Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 5,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G5 Titanium Review

GeertmobielNewbie 15 maart 2017, laatste update op 15 maart 2017, 146 views

LG G5 Titanium

Ik ervaar veel issues met deze telefoon. Ik zou bijna zeggen dat ik spijt heb van de aankoop. De aan/uit knop heeft het begeven, de GPS ontvangst valt af en toe weg, als ik 10 uur kan doen met mijn batterij (bij minimaal gebruik) mag ik mezelf gelukkig prijzen.

Pluspunten

• Verwisselbare batterij
  • Groothoek lens op camera
  • Snellader (80% binnen 1 uur)

Minpunten

• Matig tot slechte kwaliteit hardware
  • GPS ontvangst is slecht
  • Matig LCD scherm
  • Accu duur is dramatisch

Ik ervaar veel problemen met dit toestel. Zo is de aan/uit schakelaar er mee opgehouden wat natuurlijk erg vervelend is. Ook wil de GPS er nog wel eens de brui aan geven. En de levensduur van de batterij is echt om te huilen! Daar staat tegenover dat ie met de snellader wel in hele korte tijd weer tot een acceptabel niveau is teruggebracht maar gemiddeld 8 uur met een volle batterij is echt ver beneden de maat. Ik kan wel makkelijk een nieuwe batterij krijgen en deze zelf uitwisselen en daarmee is het probleem tijdelijk weer verholpen. Maar iedere 6 maanden een nieuwe accu kopen is te belachelijk voor woorden natuurlijk.

Het valt me op dat de problemen die ik ondervind met dit toestel véél voorkomende problemen zijn bij gebruikers wereldwijd. Ik ben dus absoluut geen uitzondering of pech geval!

Ook de kwaliteit van het beeldscherm is slecht als je het vergelijkt met een IPS of OLED scherm van de concurrenten. Het gebeurt met grote regelmaat dat het scherm "inbrand", dus dat de afbeelding van bijvoorbeeld mijn status balk lichtelijk zichtbaar blijft door een andere applicatie heen. Het is echt een software probleem want het is ook op een screenshot zichtbaar! Dit is echt niet high-end waardig. En ondanks de goede specificaties is het nog een redelijk 'traag' toestel.

Ook LG's firmware die de sensoren aanstuurt is niet best. Zo heb ik nog nooit zo'n slechte gebruikerservaring gehad met andere toestellen als het gaat over bijvoorbeeld de proximity sensor of het automatisch dimmen van het beeldscherm. Echt waardeloos.

Beschadigingen aan de kunststof behuizing is ook zoiets vreemds. Ik heb hem echt nog nooit laten vallen en toch zijn er al stukjes kunststof af. Dat is volgens mij ook echt een teken aan de wand met betrekking tot de bouwkwaliteit. (zie foto)

Ik zou deze telefoon willen omschrijven als de Opel Vectra onder de smartphones. Sommige mensen zullen er tevreden mee zijn, maar het merendeel van de mensen heeft toch liever echte kwaliteit.

Heb jij ook een LG G5 Titanium?

heb je het al aan de winkel/webshop doorgegeven?
het zou zomaar eens kunnen dat je een maandag ochtend productie in je handen hebt
De telefoon is ondertussen terug naar de fabriek voor reparaties. De vorige keer heb ik op jouw aanraden de telefoon terug gebracht met deze issues en toen was er klaarblijkelijk "niets mee aan de hand".

Nu viel het toestel direct uit zodra deze verbinding maakte met een wifi punt en bleef constant opnieuw opstarten en uitvallen zodra de wifi verbinding tot stand kwam. Dat was wel genoeg reden om het te laten repareren. Dus ditmaal weer alle punten aangegeven die hiervoor ook al had aangegeven. Ik ben benieuwd in welke staat hij nu terug gaat komen. Mocht ik nu wel positief zijn zal ik zeker mijn score en review aanpassen.