Sony Xperia M4 Aqua Zwart Review

noisehead 5 maart 2017, 205 views

Sony Xperia M4 Aqua Zwart

Prima toestel, goede bouwkwaliteit en erg waterdicht. Doet wat ie moet doen!

Pluspunten

• Niet kapot te krijgen
  • Na 1,5 jaar nog steeds waterdicht
  • Felle zaklamp
  • Accuduur 2-3 dagen
  • Helder geluid (media & bellen)

Minpunten

• Te klein intern geheugen
  • Camera-app loopt soms vast

Nu na 1,5 jaar gebruik toch maar een kleine review.

Hiervoor heb ik 3 jaar een Sony Xperia S gehad. Prima telefoon.
Omdat deze kuren begon te krijgen en de accu steeds minder werd besloten om een andere te kopen.
Zonder eerst reviews te hebben gelezen dit toestel gekocht in oktober 2015.

Het toestel bevalt erg goed en doet gewoon waar het voor gemaakt is.

Ik gebruik het hem vooral voor:
- Appen;
- Social Media;
- Foto's maken;
- Bellen;
- Nieuws;
- Filmpjes via YouTube & Dumpert

Het eerste jaar was het mogelijk tot 3 dagen op een accu te doen, hierbij was 4G continu ingeschakeld en werd de telefoon gebruikt voor bovenstaande zaken.
Nu na 1,5 jaar laadt ik hem dagelijks op. Maar 2 dagen is nog steeds wel haalbaar.

Claim dat het toestel waterdicht is is zeker gegrond. Heeft al in zwembadwater op 2 meter diepte gelegen. En gaat geregeld in een sopje heet water met zeep om schoon gemaakt te worden.

Ook zeker schokbestendig. Grootste val is van 3-4 meter op een betonvloer.
Niks aan de hand.

Wat mij opvalt is dat het apparaat te torderen valt. Als je hem in twee handen houdt en je draait met je handen in tegenovergestelde richtingen buigt de telefoon behoorlijk mee..

Ik ontzie het toestel zoals hierboven te lezen is absoluut niet maar heb het gevoel dat deze nog zeker een jaar mee kan gaan.

Omdat het toestel vrij dun en glad is en ik grote handen heb, is gelijk na aanschaf een tough-case besteld in China. Hierdoor kan de telefoon wat meer schokken en valpartijen aan en glijdt deze niet zo makkelijk uit mijn handen.

Nadeel is vooral dat er te weinig opslaggeheugen in zit.
Voor media heb het uitgebreid met een Micro-SD kaart van 64GB. Alleen hier kunnen niet alle apps op waardoor je soms een app moet verwijderen als je een nieuwe wilt installeren.

Heb jij ook een Sony Xperia M4 Aqua Zwart?