Nest Cam Outdoor 1-pack

Specificaties Draadloze buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Nest Cam Outdoor 1-pack Review

Foritain 10 maart 2017, laatste update op 25 mei 2017, 8.097 views

Nest Cam Outdoor 1-pack

Alles klopt aan de Nest Cams: Stevige bouw, top afwerking, aandacht voor details ruim voorbij de meeste A-merken, top beeldkwaliteit overdag en in de nacht, en een uitstekende app ervaring. Het ontbreken van zinvol abonnement-vrije gebruik of instap-abo maakt de Nest Cams echter een oplossing voor mensen met diepe zakken.

Pluspunten

• Uitstekende installatie en praktijkervaring dankzij A-kwaliteit App
  • Beide camera's zijn uitstekend gebouwd, zo ook de accessoires en verpakking; alles klopt.
  • Beeld- en geluidskwaliteit goed, en met 130 graden erg breed overzicht
  • Nachtweergave goed
  • 24/7 opname ipv enkel bij beweging, notificaties bij herkenning beweging, specifieke melding voor herkenning mensen, en app- en mail updates wanneer de camera uit staat.
  • Flink instelbaar in de software: opnametijden, specifieke 'aware' zones waar je losse meldingen van kan ontvangen, integratie met andere Nest hardware en IFTTT

Minpunten

• Nest Aware abonnement praktisch vereist. Zonder betaald abo heb je enkel live view en (photo) snapshots. Een echt instap abonnement ontbreekt en kosten lopen (zeker met meer cams) dan aardig op.
  • Cloud/App experience only; geen optie tot lokale / netwerk storage.
  • (Primair voor de Outdoor:) Wel draadloos op Wi-Fi, maar je moet wel een stroomvoorziening regelen.

Nest Cam Indoor & Outdoor review

- Inleiding
- Bouw & Features Nest Cam Indoor
- Bouw & Features Nest Cam Outdoor
- Installatie
- In de praktijk
- Nest Aware abonnement
- Conclusie

Enkele dagen voordat ik in het vliegtuig stap bedenk ik mij dat ik eigenlijk nog een beveiligingscamera op wilde hangen; via een naastgelegen dak is het niet onmogelijk om tot een bepaald raam te komen, en voor een project had ik eea van waarde staan waar ik toch even een kijkje op wilde. Lekker handig, last minute, maar je kent jezelf en je went eraan. Ik kijk om mij heen, zie onze Nest Thermostaat en Nest Protect, en realiseer mij dat Nest enkele dagen ervoor een nieuwe buitencamera heeft uitgebracht. Hoewel als server- en NAS eigenaar ik zelf eigenlijk niet de voor de hand liggende gebruiker was ging één ding voor voorgaande Nest producten op: Installatie is quick en painless, en de tijd drong.

Zo gezegd zo gedaan, en de volgende dag was de Nest Cam Outdoor binnen. Voor je het je afvraagt: Installatie was inderdaad weer een eitje. Inmiddels enkele weken verder ligt er ook een Nest Cam Indoor naast, en gezien de vele gelijkenissen neem ik beide producten op in één review.

Voor zowel de Nest Cam Outdoor als Nest Cam Indoor mag je 199 euro afrekenen.

We beginnen met de Nest Cam Indoor. Het is weer duidelijk dat Nest hard werkt aan hun positie als luxe merk, en dat je als consument weet wat je mag verwachten van hun producten. Het gevoel dat je met een merk te maken heeft welke de puntjes op de i zet, en daar ook een prijs voor vraagt, begint met de verpakking: Stevig, uitstekend uitgevoerd, strakke organisatie van alle accessoires; een mooie combinatie.

Intern vinden we de camera, de USB kabel, een losse adapter (zo kan je hem ook op een andere manier aansluiten, of eventueel zelfs op een powerbank als je dat zou willen.), schroefjes en een metalen plaat welke je kan monteren, en de magnetische voet die op zichzelf als voet kan dienen of dus kan ‘plakken’ aan het gemonteerde deel. Allemaal wederom tot in de puntjes verzorgd en afgewerkt, geen kritische kanttekeningen hier.

