Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster P2470HD Zwart Review

DennusB 29 november 2009, 10.679 views

Samsung Syncmaster P2470HD Zwart

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Mooie touch buttons
  • Mooie remote
  • Super luxe design

Minpunten

• Automatisch contrast is soms iets té enthousiast en maakt van je kamer bijna een disco
  • Ik had nog wel een 2e HDMI aansluiting willen zien

Ik heb sinds 2 dagen nu de Samsung P2470HD, en ik blijf weer bij mijn standpunt.
Samsung is en blijft gewoon een topmerk met super degelijke spullen.
Het scherm ziet er super luxe uit met dat glazen randje, en het zorgt ervoor dat hij echt indruk maakt.
Het monteren van de voet en het scherm zijn ook super simpel en zo gepiept.
Na de eerste keer aanzetten krijg je wat vragen te zien(land, taal, enz enz).
Hierna kan je direct aan de slag met het scherm.

Voor nu heb ik op het scherm mijn PS3 aangesloten(HDMI, 1080P) en mijn Computer(DVI, 1080P).
Het beeld wat hier uit komt is echt verbluffend. De kleuren zijn top, het beeld is haar en haarscherp, en het contrast past zich mooi aan aan de hoeveelheid op je scherm.
Het automatische contrast is wel gelijk het enige minpunt, bij films is de sensor veel te gevoelig, en is het net of je in een disco zit!
Zodra je het contrast gewoon vastzet is het weer super kijken!

De specificaties van het scherm zien er ook allemaal top uit, en die worden waargemaakt ook.
De aansluitingen zijn stevig(niet van die goedkope dingen) en doen het zoals het moet.
De touch-knoppen aan de voorkant werken ook echt fijn, en je hoeft niet je duim door het scherm te duwen om hem aan of uit te zetten.

De meegeleverde afstandsbediening is ook fijn, niet te groot en niet te klein.
Alle nodige knoppen zitten erop en hij weegt niet veel!

Al met al ben ik weer super tevreden met mijn zoveelste Samsung scherm.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster P2470HD Zwart?

Niet om te mierenneuken, maar de meeste tweakers zullen toch meer willen weten dan wat je vind over de touchknoppen, styling, contrast, aansluitingen.

Bv, te denken aan backlight bleeding, ghosting, kijkhoeken.
Schermgrootte 24" W
Brightness (Typical) 300 cd/m²
Contrast Ratio (Typical) DC 50 000:1 (1 000:1)
Resolution 1 920 x 1 080
Response Time (Typical) 5 ms
Kijkhoek (Horizontaal/Verticaal) 170˚ / 160˚
Kleur ondersteund 16,7 M
Signaalingang Videosignaal Analog RGB, DVI, HDMI, Component, SCART, TV (Digital TV / Analog TV)
Sync. Signaal Separate H / V, Composite
Connector D-sub, DVI-D, HDMI, Component, SCART, DTV Tuner, Optical Out, Audio In, Headphone Out, CI-Slot
Power Power Consumption 52 W
Standby-verbruik (DPMS) < 2 W
Type Built-In
Feature Plug & Play DDC 2B
Mac-compatibiliteit Ja
Multimedia Luidsprekers 3 W x 2 CH (Dolby Digital Plus, SRS trusurround HD)
Wandmontage Ja (100 x 100)
Kleur panel Rose Black
Optional Accessory Afstandsbediening, D-SUB-kabel
Special Feature Built-in DTV (DVB-T / C) Tuner, Sound: Dolby digital plus, SRS trusurround HD . Optical digital sound (SPDIF), Scart, Component, HDMI (V1,3), Supporting 1 080 P Input, CI-slot
Dimension Productafmeting (met standaard, BxHxD) 593 x 445 x 189,5 mm
Standaard Type Simpel
Function Tilt (0 ~ 20)

Was dat op reactie naar sh1nigami? :P
hey,
ik heb even een vraagje over deze tv met zijn geluid,
kan ik op deze monitor ook een 5.1 surround set koppelen??
want als ik hem koop wil ik dus ook een 5.1 erbij doen.
dus, stuurt deze monitor ook 5.1 geluid uit?? via een optical ofzo....
Uit de handleiding:
Verbind de optische kabel tussen de uitgang [DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)]op uw tv en de ingang Digital Audio van de thuisbioscoop.
Wanneer de bovenstaande verbinding wordt gevolgd, voert de optische aansluiting slechts een 2-kanaals audiosignaal uit. U hoort alleen geluid uit de linker- en rechterluidspreker van de thuisbioscoop en uit de subwoofer. Voor een 5.1-kanaals audiosignaal sluit u de [DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)]-aansluiting van de dvd-speler of satellietontvanger (Anynet-apparaat 1 of 2) rechtstreeks aan op een versterker of op de thuisbioscoop en niet op de tv.
Alleen één thuisbioscoop aansluiten.

Televisie geeft dus geen 5.1 door.

[Reactie gewijzigd door Kurt_Knakker op 29 oktober 2010 11:26]

Zit een aardig prijskaartje aan. :P
250 euro een aardig prijskaartje? Valt wel mee voor zo'n mooie monitor :)
Het is ook iets meer dan enkel een monitor, ik heb hem ook
Is de automatische contrast functie uit te zetten? Kan je ook wat foto's maken? Wil hem wel ff zien een echte omgeving ;)
Die is uiteraard gewoon uit te zetten :) Je kunt dan kiezen voor meerdere contrast opties als "Movie" enzovoorts.
Een foto zal ik morgen even knippen! :)
Bedankt!

Ik heb nu een Benq E2200HD, ook 16:9 en voorzien van HDMI. Ik gebruik hem voornamelijk voor de X360. Echt een top ding. De Samsung trekt mij aan vanwege de extra inches en de extra aansluitingen zoals TV tuner, component en optisch geluid. En hij ziet er nog erg goed uit ook! Ik denk dat ik hem binnenkort maar moet bestellen.
Weet iemand hoe je de kanalen-volgorde / nummering van de zenders (digitenne) kunt aanpassen? Alvast bedankt!
Er zit ergens een knopje fav. cha links van je afstandsbediening, kijk daar eens na... Volgens mij moet je 't zo veranderen.
Ik heb ook een vraagje, want volgens mij werkt de dvi-d niet voor mijn pc :s .
Ik kan mijn pc niet aansluiten via vga en dvi.. Wel kan ik de laptop extern aansluiten.
En ook heb ik geen idee waar die cd voor nodig is :p , want hoe ik wil ik die dvd installeren als ik gen beeld heb :D ?
Misschien ligt het aan mijn pc, wel raar maar 't kan. zal eens een andere monitor proberen... Maar heeft niemand anders hier problemen mee? Ik gebruik trouwens een andere vga kabel, een dikkere.
Weet iemand ook of je de p2470hd kan kantelen?
Die van mij staat behoorlijk naar beneden gericht, geprobeerd om 'm naar achteren te kantelen maar ik ben bang dat de poot dan afbreekt.
Hey, ik heb hetzelfde probleem, volgend smij kan dit niet!
Enige minpuntje voor deze voor de rest erg goede monitor.
Gewoon even een boekje ofzo eronder gooien zodat hij wat naar achter gekanteld staat 8)7
Ik kan hem wel gewoon naar voren en naar achter kantelen?
Even beetje kracht zetten, maar hij kan wel degelijk een stukje kantelen :D
Thanks!!

Even wat krachtiger omzetten en hup daar gaat ie.
Was even flink zoeken op internet, ik had ook meteen bij tweakers moeten kijken :P

Mooi schermpje hoor :-)