Bose Soundtouch 300 Soundbar - Reviews

Specificaties Soundbar met 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Bose Soundtouch 300 Soundbar Review

repelsteel14Newbie 12 maart 2017, 5.064 views

Bose Soundtouch 300 Soundbar

Mooi gebouwd product, levert als hij werkt topkwaliteit geluid.

Pluspunten

• mooi design
  • perfect geluid

Minpunten

• prijs
  • connectiviteit problemen

Geluidskwaliteit Score: 5
Prachtig apparaat, als het functioneert werkelijk een voortreffelijk geluid. Echter de connectiviteit laat de wensen over.
De settings van het apparaat zijn alleen met een speciale app via bluetooth of wifi uit te voeren.
De app werkt met een samsung tablet matig. De structuur in de app is niet echt duidelijk wat het bedieningsgemak niet bevorderd.

Volgens de handleiding sluit u het apparaat aan via de HDMI-ARC aansluiting en geniet u direct van het geluid. Helaas is minder waar.

Connectiviteit met een samsung tv via de HDMI-ARC aansluiting zoals Bose in haar handleiding prefereert verloopt stroef. Er ontstaat random een pairingconflict tussen beide. Dit kan na 3 uur, 3 dagen of een week goed functioneren zomaar optreden met als resultaat dat de TV geen geluid meer naar de soundbar stuurt en het apparaat alleen nog herkent als receiver.

Hierin zijn we helaas niet de enige: https://community.bose.co...no-sound/td-p/1875/page/3

Het is maar afwachten of en wanneer Bose met een oplossing komt. Tot nu toe wijzen de fabrikanten van TV en Sounbar ook hier naar elkaar.

Helaas van een topfabrikant als bose had ik met het schaamrood op de kaken een snelle oplossing verwacht, maar de eerste update die alle geluidsafstelling heeft vernield heeft niets mogen baten. Ik heb inmiddels spijt dit type gekozen te hebben en overweeg het terug te brengen naar de winkelier en mijn verlies te nemen.

Heb jij ook een Bose Soundtouch 300 Soundbar?

"en overweeg het terug te brengen naar de winkelier en mijn verlies te nemen."

Dat zou ik dan sowieso doen. Als Bose het probleem lijkt af te schuiven naar de tv fabrikant vind ik dat niet heel netjes en zouden ze van mij hun product ook lekker mogen houden. Ook als dat niet zo is.. je gaat je alleen maar irriteren aan het ding als random ineens de verbinding wegvalt. Daar word je echt niet gelukkig van. Ik zou gewoon een Sonos ofzo gaan halen.
Ik ben ook een gelukkige eigenaar van een Bose soundbar, maar heb deze problemen totaal niet ondervonden. Heb een 2016 Ambilight tv van 55inch en daar gaat het via het HMDI ARC echt perfect. Met koppelen (bluetooth of WIFI) geen enkel probleem gehad. De app van Bose daarentegen is wel 'rubbish'.

Zoals DonJunior zegt, Sonos is een prima optie, met name qua wireless een stuk verder doorontwikkeld. Qua geluid echter niet vergelijkbaar met Bose, maar dat is mijn humble opinion..
Inmiddels loopt de bose na een firmware update en wat handmatige aanpassing van een aantal factory settings bij ons nu een maand zoals het hoort. Plug and play zoals het marginale gebruiksaanwijzingboekje weergeeft is het dus zeker niet...

Als hij eenmaal geluid geeft geniet je ook van iets goeds
Dag Repelsteel,
Ik heb zojuist de bose gekocht en helaas hetzelfde probleem.
Hoe kan ik de handmatige factory settings aanpassen, welke settings zijn dat? Of moet ik bellen met bose daarvoor?
zelfde probleem hier met een sony tv
als ik herstart (of de kabel er uit/in doe) doet hij het weer. je ziet het lampje op de bar voor tv weer aan gaan. gebruik ik de normale knop om de tv uit / aan te zetten gaat het fout. bijzonder is dat het halverwege de dag opeens fout bleef gaan. soundbar sinds gister in bezit.
ja, lijkt opgelost! automatisch ontwaken aan gezet. dat zou hdmi arc niet nodig moeten hebben en zou voor de optische ingang zijn. anyway, aan uit knop vd afstandbediening vd bar een tydje ingedrukt houden. je hoort dan een oplopende of aflopende toon. oplopend is aan. suc6!

ps. online kan je een uitgebreidere handleiding vinden

[Reactie gewijzigd door hansh71 op 28 januari 2018 18:17]

Dag Hansh71,

Dank voor je reactie, vraagje gebruik je je sony afstandbediening of die van bose?
Ik wil namelijk met mijn samsung de tv als bose kunnen bedienen zowel volume als uit en aan zetten. Dat zou via arc moeten kunnen. En dat heeft ook gewerkt helaas na de update via de app niet meer :-( welke stukje info in de online handleiding bedoel je overigens? Dank alvast!
Sorry late reactie maar die vd bose. Overigens net terug van vakantie. Stroom is er afgeweest en nu weer noppes.

Zie overigens pagina 30 vd ned. Handleiding

Edit: opgelost. Hdmi 2 zat samsung blue ray speler op. Hdmi3 is arc met de bose sound touch. Blue ray los gehaald en weer geluid. Blue ray weer aan gesloten (gewoon op hdmi2) en (vooralsnog) weer geluid via de bose.
Vast iets in te stellen op de blue ray maar dat zoeken we dan wel weer uit...

[Reactie gewijzigd door hansh71 op 24 juli 2018 16:40]

Ook ik heb problemen met het afspelen van tv geluid op mijn soundtouch 300
Automatisch ontwaken zoals hierboven beschreven helpt mij niet
@repelsteel14 Wat voor handmatige factorysettings heb jij aangepast?
Ik kwam hier omdat het niet werkte bij mij.

Moest elke keer mijn soundbar apart bedienen.

Had de aan/uit knop ingedrukt gehouden oplopend geluid en daarna de kabel verbonden en alles werkt super smooth.

Kan hem nu met een afstandbediening bedienen.

Heb een oude(7jaar) panasonic televisie