Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Cat S60 Zwart Review

Maarten @klet.st 15 maart 2017, laatste update op 23 maart 2017, 605 views

Cat S60 Zwart

Stevig toestel, de mijne bleek helaas niet zo waterdicht als gesuggereerd. Daarna niets dan ellende met winkel en reparatiecentrum. Zoals hieronder te zien is de fabrikant echter wel zeer serieus wat betreft after-sales. Camera is zozo, maar FLIR is natuurlijk wel one-of-a-kind. Best handig.

Pluspunten

• FLIR
  • Grote accucapaciteit
  • Dual-SIM
  • Stevig
  • After-sales door fabrikant

Minpunten

• de mijne was niet waterdicht
  • Geen 5Ghz Wi-Fi

Ik was op zoek naar een toestel met dual-sim en minimaal 32GB geheugen. Als Sony Z3 compact gebruiker wist ik niet dat sommige Android telefoons de sd kaart als uitbreiding op het geheugen kunnen gebruiken, dus wilde ik perse 32GB.

Na lang zoeken kwam ik uit op de Cat S60. Zou een degelijk toestel moeten zijn en waterdicht is best praktisch, had ik met Sony Xperia toestellen ervaren.

Enfin, toestel bij een abonnement genomen. Geleverd eind oktober 2016.

Ten opzichte van mijn Sony Xperia Z3 compact valt op dat de tweaks die Sony aan Android gemaakt heeft toch iets beter zijn dan die van Cat (Bullit). Maar het is verder een prima toestel zonder teveel bloatware. Camera is niet heel goed, maar ook niet slecht. M'n Sony Z3 compact's camera is beter, terwijl dit toestel 2 jaar ouder is. Ik moest vooral wennen aan het feit dat de aan/uit knop aan de andere kant zit :)

De optie dat het scherm even in zwart/wit oplicht als er een notificatie is, is heel handig. De FLIR camera is een absolute gimmick (waar je voor betaalt), maar als je er nog mee opgescheept zit best handig..

Na een paar weken telefoon mee naar het zwembad. Na een paar foto's wazig; via het klepje aan de achterkant was water binnengelopen. Iets wat ik in een review van Engadget ook al eens gelezen had. Zwak punt in de bouw. Toen begon de ellende met de winkel waar ik het toestel gekocht had en het reparatiecentrum.

Om een lang verhaal kort te houden:
  • 1e keer retour: na 1 maand het NIET gerepareerde toestel terug (zonder melding dat er niets was gedaan)
  • 2e keer retour: een ogenschijnlijk nieuw toestel retour, maar al snel bleek touch screen defect; blijkt achteraf een refurbished toestel, waarschijnlijk slecht gerepareerd
  • 3e keer retour: ik zou een NIEUW toestel krijgen, maar ontvang een week na toezegging een geswapped toestel met butsen in de achterkant en andere gebruiksporen. Niet geaccepteerd
  • 4e keer retour: Winkel de mogelijkheid geboden om nogmaals een echt nieuw toestel te leveren (geen vertrouwen in reparatiecentrum van Cat) een alternatief toestel of koop ongedaan.
Update 23/03: Na veel heen en weer communicatie (werkdagen duren heeel lang bij Belsimpel, want 1-3 werkdagen staat gelijk aan een week) is Belsimpel ingegaan op mijn voorstel om een ander toestel van een ander merk te leveren. Het verschil van meer dan 35% in prijs kwam Belsimpel 'tegemoet' met 30 euro accesoires. Gezien mijn frustraties over Belsimpel heb ik mijn verlies genomen.

Echter, na deze review werd ik door de Bullit Groep benaderd, de fabrikant van Cat telefoons. Aangeboden wordt om het verschil te vergoeden en wellicht belangrijker voor jou als lezer: Er werden twee concrete verbeteracties aangegeven die (los van mijn geval) al ingezet waren om problemen met reparaties te verminderen.
Wat mij betreft duidelijke signalen dat de fabrikant haar producten zeer serieus neemt!

Heb jij ook een Cat S60 Zwart?

Maarten,

Neem contact met me op. Ik ben verantwoordelijk voor Cat Phones verkoop in Benelux. Excuus bij voorbaat. Als dit nog speelt moet dit asap opgelost worden, daar zal ik je mee helpen.

mvrgr
Peter
Beste Bullit,com,

Ik heb deze week hetzelfde ervaren en kwam hier om een vernietigende review te schrijven.
Cat S60 bij eerste water contact wazige camera. Bel Simpel weigert het toestel terug te nemen en zegt zelfs dat waterschade niet gedekt is bij Cat. Emails over klachten worden niet beantwoord of verkeerd gelezen. Totaal het vertrouwen in Cat en Bel Simpel verloren.

Vriendelijke groet,

Laurens
Laurens, excuus, ik heb een periode niet op Tweakers gekeken, had ik moeten doen. Waterschade is wel degelijk gedekt. Kan jij mij toestel toesturen en ik zorg alsnog dat je een nieuw toestel krijgt of eventueel krijg je aankoopbedrag terug. De keuze is aan jou.

Mvrgr
Peter
Dank voor deze review, stond op het punt deze telefoon aan te schaffen, maar ondanks de beloofde verbeteringen van de fabrikant zie ik toch af van aankoop want overduidelijk is het probleem (zie andere reactie) nog niet opgelost.