Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,128TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00V1MH Review

Zilver 25 maart 2017, laatste update op 25 maart 2017, 243 views

Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00V1MH

Een prima laptop voor de prijs. Helaas is het touchpad voor mij een onoverkomenlijk probleem.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Goede specs voor redelijke prijs
  • Mooi scherm

Minpunten

• Touchpad, irritant!
  • Te groot lijkt wel 17 inch.
  • Lenovo software

Prima gebouwde laptop. JBL boxjes zijn een leuke toevoeging en het overall design heeft wel iets.

Jammer dat het scherm rondom een dikke bezel heeft. Het lijkt eerder een 17 inch dan een 15 inch laptop, en dat is bij een laptops juist een belangrijk dingetje.

Lenovo maakt er een beetje een potje van met hun software en driver support. De laptop loopt uit de doos niet direct soepel, en alles upgraden is zeker geen vanzelf lopend proces. Het loopt meerdere keren vast. Dezelfde drivers moeten meerdere keren geinstalleerd worden.
Lenovo kwalificeert hun eigen photo software (photo Master) als een essentiŽle upgrade. De Realtek Lan driver en Nvidea software is optioneel?? Hier zijn duidelijk de marketing boys aan het werk geweest.

Tot zover had het nog goed kunnen komen. Maar helaas is de touchpad dramatisch in combinatie met mijn idee wat normaal is. Ik kan de laptop gewoon niet echt bedienen. Het ding klikt, zooms, scrollt op een manier die ik niet wil en ook niet onder controle kan krijgen.
Ik deze mate heb ik dit probleem nog nooit bij enige andere laptop ervaren. Er zijn weliswaar best een aantal instellingen, maar mijn geduld red het niet.

Ik heb hem teruggestuurd. Jammer hoe zo iets kleins zo destructief kan zijn op de klantbeleving.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00V1MH?