Ook de camera zelf toont zijn fysieke kwaliteiten. Nette materialen, niets voelt zwak, stevig scharnier, en hoewel de vormgeving wellicht niet het meest innovatieve is wat we hebben ervaren is het wederom lastig om kritiek te leveren op het plaatje wat Nest hier presenteert. Het enige wat je nog zou kunnen wensen is dat de camera zelf op afstand beweegbaar zou zijn.

Elke USB voeding zal normaliter voldoen, mocht je geen gebruik willen maken van de meegeleverde kabels. De QR code achterop komt bij de installatie van pas.

Hoewel we Nest zaken tot in de details uit zien werken merk je dat ze richting de consument focussen op wat hun vermoedelijke doelgroep (daarover straks meer) belangrijk vindt: presentatie van het product zelf, een website die zich richt op gebruiksgemak en enkele praktische voorbeelden, maar om de technische specs te vinden is het best even zoeken. Eenmaal gevonden is het zeker niet zo dat er iets onduidelijk is, alles staat uitgebreid vermeld:

De Nest Cam Indoor is dus een 1080p, 30 fps camera met 130 graden kijkhoek voorzien van 8 IR LEDs om nachtzicht te bevorderen, een speaker en microfoon voor twee-weg communicatie. Vis andere relevante specificaties er gerust voor jezelf uit. We zien geen extreem opvallende zaken, maar met bovengenoemde pakt Nest wel de meest gevraagde features.

We gaan verder met de Nest Cam Outdoor, waarbij we dan eerst even de specs naast die van de Indoor leggen:

Afmetingen en uitstraling terzijde zien we vooral overeenkomsten wat de camera zelf betreft. Noemenswaardige andere elementen zij uiteraard de IP65 rating, het is tenslotte wel handig dat je buitencamera tegen wind regen en sneeuw kan, en de flink langere kabel die bij een buitencamera wel van pas komt; 7,5 meter totaal.

Ook hier is de verpakking wederom uitstekend gedaan, zo ook de presentatie van de montage accessoires. Het stelt niets voor om de schroeven netjes in het karton te zetten en de pluggen strak op elkaar te houden in een klein binnendoosje, maar toch zien we die aandacht zelden.

Deze kleine unit zetten we aan de muur, en vervolgens houden de magneten de Nest Cam Outdoor er aan vast. Wat de camera zelf betreft wederom niets dan lof voor de constructiekwaliteit en afwerking. Uitstralingen blijven subjectief, maar ik kan mij lastig voorstellen dat iemand dit lelijk zal noemen, zeker als je daar een typische IP camera naast zet.

De uitstraling van de Nest Cam Outdoor ligt mij persoonlijk het meest, want hij oogt en voegt top, en het strakke design spreekt hier het meeste aan, en dat mag ook bij een camera toch een beetje tellen. De aandacht voor detail houdt ook niet op bij de camera zelf, ook de kabels zijn keurig en het sluitmechanisme voor de USB aansluiting.

Vooral wat installatie betreft had ik hoge verwachtingen. Niet alleen in ons ‘haast’ geval, maar in de moderne tijd waarin de groep die echt wil knutselen kleiner wordt en de groep die ‘gewoon wil dat het werkt’ groter wordt een belangrijk onderdeel. We kunnen kort zijn: Nest Cams voldoen 100% aan die verwachting. Nest App openen, aangeven dat je een nieuwe Nest product hebt, telefoon op de QR code op de cam richten, en we gaan. Nest geeft simpel aan wat je nodig hebt: stroom in de buurt, in het geval van de Nest Cam Outdoor stroom op de locatie waar je hem wilt gaan hangen, en je Wi-Fi wachtwoord, wel zo handig. Voor de Nest Cam Outdoor is het wel handig om te onthouden dat deze tussen -20 en 40 C dient te blijven, dus Sahara of Noordpool bewoners die dit lezen vallen af, en uiteraard dat je altijd rekening moet houden met de wet wat betreft opnemen van openbare wegen e.d.

