Specificaties Full HD met 16x opt. zoom - Bekijk alle specificaties

Panasonic HDC-SD20 Zwart Review

BollegijsNewbie 28 november 2009, 1.203 views

Panasonic HDC-SD20 Zwart

Pluspunten

• Klein, licht, goed beeld

Minpunten

• Slecht beeld bij weinig licht

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Deze camera gekocht omdat de vorige toch niet goed genoeg was voor mijn 107cm plasma.(persoonlijke mening). Camera gekocht met 16 gb video HD sdhc kaart van SanDisk dit is genoeg voor twee uur filmen.

De Accu is niet helemaal geweldig. Je kunt er ongeveer een uur mee filmen dan is het gebeurd, dat is een beetje aan de lage kant vooral als je een hele dag weg gaat. Je kunt het apparaat ook rechtstreeks voeden maar dan laad de accu niet op (gaat via zelfde voeding). een 2e zwaardere accu is eigenlijk te duur voor de hobby (meer dan 100 euro)

Over de beeldkwaliteit ben ik in lichte omgeving goed te spreken is echt wel scherp en helder maar zodra het donker word word het bedroevend. Er zit een led licht voorop maar verwacht daar niet te veel van. de beelden zijn slecht te noemen echt blokvorming, er zit ook geen nightschot meer op, wel kun je scene standen kiezen voor weinig licht daar word het wat beter van.

De design is leuk, wat word het allemaal klein en licht in vergelijking met de vorige. Ook het touchscreen is wel goed handelbaar alleen laat snel wat vlekken achter, apparaat past in principe in je binnenzak.

Bewerking is ook nog een hele klus je moet toch wel een redelijke pc hebben om het een beetje vlot te doen, ik gebruik nu pinnacle studio 12 om het om te zetten valt me op dat converteren naar divx de beeldkwaliteit echt achteruit gaat (en bij de donkere vooruit omdat het minder scherp word).

Hele leuke camera voor de hobby ideaal om mee te nemen :)

Heb jij ook een Panasonic HDC-SD20 Zwart?

Ik heb de camera nu een half jaar in mijn bezit en ben tevreden. Mooi helder full HD beeld. Dit is echt super. Wat ik minder vind is dat de kleuren overdag wat flets overkomen.

Voor het bewerken van de HD beelden heb ik ook aardig wat problemen. Als je deze camera aanschaft en je HD beelden wilt bewerken, koop er dan meteen een goede pc bij....