Asus ROG Strix GL553VW-FY079T

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Strix GL553VW-FY079T Review

martijno0o 8 maart 2017, laatste update op 16 maart 2017, 877 views

Asus ROG Strix GL553VW-FY079T

ik heb deze laptop gekocht ter vervanging van mijn HP pavilion G6 welke het af heeft laten weten. Asus heeft me nog nooit teleur gesteld en zo ook niet met deze laptop. het is een mooie stevige machine met een flinke inhoud!

Pluspunten

• mat scherm
  • prijs/kwaliteit
  • stevige behuizing

Minpunten

• hele laptop moet open om bij hdd/ram te komen
  • oranje WASD toetsen (persoonlijke mening)

ik heb deze laptop gekocht om de prijs/kwaliteit verhouding. asus heeft mij nog nooit teleur gesteld, ook met deze laptop niet. het is een mooie stevige laptop met een mooi uiterlijk(niet echt zakelijk maar kan er ook op kantoor prima mee door.).
dit is mijn eerste laptop met toetsenbord verlichting, in een woord: ge-wel-dig. mooi weggewerkt en instelbaar met een fn-toets.
het geluid van de ingebouwde speaker is fijn en dit wordt alleen maar beter met de bijbehorende software.
ik heb de 1TB hdd meteen vervangen met een kingston uv400. Wel heb ik de HDD gecloned naar de SSD dus meteen het hele systeem zoals asus deze heeft ingericht.
ik heb de laptop nu precies 26uur in mijn bezit en ben over het algemeen heel positief. Een klein min-puntje is voor mij dat de hele achterkant er af moet om onderdelen zoals de HDD, ODD en het ramgeheugen te kunnen komen.
het ramgeheugen is uitbreidbaar tot 16GB. standaard zit er een bankje in van 8GB.

Dit wordt nergens in de Specs genoemd, maar toen ik de laptop open maakte zag ik dat er ook een M.2 slot in zit.

conclusie: prima laptop voor een prima prijs.
Forza(6) Apex draait hier perfect op, een zwaardere game heb ik nog niet geprobeerd.

Heb jij ook een Asus ROG Strix GL553VW-FY079T?

Asus software is meestal het eerste wat ik verwijder (bij elke nieuwe laptop een clean install).
Veel plezier met je laptop :*)
dankjewel voor je reactie :)

met de asus software bedoel ik de drivers en software zoals o.a. ROG Gaming center.

3rd party spul zoals dropbox 25GB, evernote etcetc... is vanzelfsprekend als eerste weg :)