Sweex Force Vibration Steering Wheel USB Blauw, Zilver, Zwart Review

anakin24 2 december 2009, 1.015 views

Sweex Force Vibration Steering Wheel USB Blauw, Zilver, Zwart

Pluspunten

• Goedkoop, voor de prijs zeer uitgebreid, voor de prijs zeer robuust en netjes afgewerkt

Minpunten

• pedaaltjes zijn wat aan de lichte kant

Sinds vorige week dit stuurtje gehaald bij de computerland voor het bespottelijke bedrag van 10 euro.
Natuurlijk met de nodige scepsis over de kwaliteit, aangezien de prijs wel erg laag was.

Maar goed, voor een tientje is het wel te testen natuurlijk.
Groot was mijn verbazing toen ik de doos openmaakte en er een degelijk zwaar stuur in de doos zat.
Inclusief extra tafelbevestiging, nette pedaaltjes, en een driver-cd.

Het aansluiten en installeren was een fluitje van een cent, waarna de test met trackmania kon beginnen.

Eigenlijk kan ik daar heel kort over zijn: Het stuurtje reageert goed en direct en komt robuust over.
De force-feedback doet wat het moet doen, zeker voor de prijs niets te klagen
De pedaaltjes hadden wat zwaarder mogen zijn, aangezien hij over de vloer weg wil glijden.
De knopjes ogen ietsjes plastic, maar voor de prijs zijn ze prima.
En verder blijft het stuurtje prima zitten middels de zuignapjes,

Heb jij ook een Sweex Force Vibration Steering Wheel USB Blauw, Zilver, Zwart?

Voor 10 euro had ik zeker niks durven verwachten, en al helemaal geen "goed" functionerende force feedback. Heb je iets van een eigen foto van hoe je dit stuurtje op de tafel gemonteerd/gezuignapt hebt?
eehm, nope, maar hij zit muurvast door 5 zuignappen. Op voorwaarde natuurlijk dat de ondergrond goed glad is.

En daarnaast is een extra beugel meegeleverd om em aan het bureau of tafel vast te zetten.
Ik heb em overigens op zo'n laptop-op-schoot-plankje vast gezet..

Gaat prima!
Geniale review, ik heb dit stuur ook, maar ik vind het maar cheapass spul, Lang Leve de Driving Force Pro!
ik heb dit stuurtje ook (half jaar nu) en ik heb er meer voor betaald: € 29,-.
zelfs dan nog is het een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.
zit heel goed vast met de zuignappen en de tafelklem.
stuurt prima, knoppen zitten goed, zeker de 4 knoppen op de stuurrand
je kan dit stuurtje natuurlijk niet gaan vergelijken met de Driving Force Pro... je hebt het dan over een heel ander prijskaartje!
voor mensen met wensen maar weinig geld: een aanrader!
Ik wil even wat belangrijks zeggen over dit product (en jouw review)

het is GEEN FORCE FEEDBACK maar Force Vibration.

Dit houdt in dat het stuur altijd automatisch centreert en je geen dynamische kracht krijgt op de stuurbeweging van links naar rechts. Het stuur trilt dus alleen (verticaal) als je over een hobbel gaat bijvoorbeeld.
Ik heb hem van de week (22 Feb. 2010) opgehaald voor € 8,- (!) bij de Computerland hier in Hoofddorp.

Geweldig ding, en zeker voor die prijs. Er zitten pedalen bij, maar de backflippers zijn ook als gas en rem in te stellen, wat enorm handig is voor kleine mensen zoals mijn zoontje van 5 die niet bij de pedalen kan. Ook kun je hem op Digitaal of Analoog instellen met een knopje op het stuur.

Knoppen doen het goed en zitten op de goede plaats, zelfs zo goed dat mijn zoontje met zijn kleine handen meteen doorhad dat "8" nitro was en "6" de handrem. Sturen gaat -wat mij betreft- feilloos.

Topding in z'n klasse.