Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF700-Cu Review

Nakebod 5 november 2005, 501 views

Zalman VF700-Cu

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Goede koeling
  • Zelfs op normale fan speed is hij erg stil
  • Prijs/kwaliteit verhouding is prima in orde
  • Molex stekker met 4 Fan aansluitingen (2x 5v, 2x 12v)

Minpunten

• Iets waar bijna niet onderuit kan komen als je een VGA cooler neemt: 1 PCI slot kwijt.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
De stock cooler van mijn MSI GeForce 6800 GT 256MB DDR3, NX6800GT-TD256 is op verschillende snelheden in te stellen via een schuifje.
Echter het geluidsniveau tussen minimaal, en een klein beetje open, is enorm!
De geluidsproductie is mijn voornaamste reden geweest om over te gaan tot de aanschaf van deze cooler.

De installatie is erg eenvoudig, wel eerst via de Zalman site checken of de cooler ook echt op je VGA past.
De installatie was feitelijk niets meer dan oude koeler losschroeven, nieuwe schroeven erop, en cooler vastdraaien. Zelfs mijn vader zou het kunnen. :)

Ik heb de fan op Normal mode staan, en hij is een stuk stiller dan de stock cooler!
Op Silent mode heb ik hem nog niet geprobeerd, ik vind hem zo stil genoeg.

De temperatuur is ongeveer 5-10 graden gedaald, dus naast de stilte is dit mooi meegenomen.
Ook het verloop plugje die Zalman meeleverd voor 4 fans is erg handig om direct extra casefans op aan te sluiten.

Heb jij ook een Zalman VF700-Cu?