Specificaties 42" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 42PFL5604H Zwart Review

ThomaszD 30 november 2009, laatste update op 30 november 2009, 1.312 views

Philips 42PFL5604H Zwart

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Easy to install
  • USB poort aan de zijkant is erg handig voor het weergeven van foto's
  • zachte prijs

Minpunten

• Vlek/stof gevoellig
  • Trage menu's

Bij deze mijn eerste review!

Het begin

Ik was al een tijdje opzoek naar een goede full HD LCD TV welke ook nog binnen de prijsklasse 500 - 600 euro viel en tussen de 102 en 107 cm groot was. Na een tijd alle krantjes in de gaten te hebben gehouden zag ik In de Mediamarkt krant van Zwolle deze TV vanwege het 10 jarige bestaan voor 1 uur voor ¤555, -. Een goede aanbieding dacht ik zo! Nu woon ik in Enschede dus ik naar de vestiging in Enschede en daar gevraagd of ze de aanbieding ook konden aanbieden. Helaas vertelde de verkoper me dat ze dat echt niet konden matchen en dat Philips er zelfs geld op toe zou leggen.

Vervolgens naar de BCC gegaan, daar stond de TV voor ¤760, - te koop. Uiteindelijk onder de noemer van laagste prijsgarantie (die dus blijkbaar ook voor dagaanbiedingen in een andere stad geldt!) de TV gekocht voor ¤555, -.

De Televisie

Algemeen

De televisie wordt geleverd in een goed verpakte doos. Wel is het raadzaam om hem uit te pakken met 2 personen aangezien hij te breed is om hem alleen uit de doos te tillen!

Installeren gaat vrij gemakkelijk, ik gebruik momenteel nog de bijgeleverde voet. Je schuift de TV over de voet en met 4 schroefjes schroef je hem vast. De televisie is glanszwart met een soort doorzichtig plastic rand erom heen. Vind hem zelf erg stijlvol, zeker als hij aan de muur hangt.

Het beeld

Nu ben ik zelf geen videofiel (;)) en heb geen uitgebreide kennis van beeldkwaliteiten maar als gewone gebruiker ben ik zeer tevreden over het beeld. Ik heb de PS 3 middels een HDMI kabel aangesloten en vervolgens een aantal 1080p filmpjes gekeken, werkelijk prachtig! Kleuren waren goed, geen lag in het beeld en het detail niveau is werkelijk super. Wel sluit ik me aan bij de andere review dat het contrast instellen niet erg handig gaat. Hij staat snel of te donker of té licht.

Het geluid

Het geluid is normaal voor een televisie, het klinkt niet blikkerig maar je kunt het natuurlijk niet vergelijken met een surround set.

Het is een erg mooie TV en zeker het geld meer dan waard. Als je geen expert bent op het gebied van beeld is er volgens mij geen betere koop te vinden. Ik zou het in ieder geval iedereen aanraden om hem mee te nemen in de afweging als je opzoek bent naar een TV.

Heb jij ook een Philips 42PFL5604H Zwart?