Tweakers zegt: 5,5

Alcatel Shine Lite Wit Review

PriscillaWelNewbie 29 maart 2017, 120 views

Alcatel Shine Lite Wit

Echt een prima telefoon voor de prijs die je ervoor betaald. Doet wat het moet doen, leuk design en ben er ruim tevreden over.

Pluspunten

• Vingerafdrukontgrendeling
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi geluid

Minpunten

• Laad niet zo snel op

Ik heb de Alcatel Shine Lite nu ongeveer 3 weken in gebruik en kan niets anders zeggen dan dat ik er absoluut tevreden mee ben. De telefoon heeft een mooi design en doet daarmee niet onder aan telefoons uit de hogere prijsklasse. De batterij gaat enorm lang mee, zelfs wanneer de telefoon langere tijd achter elkaar intensief wordt gebruikt. Het beeldscherm geeft mooie kleuren en is goed helder. De camera maakt mooie duidelijke foto’s en heeft ook nog een paar leuke extra’s. Zo kun je panorama foto’s maken en is er ook de optie om, direct vanaf de camera, een collage te maken, die daarna nog verder bewerkt kan worden. Ook heeft de frontcamera een flitser en daarmee houdt niets je nog tegen om in de avond een leuke selfie te maken.
Een ander leuk extraatje aan de telefoon is de ontgrendeling met vingerafdruk. Je kunt tot 5 vingerafdrukken registreren. Per vingerafdruk is er de optie om een app te selecteren die direct geopend wordt bij het ontgrendelen, superhandig dus als je bepaalde apps veel gebruikt en snel wilt openen.
Het opslaggeheugen van 16GB is niet enorm, maar wel voldoende en is bovendien makkelijk uit te breiden tot 128GB.
De telefoon is makkelijk in gebruik en werkt lekker snel. Zelfs bij echt intensief gebruik en het tegelijktijdig uitvoeren van (veel) verschillende apps heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden.
De telefoon heeft ook een FM-radio, wat ik echt perfect vind. Het geluid dat uit de telefoon komt bij het kijken van filmpjes of het luisteren van muziek is echt dik in orde en ook daar valt niet over te klagen.
De telefoon is enorm makkelijk in gebruik en het menu is simpel, maar erg prettig doordat alle apps op alfabetische volgorde staan.
Al met al is de telefoon in deze prijsklasse echt een topper en ik wil hem dan ook echt aanraden. Als je goede een telefoon zoekt voor een prima prijs, dan zit je met deze telefoon helemaal goed.

Heb jij ook een Alcatel Shine Lite Wit?