Toshiba Satellite S50-B-138 Review

lola 27 februari 2017, 76 views

Toshiba Satellite S50-B-138

Fijne laptop met een strak en slank aluminium design. Grootste minpunt voor mij is de dedicated GPU die tegenvalt. Spellen van een paar jaar oud trekt hij niet zo goed. Verder een zeer draagbare, solide laptop waar je ook zonder problemen Linux op kunt draaien.

Pluspunten

• Voelt zeer solide aan
  • Dun en licht
  • Zeer stil (praktisch onhoorbaar) tenzij je er echt veel van vraagt
  • Verlicht toetsenbord

Minpunten

• GPU valt tegen
  • Maakt best wat lawaai bij gamen
  • Accuduur is prima, maar beloofde duur wordt ook met zuinige instellingen lang niet gehaald

Fijne laptop met een (mijns inziens) mooi en strak aluminium design. Doordat hij zo slank en licht is heb ik niet het idee dat het een 15" laptop is.
De integratie van de Harman/Kardon speaker is mooi, maar het blijft toch laptop geluid dus verwacht geen wonderen.
In het scherm zit een lichte speling, maar verder voelt de laptop erg stevig aan. Het scherm is helder en zeer scherp, maar in de zon helaas slecht leesbaar.

De enige reden dat ik soms een beetje spijt heb van de laptop is dat de dedicated GPU me tegenvalt. Destijds net uit en ik had er zelf blijkbaar te hoge verwachtingen van. Spellen van een paar jaar oud trekt hij niet zo goed, maakt daarbij continue best wat geluid en wordt flink heet. Nu is dit natuurlijk ook geen gaming laptop, maar ik had gehoopt Skyrim wel te kunnen spelen zonder lag.

Voor andere doeleinden vind ik het echter een fijne, handzame laptop waar je ook met Linux goed mee uit de voeten kunt.

Heb jij ook een Toshiba Satellite S50-B-138?