Yamaha YHT-396 Review

rrobinson41 11 maart 2017, 204 views

Yamaha YHT-396

super-mooie , iets oudere, HTR die wel hd-audio support over hdmi. En met een externe extra versterker ipv 5.1 zelfs 7.1 surround afspeelt. ik ben hier zeer tevreden mee. De instellingen menus werken ook heel handig.

Pluspunten

• dts-hdma en dolbyTrueHD
  • makkelijke bediening
  • veel mogelijkheden
  • optie voor 7.1 surround met extra apparaat
  • heel veel aansluitmogelijkheden

Minpunten

• geen internet/netwerk aansluiting

Geluidskwaliteit Score: 5
deze set is niet meer nieuw te koop, en ik heb hem al enige jaren tot volle tevredenheid. Ik speel er veel digitale audio vanaf de computer op af i.c.m een 3d tv. Hij speelt oa DD(+)5.1 (AC3), DTS5.1 maar ook DTS-HDMA/HR, en DolbyTrueHD af.

Wat ik nu pas gerealiseerd heb, en perfect werkt, is de standaard 5.1 surround ondersteuning uitbreiden naar 7.1 surround, door middel van aansluiten van een 2e externe (stereo)versterker. Ik heb dara een tweedehandsje voor gekocht. De Yamaha decodeert echter de twee extra (7.10 kanalen en stuurt die naar de 2e versterker, waar de 2 extra surround boxen aanhangen. De afregel instellingen van de boxen gaan via de yamaha. Deze 7.1 is werkelijk subliem. (met geschikte 7.1 audio track op bv een geschikte recente bluray disc).

Verder zijn de instellingen menus van deze set heel makkelijk en logisch ingedeeld en handig navigeerbaar.

Wat ook mooi is aan deze set, zijn de 4 thema knoppen, waarmee je de afstelling voor ene bepaalde bron zoals "TV" ,. Bluray, Cd, tuner (radio) vanuit de standbystand met de afstandbediening of op het toestel zelf, ineens op die bron inschakelt.

Je kunt desgewenst ook apart aan te schaffen grotere front speakers op deze set aansluiten, als de de meegeleverde niet groot/goed genoeg vindt. Dat heb ik ook gedaan, zodoende had ik de bijgeleverde front speakers nog over voor de optionele 7.1 opstelling .

De geluidkwaliteit is voor een set van deze prijsklasse erg goed.
Ook fijn, is dat deze ste 4 hdmi inputs heeft en een' hdmi out, naar tv.
je kunt dus tegelijk 4 (hdmi)apparaten verbinden en deze qua beeld naar tv doorsturen. Daarnaast heeft dese set nog diverse analoge aansluitingen en zowel optisch audio als dig-coax audio aansluitingen.

kortom, ik heb nauwelijks iets aan te merken op deze av receiver.
Ben er hiermee Erg tevreden!

Heb jij ook een Yamaha YHT-396?

Bedankt voor je review. Mijn vraag is wel wanneer je het apparaat gekocht hebt. Hij is namelijk nergens meer te verkrijgen...
deze set heb ik al een jaar of 4 geleden gekocht en is niet nieuw meer te koop. maar mocht je hem 2e hands vinden, heb je misschien wat aan mn review....