Nadat je de Nest Cam van stroom hebt voorzien en je je Wi-Fi wachtwoord hebt ingevuld ben je klaar. Veel simpeler dan dat komen producten niet, dus de serieuze “ik ben echt heel hard bezig” blik is dan ook simpelweg de manier waarop mijn gezicht graag staat, zeker geen noodzaak vanwege het product ;)

De Cam werkt, je kan met een gerust hart op vakantie. Wil je de camera bekijken open je de Nest App waar je meteen kan spieken en daarbij ook inzicht hebt in je andere Nest apparaten. Klik je op de camera zelf dan kan je naar elk gewenst moment terugkijken omdat de camera’s standaard dus 24/7 opnemen. Momenten met beweging worden door middel van thumbnails in de tijdlijn weergegeven. Intuïtief, zij het wat vervuild wanneer je de camera op een plek zou richten waar constant mensen lopen.

Even niet letten op de rommel, ben tenslotte aan het installeren

De manier waarop Nest mensen van andere bewegingen onderscheid is namelijk best knap, je krijgt ook in de notificatie al her onderscheid of er 'iets' of 'iemand' is gespot. Maar het onderscheid tussen een passant en stoute boef (in de woorden van onze kleine) is natuurlijk wat lastig om te maken. Dat onderscheid merk je ook snel in de notificaties: standaard krijg je notificaties op je telefoon via de app, direct overigens, maar ook in je mailbox. Ook krijg je direct een notificatie als de camera offline gaat, stel dat iemand de stroom verbreekt of iets dergelijks. Dat gaat ook via de cloud account zelf, dus die krijg je ook als je hele huis van stroom af wordt gesloten.

De registratie van bewegingen is standaard goed in balans; een bewegend blaadje door de wind wordt gefilterd, maar probeer je langs de randen te sluipen of over de grond te kruipen dan heeft hij je zeker in de smiezen. In het plaatje hierboven zie je dat een deur bewust redelijk uit het zicht is gehouden, maar de geringste opening valt echt op. Daarbij is het ook zo dat je met de 24/7 opname ook eindeloos terug kan kijken. Het is een daadwerkelijk voordeel boven draadloze oplossingen of andere alternatieven die enkel opnemen wanneer zij iets registreren, maar je zal dus wel voor een stroomvoorziening moeten zorgen.

Wat vooral opvalt is dat de opnamekwaliteit van de Nest Cams, die aan elkaar gelijk zijn, zacht uitgedrukt fenomenaal goed is. Helder beeld overdag, met de zon mee, met de zon tegen, door de regen of wat de Indoor betreft: of je nu TL verlichting hebt of schemer, en verder uitstekend beeld in een pikdonkere ruimte zonder dat de IR LEDs de boel overbelichten. Ik kan ivm privacy geen beeld tonen van de buitenprestaties met de Nest Cam Outdoor hier, maar richt ik hem in de avonduren op de ca 20 by 20 meter tuin van de kinderopvang hier direct achter dan zal je je gezicht moeten bedekken om niet onherkenbaar in de buurt te komen.

Eigenlijk kunnen we stellen dat er op gebied van kwaliteit niets te klagen valt, want ook de opnamekwaliteit en speakerkwaliteit laat weinig te wensen over, en de optie om de Nest notificaties te laten sturen bij geluid (stel, een inbreker buiten het zicht) is ook een net pluspunt. Verwacht enkel niet dat de Nest Cam dubbelt als een muziekinstallatie voor je tuin.

Hoewel je vrij bent instellingen te veranderen is de standaard invulling netjes: mailtjes en notificaties, automatische schakeling naar het nachtzicht wanneer het donker wordt. Opnamekwaliteit past zichzelf aan naar de omstandigheden, maar het is lastig om exact inzicht te krijgen hoe dat er aan toe gaat. Mocht je willen dat de camera op bepaalde momenten aan staat kan dat ook.

