Logitech Bluetooth Audio Adapter Review

Groever 28 maart 2017, 453 views

Logitech Bluetooth Audio Adapter

Deze audio adapter doet in principe wat hij moet doen, maar let op: de adapter 'zoekt' actief naar apparaten waar hij mee gepaird is. Dit is in de praktijk ontzettend vervelend als je meer dan één Bluetooth apparaat in huis wilt gebruiken. Ik zou hem daarom niet nogmaals kopen.

Pluspunten

• Klein en onopvallend
  • Geluidskwaliteit in orde
  • Bereik redelijk tot goed

Minpunten

• Slecht te gebruiken tenzij dit je enige Bluetooth-apparaat is
  • Blijft door lage gewicht slecht op zijn plek
  • Kan niet uit, dat zou het eerste minpunt verzachten.

Geluidskwaliteit Score: 4
Dit wordt geen ellenlange review. In principe kun je ervan uitgaan dat deze adapter doet wat hij moet doen en dat het bereik redelijk tot goed is. Ik heb het idee dat de adapter met de nieuwste smartphones de beperkende factor is qua bereik, maar in mijn woonkamer doet hij het prima tot ca. 6 meter afstand. Daarboven wordt het al wat minder. Het ontwerp is prima, maar de adapter weegt niets en daardoor wil hij nog wel eens door de stroomkabel naar achteren getrokken worden.

De adapter heeft echter een groot nadeel dat in geen van de huidige reviews naar voren komt: in plaats van netjes afwachten tot de gebruiker verbinding met hem maakt, maakt hij zelf doorlopend verzoek met alle apparaten waarmee gepaird is, ook als die al verbinding hebben met een ander Bluetooth-audioapparaat. In de praktijk is de adapter hierom slecht te gebruiken als je meer dan een Bluetoothspeaker of -adapter in huis hebt.

Als wij hier met verschillende telefoons en tablets (dus daar kan het niet aan liggen) verbinding maken met een van onze andere Bluetoothspeakers, komt de Logitech adapter daar hinderlijk doorheen. Dan moet je handmatig weer verbinding maken met de speaker, waarbij het maar afwachten is hoe lang dat stand houdt. Als je nergens verbinding mee hebt maar Bluetooth staat aan komt de Logitech adapter ook roet in het eten gooien, waardoor ik Bluetooth wel uit moet zetten als ik de adapter niet wil gebruiken. Vaak hoor ik ineens de ringtones van mijn iPhone niet meer, dan heeft de adapter het geluid weer overgenomen. De adapter kan ook niet uit zonder de stekker eruit te trekken, dus de adapter alleen inschakelen bij gebruik is niet praktisch.

Achteraf blijkt dat er meer mensen dit als probleem ervaren, denk dus voordat je deze adapter koopt goed na of je meer dan een Bluetooth-audioapparaat in huis wilt kunnen gebruiken!

Heb jij ook een Logitech Bluetooth Audio Adapter?

Ben wel blij dat ik deze review lees, heb deze adapter overwogen maar ben niet meer zo zeker dat ik deze adapter wil.
Connectie perikelen moeten niet te irritant zijn of worden want dan gebruik je hem vroeg of laat waarschijnlijk niet meer.
Ik heb deze logitech bluetooth receiver ook gehad, om van de telefoon muziek te kunnen streamen naar mijn versterker. Op zich werkt hij inderdaad prima, en omdat het mijn enige bluetooth device was heb ik jouw probleem niet gehad. Ik had echter een heel ander (wellicht nog vervelender?) probleem - als het apparaat niet in gebruik is (dus wacht op pairen) , komt er om de zoveel tijd een hele irritante hoge pieptoon uit het apparaat. dit was vanaf enkele meters goed te horen als het stil was in de kamer, en dat is genoeg om gek van te worden. Omdat ik al een bestaand wifi netwerk had heb ik de logitech vervangen door een Google Music wifi streamer. deze klinkt m.i een stuk beter, en is compleet sitl. Tevens heb ik met de logitech wel wat bereik problemen gehad. Hij heeft echt line of sight nodig en verder dan 5 meter zou ik niet gaan.
Bedankt voor de review. Wat jij als irritant noemt is voor mij een voordeel. Ik heb Bluetooth zonder ad2p in de auto. Voor muziek gebruik ik nu een goedkope ad2p dongel van dealextreme. Maar daar moet ik steeds handmatig mee verbinden. Met deze dus niet als het goed is :)
Thanks voor je review en dat je de connectie problemen aanstipt. In mijn optiek is dat dus slecht ontworpen/getest. Gaat hem dus niet worden voor mij.