Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Alto Cordless Review

mykene 29 november 2009, laatste update op 29 november 2009, 991 views

Logitech Alto Cordless

Pluspunten

• goedkoop
  • goede usb 2.0 hub
  • strak toetsenbord
  • receiver is compatible met logitech muis

Minpunten

• magneetjes in toetsenbord
  • geen os x software

Ik ben erg tevreden met deze notebook houder. Allereerst viel mij de prijs reuze mee, ik heb hem voor 35 euro gekocht. Op de Logitech site staat dit ding met een adviesprijs van 99 euro.

Wat mij eerst opviel was dat het toetsenbord netjes op de standaard past. Dit wordt bij elkaar gehouden door magneetjes. Er zitten 2 magneetjes in het toetsenbord en 2 op de houder. De magneetjes op het toetsenbord zitten voor, waar je handen op steunen. Dit heeft echter als nadeel dat mijn bankpas hier door kapot is gegaan. Als ik aan het internet bankieren ben leg ik mijn pas op mijn bureau, dit keer blijkbaar iets te dicht bij de magneetjes. Let hier dus op.

Bij het installeren had ik ook geprobeerd om mijn Logitech muis uit een mx3000 desktopset toe te voegen, dit werkte gewoon. Ik kan zelfs mijn toetsenbord wisselen. Dit is erg handig, omdat ik dan niet nog een losse ontvanger moet hebben die weer een usb port in beslag neemt.

De USB hub ben ik erg tevreden over. Ik heb het idee dat deze aardig de snelheden haalt van usb 2.0. Verder is deze hub powered, dat houdt in dat er een losse netadapter wordt meegeleverd, zodat de laptop niet zelf de stroom voor de hub hoeft te leveren.

De software, net zoals veel logitech producten, is er alleen voor windows, niet voor os x. Dit vind ik jammer, aangezien ik op een macbook werk. Dit is een groot minpunt, ik kan dus niet de logitech setpoint opties gebruiken.

De notebook wordt een stuk omhoog gehaald door de standaard, hoeveel weet ik niet precies, de foto's geven een aardige indruk denk ik. Verder is het mooi dat de rubbertjes, die onder mijn macbook zitten, precies op de standaard passen. Ik vind het bovendien stevig genoeg aanvoelen.

Over het algemeen ben ik erg tevreden met de Logitech Alto Cordless, met name de prijs en de usb hub zijn erg goed. Verder staat mijn notebook een stukje hoger en stevig. De software is echt een minpunt en de magneetjes is iets om goed op te letten. ik denk dat dit een prima notebook houeder is voor een prima prijs.

Heb jij ook een Logitech Alto Cordless?

Ik heb hem zelf ook gekocht en ben er zelf ook erg tevreden mee :)