Samsung UE40KU6000W Zwart Review

da1lbi3 19 maart 2017, 407 views

Samsung UE40KU6000W Zwart

Deze tv heeft een goed beeld en prima geluid. Daarnaast is de software erg snel en compleet. Helaas is de voet erg lomp waardoor de tv 16 centimeter vanaf de muur staat, dit is erg jammer aangezien de tv erg dun is.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Goede en snelle software

Minpunten

• Weinig HDMI aansluitingen
  • Een te grote en instabiele voet

Inbrandgevoeligheid Score: 3
De tv is goed verpakt en was erg snel geleverd via POSTNL. De tv heeft een dunne rand en heeft een erg mooi beeld, daarnaast is het geluid prima. helaas zijn voor mij de 3 HDMI aansluitingen aan de weinige kant. Met een playstation en bijvoorbeeld een chrome cast heb je nog maar 1 poort over. Dit is natuurlijk op te lossen met een HDMI splitter, maar het was handiger geweest als er wat meer HMDI aansluitingen op zaten. Verder is alles qua aansluitingen dik in orde.

Om even door te gaan op het uiterlijk van de tv wil ik het nu even hebben over de voet. Helaas is de voet onnodig groot, er steekt een groot stuk uit aan de achterkant waardoor deze dunne tv een flink eind (16 centimeter) van de muur komt te staan. Jammer, aangezien de tv uit zichzelf erg dun is. Daarnaast staat de tv niet stevig op de voet, je moet de tv tegenhouden wanneer je er bijvoorbeeld een usb stick in steekt. Dit is niet erg, maar wel vervelend.

Nu even over de software, deze is dik in orde. De software werkt ontzettend soepel en snel. Iets wat niet altijd het geval is bij tv’s. De installatie was een fluitje van een cent, binnen 4 minuten stonden alle zenders al op de tv. Daarnaast zitten er leuke animaties in de software verwerkt, wat mij betreft een leuke toevoeging. De software is verder erg compleet, op je afstandsbediening staat een huisje, wanneer je daar op klikt wordt de hub geopend, hier staan je favoriete tv programma’s, een knop voor opnamen, een knop voor de gids, en een knop voor de kanalen lijst. Daar onder staan de apps die je kunt installeren, ik ga niet in op de apps omdat ik hier zelf geen gebruik van maak. De gids is compleet en werkt erg snel. De mogelijkheid om tv programma’s op te nemen is erg handig, maar hierbij is het helaas niet mogelijk om tegelijkertijd naar een ander programma te kijken.

Deze tv geeft mij alles wat ik van een tv verwacht, een goed beeld en snelle software. Helaas zijn de 3 HDMI poorten wat aan de weinige kant, dit hadden er wat mij betreft een stuk of 5 mogen zijn omdat alles tegenwoordig HDMI heeft. Verder ziet deze tv er goed uit, helaas staat deze wel ver vanaf de muur door de erg lompe voet. Ook staat de tv niet zo stabiel op de voet. Ik geef deze tv 4 sterren omdat de voet niet praktisch is en omdat de tv (maar) 3 HDMI aansluitingen heeft.

Heb jij ook een Samsung UE40KU6000W Zwart?