Een element dat het meest in het oog springt is echter de Activity Zone feature. Hiermee selecteer je als je dat wilt specifieke delen binnen het bereik van je camera waar Nest dan op let, en waar je dan bijvoorbeeld notificaties voor in wilt stellen. Zo kan je dus bepaalde delen bewust laten negeren, en gezien de 130 graden kijkhoek van de camera is de kans groot dat dat wel van pas komt. Ietwat apart is dat je voor die functionaliteit wel in moet loggen op je Nest account via een computer, via de Android app is het in elk geval niet mogelijk om de zones te maken.

Het is zoals vaker het geval met mooie producten wachten op de “maar”. Dit is geen advertorial, maar wanneer je met de Nest Cams aan de slag gaat waan je je even in een wereld waarin producten precies doen dat ze beloven en de lucht is straalblauw. Nu zijn Nederlanders dat laatste sowieso niet gewend, maar er zijn weinig producten waar geen prijskaartje hangt aan je keuze. Of een product is lekker betaalbaar maar je neemt enkele nadelen voor lief, of een product is prijzig in de aanschaf maar biedt dan toch die luxere ervaring. A 200 euro zijn de Nest Cams verre van goedkoop, maar de inhoudelijke kwaliteiten zijn er wel naar. So far so good, en dat mag ook.

Wat echter niet direct duidelijk is is dat de Nest Cams zonder abonnement weinig meer is dan een veredelde beweging detector. Voor mooie zaken zoals hierboven genoemd zoals het instellen van gevoelige zones heb je het abonnement nodig. Je kan zonder live video kijken, je krijgt nog net een snapshot (foto) toegestuurd wanneer er beweging is zodat je de afweging kan maken om zelf live te kijken, maar daar houdt het bij op. Geen opnames en die snapshots zijn na welgeteld drie uur al weer weg. Ik noemde de 7 dagen / 1GB opnamecapaciteit bij het gratis plan van Arlo krap, vond de 12 uur die Canary in hun gratis plan matig, maar Nest wint hier met overtuiging de prijs voor “minst nuttig zonder betaald abonnement”.

In Europa betalen we dezelfde bedragen in euro’s, dus 10 euro per maand of 100 euro per jaar voor je eerste Nest Cam, met 5/50 euro voor elke extra camera wanneer je genoegen neemt met 10 dagen; iets wat veelal wel zal voldoen. Voor 30 dagen opslag mag je 300 euro per jaar voor je eerste camera aftikken, of 1350 euro in de komende drie jaar met twee cameras.

Hoewel de eerste ingeving is die prijsstelling de grond in te trappen moeten we niet vergeten dat het hier gaat om 24/7 opnames en met uitzonderlijk goede camera’s. Een alternatieve oplossing lonkt, bijvoorbeeld een stevige NAS, paar TB aan schijven en twee dikke camera’s, maar dat vereist wel moeite (of kosten om het te laten installeren), en zal zich ook pas op de langere termijn terug gaan verdienen, en dan ook vooral wanneer je echt geen genoegen neemt met het 10 dagen abonnement.

Ik begon de review ook bewust dat ik de doelgroep niet ben, want heb je al een stevige NAS, bijvoorbeeld een Synology waar Surveillance station bij zit, dan trek je die prijsverhouding verder scheef. Het hangt ook af van je eigen situatie: Zoek je de camera enkel als extra wanneer je op vakantie bent staat niets je in de weg om even een tientje te betalen voor een berg gemak en een extra laagje veiligheid; de prijs valt dus redelijk te relativeren. In elk geval genoeg om mij toch te doen twijfelen of zo’n compleet en moeite-vrij systeem toch niet handiger is.

Kunnen relativeren wil echter niet zeggen dat ik de huidige opzet dan ideaal vind. Ik begrijp de keuze voor gemak en dat je geen overdaad aan abonnementen wilt bieden, maar de abo-vrije oplossing blijft kortweg slecht en waarom is er geen voordeligere tussenoplossing? 5 euro voor 3 dagen opname en je zou je dagelijkse woon-werk afwezigheid en weekendjes en avondjes weg indekken zonder feature verlies, terwijl dit ook op vakanties voldoende tijd geeft om te reageren of je belangrijke opnamemomenten veilig te stellen. M.i. een gemiste kans om een al redelijk prijzig product toch niet iets toegankelijker te maken.

