Packard Bell Easynote TJ65-CU-005 Review

Tonvandenhurk 29 november 2009, 478 views

Packard Bell Easynote TJ65-CU-005

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • HDMI aansluiting
  • Goed voor huis tuin en keuken gebruik
  • Mooi design

Minpunten

• Niet bedoeld als gamelaptop
  • Door het vele glimmende zwart zijn vette vingers goed zichtbaar

Ik was wel weer eens toe aan een nieuwe laptop aangezien mijn oude laptop (een antieke 386) al jaren niet meer werdt gebruikt en stof staat te happen in de kast. Na wat kijken en vergelijken heb ik in juni een packard bell TJ65 gekocht, mede omdat er een HDMI aansluiting op zit. De processor is een Pentium T4200. Niet een van de nieuwste en snelste van dit moment, maar voor een dergelijk notebook toch zeker wel acceptabel. De laptop is mooi afgewerkt en de knoppen goed weggewerkt. Tevens zijn sommige knoppen als touchpath boven het toetsenbord beschikbaar.
Ik gebruik de laptop vooral om op vakantie films en video mee te kijen, en dan is een 16:9 scherm wel handig. Het enigste nadeel wat ik tot op heden heb kunnen ontdekken is de slechte ondersteuning die packard bell biedt. Er zijn alleen drivers voor Vista te vinden. (tegenwoordig ook een paar voor windows 7). Dit terwijl ik er liever XP op had gezet.
Ook de extra spullen die al pre-intalled zijn heb ik weinig tot geen behoefte aan en heb dan ook weer zo snel mogelijk verwijderd. De harde schijf is voor het normale gebruik snel zat, alleen een beetje aan de kleine kant (circa 280 gig).
Ik heb geprobeerd om er spelletjes op te spelen, maar de nieuwere spellen zoals Call of duty 4 en Wolfenstein zijn nauwelijks speelbaar. Daar is zowel de processor als de Geforce G105M net iets te langzaam voor.
Voor de rest is het een zeer goede laptop voor een redelijke prijs (ik heb er ongeveer 400 voor betaald).

Heb jij ook een Packard Bell Easynote TJ65-CU-005?