Specificaties Soundbar met 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Bose Soundtouch 300 Soundbar Review

repelsteel14Newbie 12 maart 2017, 1.005 views

Bose Soundtouch 300 Soundbar

Mooi gebouwd product, levert als hij werkt topkwaliteit geluid.

Pluspunten

• mooi design
  • perfect geluid

Minpunten

• prijs
  • connectiviteit problemen

Geluidskwaliteit Score: 5
Prachtig apparaat, als het functioneert werkelijk een voortreffelijk geluid. Echter de connectiviteit laat de wensen over.
De settings van het apparaat zijn alleen met een speciale app via bluetooth of wifi uit te voeren.
De app werkt met een samsung tablet matig. De structuur in de app is niet echt duidelijk wat het bedieningsgemak niet bevorderd.

Volgens de handleiding sluit u het apparaat aan via de HDMI-ARC aansluiting en geniet u direct van het geluid. Helaas is minder waar.

Connectiviteit met een samsung tv via de HDMI-ARC aansluiting zoals Bose in haar handleiding prefereert verloopt stroef. Er ontstaat random een pairingconflict tussen beide. Dit kan na 3 uur, 3 dagen of een week goed functioneren zomaar optreden met als resultaat dat de TV geen geluid meer naar de soundbar stuurt en het apparaat alleen nog herkent als receiver.

Hierin zijn we helaas niet de enige: https://community.bose.co...no-sound/td-p/1875/page/3

Het is maar afwachten of en wanneer Bose met een oplossing komt. Tot nu toe wijzen de fabrikanten van TV en Sounbar ook hier naar elkaar.

Helaas van een topfabrikant als bose had ik met het schaamrood op de kaken een snelle oplossing verwacht, maar de eerste update die alle geluidsafstelling heeft vernield heeft niets mogen baten. Ik heb inmiddels spijt dit type gekozen te hebben en overweeg het terug te brengen naar de winkelier en mijn verlies te nemen.

Heb jij ook een Bose Soundtouch 300 Soundbar?

"en overweeg het terug te brengen naar de winkelier en mijn verlies te nemen."

Dat zou ik dan sowieso doen. Als Bose het probleem lijkt af te schuiven naar de tv fabrikant vind ik dat niet heel netjes en zouden ze van mij hun product ook lekker mogen houden. Ook als dat niet zo is.. je gaat je alleen maar irriteren aan het ding als random ineens de verbinding wegvalt. Daar word je echt niet gelukkig van. Ik zou gewoon een Sonos ofzo gaan halen.
Ik ben ook een gelukkige eigenaar van een Bose soundbar, maar heb deze problemen totaal niet ondervonden. Heb een 2016 Ambilight tv van 55inch en daar gaat het via het HMDI ARC echt perfect. Met koppelen (bluetooth of WIFI) geen enkel probleem gehad. De app van Bose daarentegen is wel 'rubbish'.

Zoals DonJunior zegt, Sonos is een prima optie, met name qua wireless een stuk verder doorontwikkeld. Qua geluid echter niet vergelijkbaar met Bose, maar dat is mijn humble opinion..
Inmiddels loopt de bose na een firmware update en wat handmatige aanpassing van een aantal factory settings bij ons nu een maand zoals het hoort. Plug and play zoals het marginale gebruiksaanwijzingboekje weergeeft is het dus zeker niet...

Als hij eenmaal geluid geeft geniet je ook van iets goeds