Specificaties 49" Ultra HD LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 49PUS6561 Zilver Review

rthartog 20 maart 2017, 378 views

Philips 49PUS6561 Zilver

Geen aanrader.

Pluspunten

• Ambilight
  • Bediening

Minpunten

• Geen kwaliteit die de naam Philips mag dragen.
  • Contrast
  • Banding
  • Kleurweergave
  • Afwerking

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ambilight is erg fijn!
Helaas kan ik niet heel veel positiefs melden over deze tv...
Jammer dat TP-vision de naam Philips zo mag gebruiken :(

Haalde de tv uit de doos en meteen al viel me op dat de rand er hobbelig was.. en het plastic zat wat los aan de onderkant. Ratelde als je erop drukte.
Maar goed, dat maakt dan nog niet zo heel veel uit, hoe vaak zit je daar nu aan dacht ik.

Toen de tv aangezet.. werd meteen al droevig van het beeld. donkere vlekken / banding / dirty screen effect, heel erg duidelijk en storend aanwezig.

Kreeg de kleur niet zoals ik het zou willen, contrast was erg slecht en soms leek er een waas over het beeld te liggen.. nu dacht ik, zal wel een productiefoutje zijn.. omruilen dan maar.
Naar de BCC voor overleg, de vriendelijke verkoper wist me te vertellen dat dit helaas een vaker voorkomend probleem was bij Philips (lees TV-vision) en dat hij hem wel om wilde ruilen voor een andere nieuwe Philips, maar dat die dan waarschijnlijk hetzelfde probleem zou hebben.
Niet acceptabel voor een TV van 1000 euro!
We mochten daarom een andere tv uitzoeken en zijn hierbij erg goed geholpen... en zelfs 7 jaar garantie :) fijne winkel BCC.

deze tv is geen aanrader... kijk verder naar andere merken... ik ben geen mierenneuker, 1000 euro voor deze kwaliteit is echt niet acceptabel.
Kijk eens bij de Samsung KU6450. (50Hz maar wel perfecte motion handling)

Heb jij ook een Philips 49PUS6561 Zilver?

Raar, als ze alleen dat als service kunnen geven
Heb je niet recht op geld terug ivm 14 dagen bedenktijd? ;)

Ik zou anders nog ff contact opnemen! (Het is een hoop geld, en zoveel minpunten is nou ook niet echt acceptabel vinden voor dat geld!)

[Reactie gewijzigd door michaell958 op 21 maart 2017 09:48]

Normaal geven ze geld terug, maar dit is niet het hele verhaal.
Eerste tv komt uit oktober en met omruilen daarmee zijn ze zeer coulant geweest.
De backlight bleeding is voor een deel weg te krijgen door het scherm op die plekken te masseren met een doek