Fujifilm X100F Zilver - Reviews

Specificaties 24,3MP • Full HD filmen - Bekijk alle specificaties

Fujifilm X100F Zilver Review

Ross 19 maart 2017, 690 views

Fujifilm X100F Zilver

Pluspunten

• Compact doch uitgebreid
  • Scherp

Minpunten

• Lichtmeting moet ik nog uitzoeken
  • Krasgevoelig
  • Niet waterdicht
  • Batterijduur kon beter

Uitbreidbaarheid Score: 2
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 4
Geweldige camera, ik heb m uitvoerig gebruikt tijdens mijn vakantie echter ben nog steeds aan het wennen. De foto's zijn superscherp. De bediening van de camera's is volledig naar eigen hand te zetten. Hij is erg draagbaar. Je krijgt er het gevoel van om echt met fotografie bezig te zijn. Hij is snel. Ik vind de digitale converter erg handig. Deze is ook in te stellen op de stelring van het objectie, waardoor het een soort van zoom wordt. EVF is erg fijn in het gebruik. Ik vind de batterij duur wel tegenvallen. Al met al kan je er wel bijna een dag mee doen. Dit echter wel zonder steeds je foto's uitvoerig te bekijken. Een ding wat me tegenvalt is de lichtmeter. Hier moet ik mijn weg nog in vinden. Ik had soms overbelichte foto's omdat hij het licht niet meette van de lucht maar waar ik op focuste. Dit zal echter nog met de vele instellingen te maken hebben die ik nog moet uitzoeken.
Al met al ben ik zeer tevreden.

Heb jij ook een Fujifilm X100F Zilver?

"Je krijgt er het gevoel van om echt met fotografie bezig te zijn".

Grappig, dit is eigenlijk een super profi camera waarbij je alles naar je hand kan zetten. Dat maakt het soms ook wat ingewikkeld misschien ;). Heb zelf de voorganger (X100S) al 5 jaar. Waanzinnig toestel met heel veel handigheidjes en mogelijkheden. En goed objectief en mooie grote sensor voor klasse fotografie. Heeft me nooit teleurgesteld (behalve dat ie nu even naar Fuji is omdat de shutterbutton beroerd werkt). Als ik weer centen genoeg heb ga ik misschien wel upgraden naar de laatste versie.

In zijn bereik misschien wel de beste camera beschikbaar. Maar ja ik ben natuurlijk niet objectief als Fuji & Pentax lover.

En, heb je 'm nog? En ben je al wat verder? En wat vind je er nu van?

[Reactie gewijzigd door gas0line op 1 september 2018 22:42]