Specificaties Bedraad Qwerty met scissor switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Razer DeathStalker Chroma - Qwerty Review

babydead 23 maart 2017, laatste update op 23 maart 2017, 252 views

Razer DeathStalker Chroma - Qwerty

Geweldige hardware, software komt met zelfmoordneigingen. Hardware werkt niet correct zonder software. Software is erger dan een virus.

Pluspunten

• Toetsenbord zelf typt hemels
  • veel mogelijk m.b.t. verlichting
  • kwaliteit spul

Minpunten

• Software is gevaarlijk
  • Fn keys werken niet zonder software
  • Lichten niet instelbaar zonder software

Deze review is meer ter waarschuwing voor andere potentiële kopers:

Toen ik het toetsenbord binnen had was ik echt dolgelukkig. Ik prikte hem in mijn pc, startte mijn pc op en wilde genieten van dit hemelse typding... maar wacht:

Zodra ik inlogde, kreeg ik een pop-up van "razer synapse" met de vraag om deze te installeren. Dit dan ook per direct gedaan. Vervolgens kon ik hier mijn lichtjes instellen en andere functionaliteiten beheren. Helaas kan géén van deze dingen op het toetsenbord zelf (in tegenstelling tot mijn vorige toetsenbord, de sharkoon skiller mech, waar de verlichting volledig te beheren was via de function key)

Al snel bleek dat de synapse software problemen veroorzaakte. Ten eerste liep hij elke 20 seconden vast. Hij voegde bij het opstarten elke keer het engelse taalpakket toe aan mijn windows installatie en zette deze op actief. Toetsenbordindeling moest dus regelmatig opnieuw ingesteld worden. Verwijderen had geen zin.

Wanneer ik synapse uit zette, begon het toetsenbord terug te vallen op een default setting; Een super snelle wave van alle kleurtjes. Een super snelle animerende regenboog over je toetsenbord, om van te kotsen kan ik je vertellen. Ook stopte de FN key meteen met werken, dus was ik ook meteen mijn volumeknoppen en lichtfelheid knoppen kwijt.

Ik dacht de software te slim af te zijn door mijn profiel aan te zetten en de software dan van mijn pc af te gooien. Tevergeefs; ook dit zorgde dat de FN key onfunctioneel bleef.

Geen FN key = no go.

Hierop installeerde ik per direct de software weer. Sinds deze software op mijn pc staat, is het mijn pc 5 keer niet gelukt om af te sluiten, 12 keer niet gelukt om op te starten en praktisch elke 20 minuten stopt mijn gehele taakbalk met werken, tot ik synapse via de task-manager afsluit.

In andere woorden, dit toetsenbord zelf is hemels, maar de software is minder prettig dan een virus.

Ik twijfel nog om misschien over te gaan naar de "essentials' waar geen verlichting op zit, maar Razer heeft hiermee bij mij eigenlijk zijn verlies al gemaakt.

Ik hoop dat mensen iets aan deze waarschuwing hebben. Voor de scepten: Google eens op "Synapse crashes windows" of "Razer synapse adds language". Er kampen erg veel mensen met deze problemen sinds 2014. Helaas is dit in 2017 nog steeds niet opgelost.

Heb jij ook een Razer DeathStalker Chroma - Qwerty?

Online gekocht? Nog binnen die twee weken van aanschaf?

2x "Ja" = retour zonder opgaaf van rede
Ja stevens20, gaat vanmiddag op retour :)
Goede keus lijkt me zo
Dit lijkt mij geen normaal gedrag voor Razer synapse.
Hiermee doel ik op dat de fn key niet werkt zonder synapse te hebben geïnstalleerd.

Als je gaat googlen op fouten vind je bij elk stuk software natuurlijk wel wat. ;')

Jammer dat 't voor jou helaas niet werkt het is inderdaad een fijn toetsenbord.