In gebruikname

Na het openen van de doos schitterde het grote scherm me al tegemoet. Hiernaast zat in de doos een stekker opzetstuk en de converter met USB-out aansluiting (samen dienstdoende als oplader), de datakabel (USB -> miniUSB), een 2 Gb kaartje voor in de HD2, een (net passend) hoesje en een headset.

Om de telefoon zat een plastic hoesje met een kleine waarschuwing om niet te veel druk op het scherm uit te oefenen. Deze was snel verwijderd. Hierna was het de uitdaging om het ijzeren klepje aan de achterkant open te krijgen aangezien deze enigsinds klemde (nieuwe telefoon, dus je doet voorzichtig). Nadat dit was gelukt de accu loswippen, het bescherm plasticje eraf en de simkaart erin. Dekseltje erop en opstarten.

Wauw, gewoon wauw. het scherm is gelijk mooi scherp en helder. De HTC sense schil die eroverheen ligt werkt zeer intuitief en je bent eigelijk nergens echt lang naar op zoek.

Het Gebruik

Wat me hier voornamelijk opvalt zijn een 2tal dingen.
1) ik ben zelf een vervent nokia gebruiker geweest, en wanneer je dan een ander merkt gaat gebruiken, in dit geval dus HTC) merk je gewoon dat de belkwaliteit minder is. Niet storend minder, maar gewoon wel minder.

2) Het bereik van deze telefoon is heel goed. Plaatsen waar ik vroeger met data op het GSM netwerk zat, kan ik nu op 3G snelheid. GPS fix is echt een kwestie van seconden (binnen!)

Accuduur is redelijk wat ik gewent ben. flink gebruiken en hij moet dan s' avonds weer aan het sap met nog een restje in de accu. gemiddelt gebruiken en je kan 2 dagen voort.

En dan het laatste waar ik bang voor was, gaat hij lekker in de (broek)zak. Ab-so-luut. Hiervoor had ik een flinke candybar in mijn zak, die ik in een wat strakkere broek goed voelde zitten. De HD2 verdwijnt door zijn platheid lekker in de zak en je heb er amper last van.

Heb jij ook een HTC HD2 Zwart?

Wat is het verschil tussen de HTC HD2 en de HD2 UK versie ?
De taal, UK = de engelstalige versie van dit toestel
Kan jij misschien aangeven hoe het capacitief scherm reageert ten opzichte van HTC hero of Iphone, mocht je dit wel eens in je handen heb gehad.

verder fijn om te horen dat het in je broekzak past! :9

wat plaatjes erbij zoals van de meegeleverde hoesje zou fijn zijn! want dit krijg je pas te zien wanneer je het koopt.

''verder MINDER goed belkwaliteit dan gewent'' zou beter zijn bij negatieve eigenschappen, aangezien nokia goed kwaliteit heeft.

thnx voor de review!
Er is trouwens sinds deze week een nieuwe ROM voor de HD2 welke de belkwaliteit verbetert + een aantal andere bugs oplost.

Voordat je dus de telefoon in gebruik gaat nemen, direct updaten! Je raakt namelijk alle instellingen kwijt ;)
Bedoel je de 1.48 of de 1.61?
Dit is nu mijn 4de HTC, alleen de tweede viel tegen (Cruise). De vorige was de Touch HD, en was al geweldig. Deze is te vergelijken, maar enkele punten zijn serieus verbeterd.
De HTC Sense is echt aangenaam. De CPU snelheid is wel een groot verschil. Ik schrijf software en deze loopt echt veel vlotter. Geweldig toestel om mijn software op te tonen.
Qua grootte valt het ook reuze mee. Hij is wat dunner en minder rand, dus de totale grootte is ok.
De nieuwe ROM heb ik nog niet ge´nstalleerd, maar daar ga ik mee wachten. Alles werkt nu perfect....
hoe is de touch gevoeligheid ten opzichte van de touch HD?
Wat ik ervan gemerkt heb bij het vergelijken in de winkel is dat de hd2 zelfs met brando screen protector beter reageert dan de touch hd,ook met het slepen door bv een lange telefoonlijst,webpagina of email gaat zeer soepel en trefzeker.
Ik heb de telefoon nu een week en heb nog geen touch ergernissen gehad slechts dat hij soms bij het wijzen al reageert.
Ik kan hem niet vergelijken met de touch HD omdat ik deze niet in mijn bezit heb.
In het begin moest ik heel erg wennen aan de gevoeligheid, zeker toen hij begon met het fenomeen "Phantom-Presses". Na een tijdje gebruiken ging de telefoon door het lint en begon allerlei zaken uit zichzelf te starten.
Na wat zoeken vond ik op xda-developers een register-tweak die dit zou verhelpen. Sinds ik die heb geinstalleerd ben ik heel erg tevreden!
Hmmm klinkt goed, denk dat ik deze ook maar eens moet aanschaffen als vervanging van mijn oude htc 3600...
Moet je doen, ik kom ook van mijn ouwe trouwe P3600 af, maar dit is echt een sprong verder.