De Nest Cam ervaring zet de trend die de eerste Nest producten wisten te zetten door: Super installatie, super presentatie, compleet featurepakket en al met al allemaal uitstekende kwaliteiten. De beeldkwaliteit is top, video’s zijn uitzonderlijk vloeiend, nachtzicht is fantastisch, de kijkhoek is met 130 graden top, en het is van begin tot eind verwennering. Hoewel de Indoor en de Outdoor compleet anders ogen zijn het in essentie dezelfde camera’s en wat je over a zegt kan je over b zeggen, met als enige relevante verschil dat de Outdoor waterdicht is. Als complete ‘cloud video’ pakketten heb je verder ook niets nodig; geen kennis, geen luxe apparatuur, het werkt gewoon en daar valt wat voor te zeggen.

Hoewel draadloze camera’s voor je netwerk zijn het wel modellen die direct stroom vereisen en niet op een accu werken, al zijn knutsel-oplossingen met accupacks gezien de USB aansluitingen niet ondenkbaar. Vooral voor de Outdoor brengt dat wel de overweging mee waar je hem gaat hangen en hoe je de stroomvoorziening regelt. Eenmaal ophangen is het echter genieten van een vlotte, intuïtieve app ervaring met tal van logische zaken zoals notificaties, maar ook handige extra’s zoals de speciale ‘aware’ zones binnen het beeldbereik. Kortom: de gebruikerservaring is gewoon top.

De Nest Protect en de Nest Thermostat waren niet goedkoop, maar als complete en aantrekkelijke oplossingen kan je na aanschaf die prijs wel vlot vergeten. In het geval van de Nest Cams zit daar wel de zwaardere ‘maar’ van dit verhaal, want zonder het betaalde Nest Aware abonnement stort de functionaliteit geheel in. Hoewel ogenschijnlijk prijzig zit daar wel één van de unieke punten van de Nest cams in, namelijk dat ze 24/7 opnames maken en ook opslaan (tenzij anders afgesteld). Het gros van de concurrenten maakt opnames enkel na herkenning beweging of geluid (die dienen hier enkel als focuspunten op je tijdlijn), wat zowel een pluspunt is voor de Nest als dat het ergens begrijpelijk is dat je er dus ook wat meer voor moet betalen. Toch vind ik het jammer dat er geen goedkoper instap abonnement mogelijk is dan nu wordt geboden, want dat het de doelgroep in mijn ogen vergroot.

Heb je een NAS of eigen opslag? Dan zal de prijs van een Nest Cam Outdoor of Indoor met abo hem vermoedelijk van je wenslijstje drukken, al gaat dat bijna voor elk gesloten cloud systeem op. De doelgroep laat zich echter eenvoudig raden: mensen die aantrekkelijke, top kwaliteit camera’s in huis willen halen zonder te veel moeite te hoeven doen en er ook geen moeite mee hebben om daar stevig voor te betalen, zowel voor de aanschaf als voor het onmisbare extra abonnement. Maar hoewel prijziger dan bijvoorbeeld de Canary of de Arlo, wat gemak, kwaliteit en inhoud betreft legt Nest de lat hier op het hoogste niveau.

Edit: De vraag is reeds gesteld waarom er geen live opname is gemaakt voor de review. Zonder vergelijkingsmateriaal zegt een beeld of video echter erg weinig. Er zijn wel opnames gemaakt in een nieuwe, vaste opstelling en zodra er meerdere camera's binnen komen gaan we de beelden in dezelfde opstelling wel direct naast elkaar leggen.

Feedback op de review of vragen? Laat gerust een reactie achter!
tweakers - nomineer voor review van de maand

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Tijd over? Hier vind je nog bijna 350 andere reviews om je door je werkdag te slepen!

Terug naar boven

Heb jij ook een Nest Cam Outdoor 1-pack?

