Specificaties Losse body, 30,4MP sensor, WiFi en GPS - Bekijk alle specificaties

Canon EOS 5D Mark IV Zwart Review

Nomad 11 maart 2017, 328 views

Canon EOS 5D Mark IV Zwart

Fijne camera, een evolutie t.o.v. de 5d3. Ik ben van een 5d naar een 5d2 gegaan, naar een 5d3 gegaan en nu een 5d4. De upgrade lijkt dit keer, van 5d3 naar 5d4, het kleinst te zijn. De camera is weer aangescherpt op punten, maar het zijn allemaal kleine stapjes.

Pluspunten

• degelijkheid
  • proper AF systeem
  • dubbele opslag op SD+CF

Minpunten

• erg duur
  • marginale upgrade t.o.v. 5d3
  • belachelijk dure grip (400 bij aanschaf)

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 4
Fijne camera en weer een evolutie t.o.v. de 5d3. Ik ben van een 5d naar een 5d2 gegaan, naar een 5d3 gegaan en nu een 5d4. De upgrade lijkt dit keer, van 5d3 naar 5d4, het kleinst te zijn. De camera is weer aangescherpt op punten, maar het zijn allemaal kleine stapjes. De iso is net aan merkbaar, iets beter, net als het vast gelegde detail. Daarentegen is de silent functie van de sluiter minder stil dan die was op de 5d3, dus daar verlies je weer wat.
Touchscreen/gps/wifi vind ik allemaal consumenten geneuzel waar ik niet teveel over ga schrijven. Het zijn voor sommigen vast mooie features, maar als dagelijks werkpaard zie ik de meerwaarde niet zo.

Sensor heeft wel merkbaar minder ruis/banding in de schaduwen, dus je kan makkelijker je foto's optrekken in nabewerking dan de vorige versies van de 5d.

Al met al een behoorlijke uitgave, maar ik kan er weer wat jaren tegenaan voor mijn werk en daar gaat het om uiteindelijk.

Heb jij ook een Canon EOS 5D Mark IV Zwart?