Brother MFC-6490CW Review

cogmios 27 november 2009, 3.038 views

Brother MFC-6490CW

Pluspunten

• A3 All-in-one tegen zeer betaalbare prijs. Ik denk dat als je die eenmaal hebt dat je niet meer zonder kan
  • sheetfeeder werkt goed, ook voor A3 krantjes
  • fax uitgebreid ; uitegebreide foto ondersteuning
  • linux support
  • alle bediening zowel vanaf het apparaat vanaf erg goed front color display als ook vanaf werkmachines e.g. laptops
  • downloadable admin tools
  • 2 lades voor papier zodat je er een met A3 kunt vullen en de andere met A4
  • wifi support excellent (wpa2) werkt super (as well as wired, usb e.d.)
  • veel protocollen support

Minpunten

• Je moet echt de handleiding helemaal goed doorlezen om een beetje op weg te komen met het aantal functionaleiten dat hierin zit. Het gaat je wat dagen kosten als je echt alle mogelijkheden wilt proberen.

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 5
Inktverbruik Score: 4
Na 10 jaar moest ik weer aan de nieuwe printer. Lang gezocht en toen deze A3 all-in-one gevonden. Hij doet het superb. Faxen, Scannen, Printen en alles op A3 formaat. Ondersteuning voor allerlei protocollen en ook Linux. Ik ben er absoluut enorm blij mee.

- scannen kan op hoge resolulties bij gebruik van de Brother software
- er is denk ik geen vergelijking op de markt voor een A3 all-in-one, dus al die keren dat ik a3 scans maar langs me heen liet gaan zijn nu voorbij
- scannen kan naar 5 verschillende ftp lokaties, emails uit het adressenboek, naar een OCR verwerker draaiende op een ontvangende machine of als bestand opgeslagen worden op een andere machine. Erg handig. Hetzelfde kan ook bereikt worden dmv bediening vanaf een pc. Via de software kun je deze functies ook aansturen.
- fax ondersteuning is enorm. Ik ben nog niet eens door de complete feature set heen. De telefoon kabel in de printer, de kabel die eruit komt vevolgens weer naar je telefoon en dan instellen of je er nog een antwoordapparaat achter hebt, of je de printer wil laten afhandelen dat er oftewel een telefoon of fax aankomt enz.
- de foto centrale werkt erg goed. Gewoon geheugenkaartje erin (lange lijst van ondersteunde geheugenkaartjes) of pixbridge en je hebt de keuze uit een groot aantal opties. Op het vrij coole displaytje op de voorkant kun je een slideshow doen, door je fotos heen wandelen, indexen afdrukken, 1 foto afdrukken of de foto improven met allerlei functies (red eye reduction / auto verbeter / etc).
- het displaytje heeft zelfs de optie voor verschillende wallpapers...
- printen op A3 is enorm cool. Eindelijk niet meer knutselen om mijn spreadsheets op een A4 te krijgen en nu echt leuke boekjes maken.
- daarnaast ziet hij er gewoon echt cool uit. de knopjes werken ok, voelen goed, de quick start is niet in het chinees met korte plaatjes maar doordacht en ik denk idiot proof. er zit gewoon een dik boek bij met de volledige handleiding en niet slechts een pdf op een cd (ook al staat ie ook op de cd).
- de software die erbij zit is ook vrij idiot proof en je kunt er vrij veel mee en ik denk wel een tijdje zoet mee zijn om helemaal uit te zoeken welke functies er allemaal te bespelen zijn
- de brother support site zag er vrij goed uit en je kon er admin tools downloaden om over het netwerk e.g. printerbeheer te doen e.d.
- zie ook linux deel op de support site
- qua energie zuinigheid, geluids beperking, inkt gebruik heeft hij het blauwe engel certificaat en dat betekent "vrij goed" (zie aldaar).

disclaimer: ik heb absoluut niets met brother te maken verkoop ook niets maar ik ben absoluut super enthousiast over deze A3 ALL in ONE. A4 all-in-one's zijn bij deze verleden tijd. Echt een super gaaf ding.

Heb jij ook een Brother MFC-6490CW?

Kan deze ook dubeelzijdig scanner, ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe printer.

Guy
Er wordt niets over dubbelzijdig scannen vermeld.
Je kunt wel 50 vel achter elkaar scannen.

Ik ben erg benieuwd naar het inkt verbruik.

Voor A3+ is het een mooi apparaat waar een hoop in en op zit voor een mooie prijs.
Dezelfde printer is ook met duplex te krijgen als Brother MFC-6490CDW (de D is dus de clue).

Een behoorlijke zwakte is dat de printer blijkbaar niet weet of er A4 of A3 in een bak zit.

[Reactie gewijzigd door max3D op 19 september 2010 18:04]

op de printer zelf is in te stellen in welke bak welk papier zit. Dus als je dan vanuit windows print naar bijvoorbeeld A3, kiest de printer zelf de juiste bak.
Dus A4 in de bovenste bak, A3 in de onderste, even instellen, en dan werkt ie prachtig.