Mooie review.

Als pluspunt noem je : "24/7 opname ipv enkel bij beweging,..."
Ik zie dat meer als een minpunt, pluspunt zou zijn als je zelf kunt instellen hoe je dit wilt regelen(24/7 of movement).

Ik vindt het zeer vreemd dat je deze camera beoordeelt met 4 sterren. Het minpunten mbt abbo/kosten geeft aan dat je afhankelijk bent van de services van nest voor volledig gebruik, ik zou dit veel zwaarder laten meewegen, ongeacht de goede prestaties van de camera.
Hi, en dank je :)

Uiteraard kan je gewoon instellen dat hij niet 24/7 filmt.

Mbt de score: Welke opties heb ik? Is het een slecht product? Zeker niet. Het hele idee is dat de doelgroep op eenvoudige "zonder verdere shit" manier wordt geholpen, ik zou eerder geneigd zijn dan de 5 te geven simpelweg omdat het product voor die meer eenvoudige doelgroep juist uitstekend is. Dat er (zeker hier op Tweakers) veel mensen zijn die slim/handig genoeg zijn om andere oplossingen te vinden doet daar niets aan af. De enige reden dat ik toch puntjes aftrek is het gebrek aan meer betaalbaar abonnement danwel ietwat zinvolle gratis manier van gebruik, zeker gezien de niet misselijk prijs van 200 eur per cam om mee te beginnen. Zie je de kwaliteit daarin terug? Zeker, maar nu betaal je redelijk fors aan twee kanten. Tuurlijk zie ik liever de toevoeging om lokaal op te slaan, maar ik kan mij voorstellen dat dat een flink redesign vereist niet enkel van het product, maar de hele manier waarop Nest werkt en ook samenwerkt.

Ideaal zijn de sterren niet, maar vreemd lijkt die overweging mij ook niet. Ik hoop keer op keer maar dat mensen in elk geval een conclusie willen lezen voor de relevante nuance, maar ik ga zeker niet in het pricewatch overzicht de suggestie wekken dat deze twee iets anders zijn dan zeer goede cameras.
Bedankt voor de toelichting!
Het is mij iig wel duidelijk dat het Nest-concept (en de bijbehoorde prijsstelling en abbo-vorm ) niet bij mij past.
Sluit ik me bij aan. Voor een verdere toekomst had ik de NEST range aan producten wel als optie voor ogen. Maar deze review maakt zeer duidelijk dat het echt niet geschikt is voor mij. Bizar veel te duur incl. de vereiste abonnementen....
Thx. voor deze goede review dus!
Dat het duidelijk is geworden vind ik even goed een compliment :D Uiteindelijk is het mijn doel om je (duidelijk) te laten zien wat het is, niet om het te verkopen natuurlijk. Zou wel zorgwekkend zijn als alle producten in alle reviews bij je zouden passen, of niet zo zeer zorgwekkend, hooguit prijzig :D
Mee eens, voor mij zijn die cams géén 50 euro waard, laat staan 200 euro per stuk.
Als je al niet lokaal kunt opslaan is het zeg maar niks, nada...

