Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Wileyfox Swift 2X Zwart Review

snieling 26 februari 2017, 3.400 views

Wileyfox Swift 2X Zwart

Super goed toestel voor een scherpe prijs. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• USB (Type-C)
  • Quick Charge
  • Vingerafdrukscanner

Minpunten

• Geen adapter meegeleverd

Ik heb deze telefoon een aantal weken mogen testen en dit is mij alles behalve tegen gevallen. Aan het begin enigszins sceptisch wat betreft de prijs kwaliteitsverhouding, maar dit zit goed! Het is een deugdelijk toestel met volledig metalen behuizing en een mooi, scherp en helder display voorzien van glas. Het display draait op een hoge DPI waardoor icoontjes etc. super scherp zijn. De telefoon voelt stevig en solide aan en ligt goed in de hand. Met een 5,2" (Inch) is het, qua afmeting, misschien even wennen maar dit is te verwaarlozen. De camera (voor 6MP en achter 16MP) is absoluut en dikke plus. Dankzij de ISOCELL techniek worden de foto's super scherp en is er een stuk minder sprake van overbelichting. De kleuren zijn zo goed als waargetrouw en ook in ruimtes met minder verlichting komen de foto's goed tot hun recht dankzij de Dual LED Flash. Op de achterzijde bevindt zich overigens nog een vingerafdrukscanner. Mocht je hieraan twijfelen, de vingerafdrukscanner werkt boven verwachting. Ik heb deze ervaren als overeenkomend met die van bijvoorbeeld de iPhone. Van de 10 keer accepteerd hij zeker 9 scans. Zit hij er wel naast dan kwam dit doorgaans door mijzelf (natte of vuile vingers). Mocht je overwegen het toestel te kopen dan zou ik zeker doen. Houdt er wel rekening mee dat er door Wileyfox geen adapter en oordopjes meegeleverd worden. Dit was voor mij geen probleem gezien ik die toch genoeg had liggen maar dat heeft natuurlijk niet iedereen. Je kunt hem natuurlijk wel en altijd opladen aan bijvoorbeeld een PC of Laptop. Wileyfox... eerlijk is eerlijk! Een geweldig toestel voor een mooie prijs en absoluut geen miskoop!

Heb jij ook een Wileyfox Swift 2X Zwart?

In [Wileyfox Swift 2X] Ervaringen & Discussie zijn er wat berichten dat het toestel niet helemaal soepel en snel is.

Merk jij dit ook?
rens-br,

Ik heb het nog niet gelezen maar zal dit eerstdaags zeker even doen... om nu een antwoord te geven:

Ik heb het toestel nou een aantal weken in gebruik en herken dit niet / heb nog geen ervaring gehad met het langzaam reageren, vast lopen of... zoals dat ook wel gezegd/genoemd wordt... memory leaking. Al kan dat laatste ook door corrupte apps komen. Mocht het wel zo zijn of mocht ik dit wel gaan ervaren dan zal ik dit ook hier natuurlijk delen. Eerlijk is eerlijk en daarom schrijf ik ook een review.
Bedankt voor de toelichting!

Goed om te weten dat gelukkig niet iedereen de problemen ervaart. Wat voor toestel had je hiervoor?
Bedankt voor de review. Het klinkt als een mooie telefoon, en lijkt nu nog steeds als 1 van de betere in zijn ranch.

Ben je na een half jaar gebruik nog steeds positief over de camera?
Heeft de switch van Cyanogen naar Android er invloed op gehad?
De reden dat ik het vraag is dat je een van de weinige bent die echt positief is over de camera (30% reviews sterk negatief, 30% negatief, 30% positief, 10% negeert het), en het voor mij toch wel redelijk belangrijk is, en ik van 16 MP toch redelijke verwachtingen heb.
Kun je er redelijk bewegende voorwerpen mee fotograferen en filmen? Kun je inzoomen tijdens het filmen? (Aan de andere kant, ik kom van 8MP 3x optische zoom op Symbian, dus alles zal vast sneller zijn dan ik nu heb).

PS: hoe werkt de quick-charge als er geen adapter meegeleverd wordt? Dat wordt toch niet ondersteund door normale USB adapters? en zit er wel een USB-naar USB-C kabel bij of moet je die ook apart bestellen?

Alvast bedankt.

[Reactie gewijzigd door mbb op 31 juli 2017 19:56]