Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 52 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Edifier M1370BT Review

pelle888 1 maart 2017, laatste update op 1 maart 2017, 265 views

Edifier M1370BT

Prima speakersetje voor de prijs. De speakers produceren een helder geluid en gaan best wel hard. De subwoofer valt een beetje tegen. De afwerking kan beter en produceert best weinig geluid zeker in verhouding met de speakers.

Pluspunten

• Bluetooth
  • Onopvallend ontwerk
  • Uiterlijk speakers is erg strak
  • Speakers geven veel geluid voor de afmeting
  • Goed geluid voor PC speakerset
  • Prijs (gekocht voor 44)

Minpunten

• Afwerking subwoofer benedenmaats. Er zijn lijmresten te zien en heeft spleetjes waar het hout tervoorschijn komt
  • Bluetooth bereik valt tegen
  • Bass valt op de max tegen, de Edifier R1280 heeft een beter bass zonder dat die een subwoofer heeft.
  • 3.5mm jack uitgang van slechte kwaliteit. Ik heb een andere kabel moeten gebruiken die zorgt minder snel voor gekraak

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 2
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4

Edifier M1370BT

Opzoek naar een speakersetje voor de PC kwam ik uit bij Edifier M1370BT. Ik heb al speakers van Edifier die mij goed bevallen dus daarom keek ik eerst naar dit merk. Als je kijkt naar andere PC speakersetjes in deze prijsklasse kom je vooral Logitech tegen, ik persoonlijk hou niet van het uiterlijk van de speakers van Logitech.
Specificaties
M1370BT TOTAL POWER OUTPUT: RMS 8W x 2 + 18W
SNR: ≥85dBA
INPUT SENSITIVITY: R/L: 450 mV50mV SW: 100 mV20mV
BASS UNIT: 5 inch (131mm), magnetically shielded, 8Ω
TWEETER / MID-RANGE: 2¾ inch (73mm), magnetically shielded, 4Ω DIMENSION: Satellites: 90 mm x 158 mm x 100 mm (WxHxD) Subwoofer: 164 mm x 192 mm x 278 mm (WxHxD)
WEIGHT: Approx. 4.1kg/4.83kg net/gross
Inhoud doos
De speakers komen in een stevige doos die er aardig uit ziet, waar het product goed op te zien is en het merk Edifier. In de doos zit een handleiding, de 2 speakers, subwoofer en de kabels. Aan elke speakers zit een kabel vast met een RCA uiteinde en er zit een 3.5mm jack kabel bij. De kabels lijken niet van een al te beste kwaliteit.

Wanneer je de speakers uit de verpakking haalt valt op dat de subwoofer niet echt zwaar is. Als je naar de afwerking kijkt dan vind ik de speakers er bijzonder goed verzocht uit zien, strak en niet opvallend. Ze passen onder mijn monitor, wat natuurlijk ideaal is. De afwerking van de subwoofer valt me tegen. Je ziet aan een zijkant duidelijk lijmresten zitten en spleetjes waar de houtkleur te zien is. Dit is niet het geval aan de voorkant, die ziet er strak uit met alleen de naam Edifier en een gat waar het geluid uit komt.
De praktijk
De speakers klinken op zeer goed en helder als je de volumeknop op de helft hebt. Ook zit er nog redelijk wat bass in voor het formaat van de speakers of eigenlijk moet ik zeggen speakertjes. Het geluid kan wanneer je in de buurt komt van het maximale volume wel wat vervormen dit is echter erg afhankelijk van het nummer.

De subwoofer valt wel een beetje tegen, zeker als je het vergelijkt met de Edifier R1280T. Dit is een boekenpanksetje(2.0), dit setje heeft een betere bass dan de subwoofer. Wanneer je het volume op max hebt staan valt het echt op dat de subwoofer niet heel veel power heeft.

Het setje bevat ook bluetooth wat voor deze prijsklasse niet vanzelfsprekend is. De bluetooth werkt goed zolang je maar in de buurt blijft. Het bereik valt een beetje tegen. Als je in dezelfde kamer bent zou je er geen last van hebben maar een muur kan het signaal al behoorlijk verpesten. Mijn mobiel vond de speakers zonder enig probleem.

Gekraak, 3.5mm uitgang van de subwoofer is nogal kieskeurig. De kabel moet er helemaal in zitten, als de kabel in het begin rare bochten maakt kan dit voor gekraak zorgen. Ik heb verschillende kabels geprobeerd en ook op andere speakers daar zorgen de kabels niet voor enig gekraak.
Ben je opzoek naar een PC speakerset is dit zeker een goede optie. Het uiterlijk ziet er erg strak uit en past goed bij de meeste set-ups. De speakers passen onder de monitor wat makkelijk is als je weinig ruimte hebt.

De bouwkwaliteit is over het algemeen ok, de speakers zijn van goede kwaliteit en de subwoofer valt wat tegen. Dat de 3.5mm uitgang niet van een al te beste kwaliteit is kan erg storen. Dit vind ik dan ook het grootste min punt. Als je dus vaak je speakers verplaatst kan je beter kijken naar wat anders.

Het feit dat je bluetooth hebt voor deze prijs is uitzonderlijk. De bluetooth werkt goed als je in dezelfde kamer bent, wordt de afstand echter groter dan stottert het geluid snel.

Als je niet van Logitec speakers houd die toch dit segment domineren zijn deze speakers een goede keuze.

Dit is mijn eerste echt uitgebreide review, graag hoor ik feedback :)

Heb jij ook een Edifier M1370BT?