Specificaties 2,2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 6700 classic Zwart Review

wolfero 23 mei 2010, 5.044 views

Nokia 6700 classic Zwart

Pluspunten

• Goed Menu
  • Helder scherm
  • Goede SMS telefoon

Minpunten

• GPS Fix duurt lang

Nokia 6700
De Nokia 6700 Classic. Het paradepaardje van Nokia. Hij wordt bij heel veel abbo's aangeboden en is sinds juli 2009 op de markt. De Nokia 6700 is de opvolger van de 6300. De Nokia 6700 is in zijn geheel strakker vorm gegeven dan de Nokia 6300. De Nokia 6700 bevat HSDPA, 3G, UMTS, GPS, GPRS, Bluetooth functionaliteit.

Inhoud verkooppakket
In de doos zit natuurlijk de nokia 6700 classic, een dunne lader, datakabel ( overigens maar 20 cm lengte van usb aansluiting tot usb aansluiting! ) en een 1 gb micro sd kaart. Na het laden van kaarten via Nokia Maps was deze al voor de helft gevuld, zodoende heb ik later een 8 gb kaart gekocht. Nu kan echt alles er op.

Design
Zoals zojuist gezegd zit de Nokia 6700 strakker in zijn huid dan de 6300. Het scherm loopt over in het touchpad. Hieronder bevindt zich het keypad, wat niet te verwijderen is en uit zijn geheel uit kunsttof bestaat.
De achterkant bevat een RVS batterij klepje. Hier staat 'NOKIA' in gegraveerd. Tevens bevat de Nokia 6700 een 5 Megapixel camera. Boven de camera zit een led flitser, waar aan de rechterzijde '5 Megapixel Autofocus' staat toegevoegd.

Bediening
De bediening werkt haast hetzelfde als bij alle andere candy bar toestellen van Nokia. Het hoofdscherm is ingedeeld met losse 'widgets'. Zo kan men een zoekvenster instellen en een snelkoppeling balk toevoegen. Dit zat al in de N95 en andere smartphones van Nokia.
Het menu is naar smaak in te delen, de snelkoppelingen zijn helder weergegeven.

Noise Reduction
Op de Nokia 6700 zit noise reduction, dit probeert zo goed als mogelijk omgevingsgeluid weg te filteren. Dit werkt goed, zo stond ik laatst buiten in de wind, en diegene met wie ik telefoneerde zat in een volle bus. Toch konden we elkaar goed verstaan. Dit komt omdat de noise reduction tweezijdig werkt, dus als de beller aan de andere kant van de lijn geen Nokia 6700 heeft, maar wel veel omgevingsgeluid, dan filtert de Nokia 6700 van de andere beller alsnog het omgevingsgeluid weg voor een prettig gesprek.

GPS Functie
Voor de GPS functie zijn er kaarten verkrijgbaar op nokia.com. Deze zijn gratis. Je kunt wel uitbreiden naar de navigatiesoftware, hiervoor moet een los bedrag worden betaald per jaar/maand.
Het verkrijgen van een cold Fix kan zo'n 10 minuten duren. Hierna fixed hij hem wat sneller.

Er zijn twee mogelijkheden voor het binnenhalen van kaarten. Velen zullen bij het horen van A-gps denken dat er netwerk gebruik nodig is. Dit kan ook zonder! In eerste instantie staan er geen kaarten ge´nstalleerd op de geheugenkaart. Daardoor download de telefoon kaarten vanaf nokia servers. Onder het menu kaarten -> instellingen kun je instellen dat de telefoon geen gebruik van het netwerk mag maken. Vervolgens hang je de telefoon aan de computer, download het programma Nokia Map Loader en je kan beginnen met het laden van je kaarten op je telefoon. Enkel de navigatie licentie kost nog geld. Maar het kan zomaar zijn dat dit ook gratis wordt, aangezien Nokia voor veel telefoons navigatie al gratis heeft gemaakt.

Na een aantal maanden
Ik heb de Nokia 6700 nu een aantal maanden, van de 3 toestellen die hier in huis zijn van de nokia 6700, zijn er al 2 terug geweest voor reparatie. Het scherm of de software functioneerde in die gevallen niet helemaal.
Zelf is bij mij het toestel een keer 'gecrasht'. Op dat moment deed ik een spelletje, stond er muziek op en kwam er een sms binnen.

Gps is niet bepaald handig, even snel je locatie achterhalen zit er gewoon niet in. Tevens gebruikt hij behoorlijk wat stroom tegenover mijn oude nokia 1650, ik weet dat het geen vergelijking is, maar als je echt een telefoon zoekt waar je een week lang mee kunt 'werken' dan kan je beter een 1650 hebben als een 6700.

Heb jij ook een Nokia 6700 classic Zwart?

Het paradepaartje van Nokia? Goede SMS telefoon zonder Qwerty toetsenbord?

[Reactie gewijzigd door N1ckk op 28 februari 2010 19:26]

Dan is het juist een goede SMS telefoon. Qwerty werkt niet fijn. Ik heb meerdere toetsenborden geprobeerd, maar het valt altijd tegen. Gewoon T9 aan en je 0 t/m 9 toetsen, moet jij eens kijken wie er het snelst is.
Akkoord dat Nickalicious ff kort door de bocht ging, maar in de kroeg pas nog een wedstrijdje gehouden onder 5 personen en deze tweakert was toch wel veruit de snelste met zijn azerty-tobo'tje :)
Ik weet het niet maar de GPS fix is vrij snel bij mij.
Zit er geen o,3 mp camera aan de voorzijde?
Interesante review ,vooral over noise reduction .
Tja en netzoals hierboven een parade paardje ?
Nee ,dat is ie toch niet. ........en eigenlijk ook nooit geweest .
De 6300 is toendertijd maanden opgevoerd als parade paardje ...maar dat was ie ook niet., ook al zijn er heel veel van verkocht in nederland / europa..
Toen de 6700 vorige jaar kwam ,waren er al zoveel modellen geavanceerder .
Verder is het een leuke review .,
duidelijk en informatief en persoonlijk.,
****sterren .,
Heb de Nokia 6700 classic (zwart) nu 5 maanden in mijn bezit, en wat het moet doen, doet het perfect. Erg goede geluidskwaliteit, het menu werkt snel, en smsen gaat soepeltjes. Het apparaat voelt erg solide aan. Heb het apparaat al meerdere keren laten vallen (hard), en hij werkt nog uitstekend. Aanrader voor mensen die fatsoenlijk willen bellen en smsen, zonder alle poespas. Enige minpunt is de trage GPS fix.