Ik heb met een Foscam van 120 euro prima beeld, dag en nacht; abo kosten zijn 0, nul!
Maak opnames wanneer en hoeveel ik wil.
Snap niet dat mensen hier intrappen...
Ik volg je begin, maar je afsluiter niet. Waar trappen mensen precies in? Vergeet ook de lokale opslag en evt installatie e.d. niet mee te wegen, zet je de data vervolgens ook nog ergens weg als backup, hoe ga je om met evt falen van één van de verschilende onderdelen in die opstelling? Dat je zelf de doelgroep niet bent wil nog niet zeggen dat er geen redelijke doelgroep voor is, ik zal nimmer zeggen dat een product voor iedereen een aanrader is, dat is nagenoeg onmogelijk, maar ik denk toch dat de groep de eenvoud / geen benodigdge kennis of harwdare en een dergelijke app/cloud ervaring prefereert toch minimaal noemenswaardig is.
Een probleem wat ik heb met deze dingen, met de prijs die ze kosten zou het voor een dief lonen om de camera's te jatten :9
Ik geloof ook niet dat de NEST outdoor heel geschikt is om écht aan de buitenzijde van een (toegankelijk) pand te plaatsen. Inderdaad zeer gemakkelijk te jatten. En voor 200 euro per stuk (toch zomaar 75- 100 euro op Marktplaats dan dus??). Ook kabeltje doorknippen is bij deze opzet van de NEST outdoor zeer eenvoudig. Dus voor een volwaardige camerabeveiliging echt ongeschikt. Maar wel bijzonder interessant voor een eenvoudig stukje beveiliging. Past voor mij de prijs alleen niet echt bij.
Sowieso moet je toegang hebben tot de hele camera en kabel, dat laatste zal niet snel het geval zijn (koppelstuk in). Vergeet ook niet dat je vanuit 'de cloud' de melding krijgt als de camera offline gaat, niet vanuit de camera zelf. Kabeltje knip (of praktisch gesimuleerd, stroom eraf) = direct melding op je tel en tot het moment van uitschakeling alle beelden kunnen zien; alternatieven bieden in dat opzicht geen 'betere' oplossing tegen sabotage.

Wil niet zeggen dat het een volwaardige camerabeveiliging moet zijn, als je echt veel cams nodig hebt lopen de kosten wel serieus op. Op zich kan het wel, maar ik zie het ook meer als een oplossing waarvan men er één of enkele zal gebruiken, niet 10 voor bedrijfsbeveiliging.
Oh, die temper-beveiliging is wel mooie optie!! Die is wel de moeite om in de review te vermelden! (Of had ik daar overheen gelezen??).
Zou er wel in moeten staan... Mogelijk niet duidelijk genoeg?
Ik denk het... Zie het ook nu niet terug in het verhaal? (middels doorscannen hoor - even niet de tijd het hele verhaal op de letter nog eens door te lopen ;) )
*grinnik* Al zullen ze wel de kabel mee moeten fixen natuurlijk, die zit vast :D
Ik tel slechts eenmaal het woordje 'privacy' in je lange review. Hoe zit het precies met privacy met dit product? De camerabeelden gaan de cloud in en Nest is bij mijn weten gelieerd aan Google via de Alphabet holding. Lijkt me naast de forse kosten van de Nest aware dienst toch ook een belangrijk nadeel van deze oplossing.
Kan je onderbouwen dat het een nadeel is? Ik niet. Ze hebben een redelijk privacy statement, maar beoordelen? Dat kan twee kanten op gaan. 1) Ik schuif het van mij af, 2) ik zet m'n alu hoedje op. Die afweging kunnen mensen ook zonder mij maken toch.

Had er wellicht even op in kunnen gaan, maar meer dan een "ik denk er even over" alinea zou dat ook niet zijn en als gevolg vind ik het dan ook niet echt een gemis. Zijn wel meer dergelijke onderdelen waar je over kan denken die (al dan niet bewust) niet in een review worden opgenoemen, review na review.
Nou voor mij is die Cloudopslag zeker een even groot struikelblok als de abonnementskosten, lees op Tweakers dat een of andere Fabrikant klanten gaat compenseren om de gebruikersdata van hun vibrator werd verzameld. En hier staat in de cloud een camera gericht op je huis? En dar betaal je dan nog voor ook? Misschien vrij je je wel helemaal suf in die tuin... of sla je je kinderen o.i.d.: hoeven ze bij nest niet te zien, nog afgezien van vaak gebrekkige beveiliging en hackers en zo.
Ik zou het nog niet willen hebben als ze mij daarvoor de abonnementskosten zouden betalen.... dan vind ik inbrekers misschien nog wel minder eng.
Een Nest cam kan je liefdesleven dus ook spannender maken? :D Klinkt als een mooie sales pitch :D

Maar serieus: dat is een hele redelijke overweging, daar hoor je mij niet tegenin gaan. Een afweging die je zeker moet maken.
Top review!

