Specificaties 2,44" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

BlackBerry Bold 9700 Zwart Review

maartenski92Newbie 3 december 2009, 4.386 views

BlackBerry Bold 9700 Zwart

Pluspunten

• gebruikersgemak
  • agenda
  • contactpersonen

Minpunten

• camera

In een woord, GEWELDIG!! :)
ik heb de BB nu meer dan een week in bezit,
email kan ik nog niet beoordelen, omdat mijn nieuwe abbo nog niet ingegaan is...
maar contactpersonen en agenda werken blackberry-achtig-geweldig;)
alles heel eenvoudig sychroniseren met je pc via bluetooth of usb kabeltje.
je kan veel apps downloaden (veel gratis), maar dit nog niet geprobeerd.
accu is fenomenaal!!
bij contactpersonen kun je enorm veel info opslaan en makkelijk in te voeren en kopieren/plakken mocht dit nodig zijn
camera viel mij wat tegen, maar dat is ook absoluut niet de prioriteit van een BB.
toetsenbord bevalt mij beter dan vorige BB's, en trackpad is vergelijkbaar of beter dan trackball, werkt erg lekker.
qua prijs ligt deze misschien iets hoger dan bijvoorbeeld E72, o.a. telefoons met toetsenbordje...
maar je krijgt een geweldige telefoon, waarbij je heel makkelijk en goed kan werken...
de functies zijn goed uitgedacht en werken zoals je zou denken.... dus waar voor je geld

Heb jij ook een BlackBerry Bold 9700 Zwart?

Hoe bevalt de batterij? Ik lees her en der berichten dat mensen er ternauwernood 24 uur mee kunnen doen? Dat is toch wel heel erg kort..
ik vind hem wel ERG groot? bijna koelkast achtig
Groot? :?

Hij is 1 mm dikker dan de Curve 8900 en dat is de kleinste BB met full size toetsenbord tot nu toe. Als je dat dus te groot vindt, dan is een telefoon met full size toetsenbordhttp://tweakimg.net/g/if/comments/button_submit_mouseover.png niks voor jou denk ik.
ik heb er ook een besteld en ik hoop dat ik hem ook zo geweldig vindt!
Een klant van mij heeft er ook een gekocht, heb hem wat geholpen met een paar dingetjes en het viel mij op dat:

- De gui is niet 100% consistent, bijvoorbeeld het home scherm is echt schitterend maar andere zaken zoals de algemene settings of de file browser zijn niet van hetzelfde hoge niveau
- Er hier en daar wel kleine bugjes zitten, zo was het oa op een bepaald moment niet meer mogelijk om sms en te versturen, misschien wordt dit wel in updates aangepakt
- Het scherm is van een uitzonderlijke kwaliteit
- Hij is erg mooi, wel een beetje groot (dik)
- Hij heeft een heel erg "classy" uitstraling
Hoi

Ik heb ook een bb 9700 gekocht. Gigakontakt heeft gelijk het scherm is echt heel mooi. Het toestel ligt ook makkelijk in de hand en is gebruiksvriendelijk. Wat ik jammer vind is dat er geen radio is..???

Ik heb sinds de aankoop wel zitten te twijfelen of ik mss beter een N97 had gekocht. Wat vinden jullie? :p

Greetz
Bedankt voor je review. Ik heb alleen wel het vermoeden dat je hem geschreven hebt nadat je het toestel 2 uurtjes hebt uitgeprobeerd en het wow-gevoel nog flink veel aanwezig was ;) Je kunt je review denk ik verbeteren door wat structuur aan te brengen (tussenkopjes doen een hoop), en een aantal dingen als de app store en pushmail eerst uit te proberen voordat je het noemt. Zie mijn review van de Sennheiser IE7 en de Cowon S9, blijkbaar vonden anderen die elk 4 sterren waard.

Ik heb zelf een BlackBerry Bold 9000 en ben er ook lyrisch over. Bediening is heerlijk, alles gaat supersnel en de agenda, takenlijst en contactenlijst benaderen die van het onverslaanbare Palm OS (ja, die uit 1996). Maar de browser is hopelijk verbeterd op de 9700, net als de batterij (langer dan anderhalve dag?). De camera noem je al, gelukkig is die alleen bedoeld voor snapshots om op Twitter of Facebook e.d. te zetten.

Ik hoop op een update!
Na 2 jaar gewerkt te hebben met de BB Bold 9000 ben ik overgestapt naar de Bold 9700. De 9700 navigeert veel sneller tussen email, contactpersonen, web en alle andere applicaties. In combinatie met het nieuwe OS (5.0) is het een heerlijk toestel. Mijn ervaring is alleen dat je moet wennen aan het toetsenbord. De Bold 9000 heeft namelijk een breder toetsenbord, waardoor typen beter/sneller/gemakkelijker gaat dan met de 9700. De camera is beter dan de 9000 (3.2 v.s. 2.0 Mpix), maar is niet het belangrijkste van alles. De trackpad is overigens wel een grote verbetering ten opzichte van de Trackball!

De accu gaat bij mij met intsensief gebruik zo'n 2.5 dag mee. Echter is het wel zo dat applicaties die in de achtergrond draaien killers zijn voor de gebruiksduur. Twitter en Gmail App's zijn daar voorbeelden van.

[Reactie gewijzigd door Friedchicken op 9 februari 2010 00:40]

Ik heb het toestel nu ook al een enkele weken in mijn bezit en ik vind het echt een toptoestel!
Het is echt een verbetering ten opzichte van zijn voorganger.
Heel even twijfelde ik nog over een iPhone, maar ik heb bewust gekozen om bij de Blackberry clan te blijven! Leuke review staat er trouwens ook op www.gsmpedia.nl/blackberry-bold-9700

Het fijne aan het toestel is het gemak waarmee je berichten typt. Lange emails zijn echt no problem met dit toestel. Dus volgend jaar kies ik waarschijnlijk weer de opvolger van deze blackberry. Zolang ze me niet teleurstellen blijf ik Blackberry fan!