Elyxr Fusion On-Ear (Rood, Wit) Review

tcanarchyNewbie 3 maart 2017, 134 views

Elyxr Fusion On-Ear (Rood, Wit)

Zeer stijlvolle hoofdtelefoon met goede geluidskwaliteit. Prijs kwaliteit verhouding lijkt me zeker in orde. Door de stevige kabel denk ik dat hij ook lang kan meegaan en zeer duurzaam is.

Pluspunten

• Stijlvol uitzicht
  • Comfortabel
  • Stevig snoer

Minpunten

• Weinig verstelbaar
  • Muziek hoorbaar voor omgeving

Ik heb van Ibood de mogelijkheid gekregen om de nieuwe ELYXR Fusion on-ear headphones te mogen testen.

In the box

De mooi afgewerkte doos bevat de ELYXR in een pasvorm en een stoffen zakje waarin je de hoofdtelefoon kan vervoeren.
De doos opent magnetisch, en kan gemakkelijk gebruikt worden om de hoofdtelefoon netjes op te bergen.

Look and feel

De eerste indruk van de ELYXR fusion oogt zeer modern. De combinatie van grijze en rood-bruine kleur oogt vintage, en geeft een coole look aan het toestel. De kabel is van grijs nylon cord en is veel steviger dan de kabel van een gemiddelde hoofdtelefoon. Met 1,5m is hij ook voldoende lang. De hoofdtelefoon ziet er zeer modieus uit, en is vervaardigd van duurzame materialen.

Draagcomfort

Bij het opzetten van de hoofdtelefoon valt op dat de hoofdband niet te verstellen is, enkel kunnen de delen die de oren bedekken verder naar beneden gezet worden. Echter meer dan 3cm aan elke kant kan er niet worden toegevoegd. Voor mij is de hoofdtelefoon simpelweg te klein, ook op zijn grootste stand bedekt hij mijn oren niet volledig.

Eén van de belangrijkste specificaties die worden aangehaald is het draagcomfort, en hoewel ik persoonlijk liever een over-ear hoofdtelefoon draag, is deze on-ear hoofdtelefoon niet vervelend om te dragen. De zachte lederen kussentjes vangen de druk voldoende op, waardoor de hoofdtelefoon na lange tijd nog steeds aangenaam aanvoelt.

Audio-kwaliteit

De audio kwaliteit is zeer goed, en verraste me voor een hoofdtelefoon van 60¤. De bassen komen goed door, en het geluid klinkt haarfijn. Met de hoofdtelefoon op, valt elk achtergrondgeluidje weg, en kan je dus ongestoord van je muziek genieten. Echter, vanaf een iets hoger volume, geniet je omgeving ook wel mee met jouw muziek, iets wat ik niet altijd weet te appreciëren op trein/tram/bus van andere mensen.

Verdict

De ELYXR fusion is een comfortable on-ear hoofdtelefoon met een prima geluidskwaliteit. De prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend. Het is een goede hoofdtelefoon om on-the-go muziek te beluisteren en je te isoleren van je omgeving. Door de lederen afwerking en mooie kleuren (grijs-burgundy of zwart-burgundy) oogt de ELYXR zeer stijlvol en modieus. Enige minpuntje is dat ook je omgeving mee kan luisteren van zodra je een aanzienlijk volume bereikt.

Score: 8/10

Heb jij ook een Elyxr Fusion On-Ear (Rood, Wit)?