Tweakers zegt: 8,5

Specificaties Kit met 1 lens, 16MP sensor, WiFi - Bekijk alle specificaties

Panasonic Lumix DMC-G80 + 12-60mm f/3.5-5.6 Zwart Review

tapeman 27 maart 2017, 580 views

Panasonic Lumix DMC-G80 + 12-60mm f/3.5-5.6 Zwart

Perfecte combinatie met de 12-60 mm zoomlens, en als extra bonus body en lens zijn stof en (regen)waterdicht. Het is gewoon een veelzijdige topcamera, voor een grote doelgroep. Het in een vorig review genoemde zoemende stabilisatie geluid is verdwenen door een firmware update!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit, zeer scherp
  • Zeer snelle autofocus
  • stabilisatie in body én kit lens
  • uitklapbaar touch screen
  • 12-60mm erg veelzijdig, digitale zoom ook nog mogelijk

Minpunten

• geen koptelefoon aansluiting voor filmers

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Als vervanger van mijn Nikon D300 was ik op zoek naar een kleiner toestel met goede beeldkwaliteit. Vorig jaar na veel speurwerk een Panasonic LX 100 voor mijn vrouw gekocht. Voor mijzelf vond ik hem iets te compact, dus wederom even speuren op internet. Al snel kwam ik bij de Panasonic G80(M) uit. Dus op zoek naar reviews en tests, en wat ik al vermoedde: prima resultaten.
Perfecte combinatie met de 12-60 mm zoomlens, en als extra bonus body en lens zijn stof en (regen)waterdicht. Ik kan alle ins en outs wel beschrijven maar dan wordt het een lang verhaal, Google is je vriend. Het is gewoon een veelzijdige topcamera, voor een grote doelgroep.
Bij Kamera Express was hij even niet op voorraad, maar via een mail alert ben ik op de hoogte gehouden en een dag later had ik hem al. Top.

Heb jij ook een Panasonic Lumix DMC-G80 + 12-60mm f/3.5-5.6 Zwart?

Hi tapeman, mijn G80 maakt toch nog een heeeeeel klein beetje geluid door de stabilisator, ook ná de update. Maar het is inderdaad erg weinig ;) Gr, FPS