Specificaties 17,3" (1600x900), 250GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 7715Z-433G25MN Review

Mielmania 4 december 2009, 3.079 views

Acer Aspire 7715Z-433G25MN

Pluspunten

• Robuustheid
  • Beeldscherm(verhouding)
  • Numpad
  • Toetsenbord

Minpunten

• Weinig aansluitingen
  • Alleen VGA
  • Voorgeinstaleerde rommel
  • Erg grote laptop (opzich logisch)

Wensen
Mijn moeder wou graag een nieuwe laptop daar haar oude bijna 3 jaar oude 15 inch Asus redelijk versleten was, en naar haar mening ook traag. De eisen waren als volgt:

-Grt en helder scherm (minimaal groter dan 15 inch)
-Sneller dan haar oude. (Al word hij voornamelijk gebruikt voor office toepassingen)
-Niet heel duur rond de500/ 600 euro.
-Toetsenboard waar je goed op kan typen met amerikaanse indeling.

Met dit in gedachte ben ik opzoek gegaan. Ik heb toen in de prijsvergelijker ingevuld dat hij duurder mocht zijn dan 450 maar niet meer dan 800, teminsten 3 gig werkgeheugen en minimaal 16" inch schermdiagonaal moest bezitten. Toen kwam daaruit het volgende lijstje En toen heb ik daaruit de laptop gekozen die de snelste proccesor had en waarvan de resolutie ook wat hoger lag dan (bij sommige 16" laptops ligt de resolutie rond de 1366x768.

Aankoop
Toen ben ik naar de Mediamarkt gegaan en heb daar gekeken hoe hij eruitzag en aanvoelde. En dit bleek prima te zijn voor het doel dat hij moest gaan vervullen. Ook bleek hij hier in de aanbieding en maar 12 euro duurder dan online. De keuze was snel gemaakt en toen heb ik hem gekocht (499 bij de Mediamarkt).

Op het moment typ ik deze review op de laptop terwijl ik hem een beetje aan het verkennen ben. Er zit standaard Windows 7 op met ontzettend veel voorgeinstaleerde software. Windows 7 is wennen voor mij, maar zal voor mijn moeder die slecht met computers is enorm wennen zijn. Ook de software die er al opstaat helpt hier niet bij.

Eerste Indruk
De laptop voelt stevig aan en voelt ondanks het grote formaat (41x26cm) niet zwaar aan. Het scherm heeft LEDbacklight en is scherp en kijkt prettig. Je hebt echt het gevoel veel ruimte te hebben op je desktop. De aansluitingen zijn wat summier. Er is geen HDMI/DVI aansluiting je bent aangewezen op VGA. Ook heeft hij maar 2 USB poorten en 1 netwerk aansluiting. Daarnaast heeft ie nog een audio in en uit aansluiting en een kleine cardreader en dat is het dan. Het toetsenboard typt wel super fijn en is ook mooi groot.

Ik zal terzijnertijd deze review nog uitbreiden met foto's en ervaringen. Dit is een puur eerste indruk review voor mensen die geintereseerd zijn in deze laptop, je kan me ook altijd vragen stellen via de comments.

Heb jij ook een Acer Aspire 7715Z-433G25MN?

acer levert altijd een berg voorgeinstalleerde zooi, helaas.. dit word trouwens wel aangegeven op de website van acer, staat altijd een lijst met een opsomming van welke software er al op staat.

grote laptop kan je geen minpunt noemen als je een 17,3inch laptop neemt, die is altijd groot. dat was ook de bedoeling als ik de review zo lees.
Heey

Ik wil deze LapTop ook kopen maar ik wil weten of ik het ook in het zwart kan krijgen
maar ik vind dat het bruine niet te bruin kunn je me vertellen of het erg bruin is of heel licht