Silicondust HDHomeRun Extend HDHR3-4DC Review

Barryke 15 maart 2017, laatste update op 15 maart 2017, 270 views

Silicondust HDHomeRun Extend HDHR3-4DC

Out of the box kan je via een erg eenvoudige webpagina gewoon een zender aanklikken om deze als stream te kijken, bijvoorbeeld met VLC op laptop of telefoon.

Pluspunten

• Plex opnemen
  • Gigabit
  • 4 kanalen

Minpunten

• Duur

Features Score: 5
Driverkwaliteit Score: 5
Ik ben doorgaans geen fan van apparaten met COAX connectoren, dit een welkome uitzondering.. Wegens de Plex DVR Beta besloot ik dit kastje aan te schaffen en ik werd aangenaam verrast.

In the box
Er zit een COAX schroef-connector aan, en geen kabel bij. Nadat ik een verloopje had gevonden en het in de meterkast had aangesloten op LAN netwerk en TV signaalversterker/splitter, was ik snel op weg. Er zit een compacte stroomstekker aan zonder aarde, geen onhandig blokje of adapter.

Out of the box

TV kijken in Plex
Daarna is het in Plex een kwestie van IP invullen en je kan opnemen. Of live TV kijken, via een Plex Channel plugin. Ik kon alle Ziggo basispakket zenders ontvangen in (prima) SD kwaliteit zonder dat ik ook maar iets moets doen betreft decodering.

Gedecodeerde zenders
Met decodering (moet je laten doen op een andere computer op je netwerk) heb ik het niet meer geprobeerd, maar moet HD kwaliteit ook mogelijk zijn.

Heb jij ook een Silicondust HDHomeRun Extend HDHR3-4DC?