Maar wat heeft die Nest Outdoor een flinke design flaw........wat een rare plek voor die usb kabel. Waarom niet aan de achterzijde of POE of een accu.
Cheers!

Accu met 24/7 recording lijkt mij onmogelijk, die afweging volg ik nog. De meest logische montage lijkt mij verder gewoon de kabel bovenop houden en de setting om hem te flippen te gebruiken. Met de huidige magneet moet je natuurlijk ook ruimte houden om de camera te positioneren?

POE lijkt mij ook een logische gedachte, maar ik vermoed dat ze de doelgroep (weinig technische mensen met enig budget en een voorkeur voor een makkelijke oplossing) dan uit het oog zouden verliezen? Das enkel een vermoeden.

[Reactie gewijzigd door Foritain op 10 maart 2017 12:34]

Een review over een camera zonder plaatjes die van de camera zelf afkomstig zijn? Hoe moet ik dan de kwaliteit beoordelen?
Ik dacht dat de laatste alinea daar wel duidelijk over was, maar wellicht is enige extra uitleg toch handig.

De camera staat in een positie die nul interessant is, je gaat uit mijn beelden nu niets interessants halen zonder dat je er zelf bent of dat er vergelijkingsmateriaal is. Ik heb verschillende situaties geprobeert (zogenaamd inbreken :D) maar was niet tevraden met de meerwaarde tov de schijn van meerwaarde. Een opname in een enkele situatie vergelijken met een andere camera een andere situatie geeft meer schijninformatie dan daadwerkelijke inhoudelijke meerwaarde, en dat is iets waar ik bijzonder voorzichtig mee om wil gaan.

één van de doelstellingen voor de reivews in 2017 is om meer productcategorien objectief te beoordelen, dat wil zeggen vaste, reproduceerbare methodes om voorbij de subjectieve indrukken te gaan. één product moet echter de eerste zijn waarbij er dus geen vergelijkingsmateriaal is. Zodra er straks twee of meer verschillende camera's passeren kunnen we wel echt wat meer zeggen over de kwaliteitsverschillen, kijkhoek e.d. en dat dan ook met beeld onderbouwen.

Tot die tijd zal je het moeten doen met de subjectieve beoordeling :) Dat is niet ideaal, maar het is niet anders.
Ik vind de camera er goed uit zien maar al dat cloud gedoe bevalt me totaal niet. De gratis versie (zonder abonnement) heeft een live streaming functie. Kun je deze functie niet gebruiken om lokaal beelden op te slaan?

Ik ben ook benieuwd naar nachtbeelden van de camera. Kun je daar nog iets van laten zien? Zijn deze scherp en duidelijk, en wordt er gebruik gemaakt van IR leds?
Ik kom nog even terug op een degelijk nacht beeld, ik moet nml nog goed monteren :)

Omdat je live kan streamen zou je met een trucje moeten kunnen opnemen. Ik heb daar kort naar gezocht, maar 1-2-3 niets van gevonden. Het zou wel erg leuk zijn als dat kon, 100% eens.
Ik gebruik het programma Blue Iris om videobeelden op te nemen. Dit programma is in staat om op vele verschillende manieren camerabeelden te "importeren" en vervolgens live weer te geven, op te nemen en motion detection op uit te voeren.

Weet je wat voor stream output de camera geeft? Is dat bijvoorbeeld RTMP, RTSP of misschien MJPEG?
Ik heb geen flauw idee om eerlijk te zijn, onder het motto 'liever lui dan moe' en het niet kunnen vinden van een geschikte oplossing in de eerste 2 pagina's Googlen "Record Nest Cam footage" besloten dat het wel goed was.

Ben het er wel mee eens dat een Nest met NAS/Local storage super zou zijn, al was het maar dat echt aantrekkelijke camera's zeldzaam zijn. Vooral die Outdoor is toch uh.. sexy :D
Ik mis eigenlijk een video in het donker waarin je de inbreker speelt. ;)
Die heb ik serieus wel, maar ziet er belachelijk uit. Zal kijken of ik hem terug kan vinden voor je ;)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen