Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00HHMH Review

chocopasta 11 maart 2017, laatste update op 17 maart 2017, 1.121 views

Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00HHMH

Mooie laptop en goede specs voor deze prijs. Een laptop van 555 euro valt niet onder de high end laptops, dus daar moet je hem niet mee vergelijken maar toch voelt hij wel high end aan.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Mooie afwerking
  • Super snel

Minpunten

• Rechter shit toets is wat klein
  • Laadsnoer is wat kort
  • Geen DVD speler

De afwerking is mooi.

Aan de aan en uit knop en muispad is duidelijk aandacht besteed. Ook heeft deze laptop een verlicht toetsenboard wat ik persoonlijk super fijn vind als je s'avonds in de schemer wilt werken.
Ook de warme afvoer is erg mooi weggewerkt. Deze zit niet aan de zijkant zoals bij de meeste laptops, maar aan de achterkant van de laptop. https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1CMCPj2pertNZ6P.jpeg

Prima Specs voor een mooie prijs

De laptop heeft prima specs. i5, 256 SSD, IPS scherm en Intel HD Graphics 520. Wel heeft hij standaard maar 4gb aan geheugen. Maar daar zou ik het niet van laten afhangen omdat dit makkelijk en goedkoop uit te breiden is. Ook het geluid is, voor laptop speakers, goed te noemen.

Minpunten?

De laptop voelt aan de buitenkant wat plastic aan. De 4gb aan geheugen is wat aan de lage kant en de rechter shift toets is wat klein waardoor je hier even aan moet wennen en je de eerste tijd op "pijltje omhoog" drukt ipv de shift toets.
Verder heeft de adapter wat aan de korte kant en heeft de laptop geen dvd speler Zelf vind ik dat geen probleem als de laptop daar lichter van wordt, daarnaast is er wel een slot voor een dvd speler dus je kunt de laptop hiermee uitbreiden.
Maar persoonlijk vind ik dit allemaal maar kleine puntjes die zeker te overzien zijn.

Ubuntu

Zelf gebruik ik graag Ubuntu. Voor de andere Ubuntu fans is het handig om te weten dat alle hardware ondersteund wordt door Ubuntu 16.10. Geen problemen met drivers dus.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00HHMH?

Dank voor de review! Mede op basis hiervan gekocht en inderdaad is een prima apparaat.

Mbt Ubuntu: ik probeerde eerst Kubuntu 16.04.02 te installeren, maar dat werkte niet. Ik kreeg na het opstarten van de bootdisk wel het logo maar daarna een zwart scherm. Na toevoegen van nomodeset in GRUB kwam er wel beeld, maar crashte de installer met een melding en bleef er ook een zwart scherm over. Kubuntu 16.10 installeerde zichzelf echter wel goed.